Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24-وزرای خارجه روسیه و ایران در ارتباط با همکاری‌های دوجانبه درباره مسائل منطقه‌ای و جهانی بویژه موضوع مقابله با بحران شیوع ویروس کرونا گفتگو کردند.

به گزارش تاس، «سرگئی لاوروف»، وزیرخارجه روسیه با همتای ایرانی خود، «محمدجواد ظریف» به صورت تلفنی گفتگو کرد.

گفته شده دو طرف در این تماس تلفنی در ارتباط با مسائل منطقه‌ای و جهانی و بویژه موضوع همکاری‌های مشترک در مقابله با بحران شیوع کرونا رایزنی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین وزارت خارجه روسیه گزارش داده است که موضوع ضرورت برداشتن تحریم‌ها که تأمین ملزومات پزشکی را دچار مشکل کرده از دیگر مسائل موضوعات مورد بحث در گفتگوی دو طرف بوده است.

وزارت خارجه روسیه در این ارتباط گفته است که وزیران خارجه ایران و روسیه بر همکاری‌های مشترک از جمله معافیت از تحریم‌های یکجانبه و ناعادلانه و دیگر محدودیت‌های مرتبط با نیازها و ملزومات بهداشتی و پزشکی گفتگو کردند.

مهر

منبع: ساعت24

کلیدواژه: ویروس کرونا احمدی نژاد خارجه روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۸۹۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صاحب‌نظر روس: ایران الگوی مثال‌زدنی پیشرفت برای شرق و غرب است

آودیووا که شاعر و نویسنده هشت عنوان کتاب درباره انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری است، این سخنان را در مسکو بیان کرد.

این بانوی روس که در سال‌های پیروزی انقلاب اسلامی ایران بعنوان همسر یکی از دیپلمات‌های اتحاد جماهیر شوروی سابق در تهران، مقیم ایران بود، معتقد است: ایران یکی از درخشان‌ترین و برجسته‌ترین کشور‌ها است که از فرهنگ معنوی خاص خود برخوردار است.

وی که سابقه تدریس زبان روسی در تهران را در کارنامه دارد، اظهار داشت: من مدت طولانی در ایران کار کردم، هم در زمان قبل و هم در زمان بعد از انقلاب، از طرفی شاهد جنگ ایران و عراق بودم؛ بنابراین می‌توانم بگویم که ایران در این سال‌های اخیر جهش‌های چشمگیری در توسعه خود برداشته است که دستآورد‌های رهبر عالی‌قدر و مردم زحمتکش و سختکوش ایران است.

این شاعر روس خاطرنشان کرد: فرهنگ باستان ایران برخوردار از گنجینه فرهنگ شعر، معماری و هنر است که برای بسیاری از کشور‌ها دست نیافتنی است.

آودیووا با اشاره به همگرایی ایران و روسیه برای مقابله با ساختار ناعادلانه مدیریت جهانی گفت: در شرایط کنونی، باید مناسبات ایران و روسیه را گسترش دهیم، آن هم در شرایطی که کشور‌های ما از دیدگاه‌ها و مواضع مشترک برخوردار هستند.

این صاحب نظر روس اظهار داشت: ایران و روسیه، ریشه‌های فرهنگی و روحی مشترک دارند. مردم دو کشور تا حد زیادی سختکوش و تلاشگر هستند و عزم راسخ دارند که کشورهایشان را به بالاترین سطح ارتقا دهند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • تلاش برای گسترش همکاری‌های فرهنگی هنری ایران و روسیه
  • تاکید ایران و قطر بر توسعه روابط تجاری و سرمایه گذاری
  • افق پیش رو در مناسبات با عربستان روشن است
  • آخرین تحولات اوکراین| تاکید دبیرکل ناتو بر انتقال سریع تسلیحات به کی‌یف
  • صاحب‌نظر روس: ایران الگوی مثال‌زدنی پیشرفت برای شرق و غرب است
  • توسعه شرق کشور در گرو حل مسائل مشترک استان های شرقی
  • بایدن و نتانیاهو تلفنی گفتگو کردند
  • تقویت همکاری ایران و عراق برای مقابله با پدیده گرد و غبار
  • امیرعبداللهیان بر استمرار همکاری های دو کشور در عرصه های بین المللی تاکید کرد
  • محور تحولات و حذف دشمن مشترک