Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیران امور خارجه ایران و هند در خصوص آخرین تحولات سیاسی در افغانستان، خصوصا روند صلح در این کشور، آخرین وضعیت شیوع کرونا در منطقه و جهان و راه‌های جمعی مقابله با آن و نیز تحریم‌های غیر قانونی و یکجانبه آمریکا ضد ملت ایران گفت وگو و تبادل نظر کردند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و سابرامانیام جایشانکار وزیر امور خارجه هند عصر امروز - دوشنبه - تلفنی گفت وگو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دو طرف در خصوص آخرین تحولات سیاسی در افغانستان، خصوصا روند صلح در این کشور، آخرین وضعیت شیوع کرونا در منطقه و جهان و راه‌های جمعی مقابله با آن و نیز تحریم‌های غیر قانونی و یکجانبه آمریکا ضد ملت ایران گفت وگو و تبادل نظر کردند.

محمد جواد ظریف امروز - دوشنبه - نیز با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در خصوص آخرین تحولات بحران سیاسی در افغانستان، خصوصا  روند صلح در این کشور و همچنین رخداد های اخیر در صحنه تحولات یمن و لزوم آتش بس پایدار در این کشور گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

آخرین وضعیت شیوع کرونا در منطقه و جهان و راه‌های جمعی مقابله با آن نیز از دیگر موضوعات مورد گفت‌وگو در این تماس تلفنی بود.

وزیر امور خارجه صبح امروز نیز در گفت‌وگوهای تلفنی جداگانه با همتایان قطری و ترک خود، درباره آخرین وضعیت بحران سیاسی افغانستان به ویژه روند صلح در این کشور گفت‌وگو کرده بود.  

وی دیروز نیز با حیف اتمر سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان، لزوم  وحدت در بین گروه‌های مختلف این کشور، برقراری صلح و ثبات در افغانستان و همچنین گسترش همکاری‌های دوجانبه را مورد تاکید قرار داد.

همچنین ظریف شامگاه دیروز در گفت‌وگو با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد، ضمن حمایت از تلاش‌های دبیرکل برای برقراری آتش‌بس در یمن و با بیان اینکه بحران یمن راه‌حل نظامی ندارد، برقراری آتش بس پایدار را مقدمه‌ای برای آغاز روند سیاسی حل و فصل بحران یمن خواند.

وزیر امور خارجه با ارائه گزارشی از تلاش‌های دیپلماتیک ایران برای حل بحران سیاسی در افغانستان و پیشبرد روند صلح در این کشور، جزئیاتی از تماس‌های خود با محمد اشرف غنی، عبدالله عبدالله و حنیف اتمر ارائه کرد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تهران دهلی کرونا در ایران کرونا در هند روند صلح در این کشور سیاسی در افغانستان وزیر امور خارجه آخرین وضعیت شیوع کرونا گفت وگو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۸۹۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت بیش از ۱ و نیم میلیون پناهجوی افغانستانی‌

خلیل‌الرحمان حقانی وزیر امور مهاجرین طالبان با اشاره به اقدامات اخیر پاکستان اظهار داشت بیش از 600 هزار پناهجو در ماههای اخیر به افغانستان اخراج شده‌اند.

حقانی گفت برای بازگشت کنندگان به کشور، مراکز موقت فراهم شده است تا از آنجا به ولایت‌های مورد نظر انتقال یابند.

این در حالی است که شماری از پناهجویان تازه بازگشته به افغانستان از طالبان خواستار کمک و سرپناه دائمی و همچنین فرصت‌های کار شده‌اند.

وزیر امور مهاجرین طالبان پیش از این در دیدار با «شوکو شیموزاوا» رئیس پشتیبانی و امنیت کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در بهمن‌ماه سال گذشته گفته بود بیش از یک میلیون مهاجر به افغانستان بازگشته‌اند.

این بازگشت‌ها در حالی صورت می‌گیرد که بر اساس آمار سازمان ملل، بیش از 29 میلیون افغانستانی‌ (بیشتر از نیمی از جمعیت این کشور) به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • بازگشت بیش از ۱ و نیم میلیون پناهجوی افغانستانی‌
  • ملاقات وزرای خارجه ایران و مصر در گامبیا/ اهتمام قاهره برای تداوم گفتگو با تهران
  • تشریح جزئیات بررسی پرونده‌های امور اراضی استان تهران/ تعیین تکلیف ۴۵ پرونده
  • اهتمام ویژه «الازهر» مصر برای گفت‌وگوی بین مذاهب تهران و قاهره
  • اندیشکده آمریکایی بررسی کرد؛ رشد خیره‌کننده ایران در بازار تسلیحات پیشرفته جهانی
  • ۴۵ پرونده امور اراضی استان تهران تعیین تکلیف شد
  • تشکیل کمیته‌های مشترک ایران و عراق برای مقابله با اخبار دروغ و جعلی
  • جزئیات بررسی پرونده های امور اراضی استان تهران تشریح شد
  • امیرعبداللهیان تهران را به مقصد بانجول ترک کرد
  • بررسی آخرین وضعیت روابط دوجانبه توسط وزرای خارجه ایران و استونی