Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-04@18:19:42 GMT

پمپئو تسلیم اجماع عراقی ها شد

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۸۹۵۸۲

پمپئو تسلیم اجماع عراقی ها شد

مایک پمپئو روز دوشنبه در بیانیه‌ای مطبوعاتی افزود: ایالات متحده منتظر تشکیل دولت جدید عراق است که قادر به مقابله با بیماری همه‌گیر کووید-19، بهبود وضعیت اقتصادی فعلی کشور و تسلیحات تحت کنترل دولت باشد.

وی ادامه داد: ما خوشحالیم که به نظر می‌رسد رهبران سیاسی شیعه، سنی و کرد در مورد تشکیل دولت به اجماع رسیده‌اند و امیدواریم که دولت جدید منافع عراق را در اولویت قرار دهد و پاسخگوی نیاز مردم عراق باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر خارجه آمریکا اضافه کرد: مردم عراق خواستار اصلاحات واقعی و رهبران قابل اعتماد هستند. این خواسته‌ها مستحق است بدون خشونت یا سرکوب مورد توجه قرار گیرند. ما در کنار مردم عراق می‌ایستیم در حالیکه آنها به دنبال یک عراق مستقل، مرفه و عاری از فساد و ترور هستند.

«مصطفی الکاظمی» پنج‌شنبه گذشته به دنبال مخالفت گسترده جریان‌های سیاسی شیعه، کرد و اهل سنت با مکلّف شدن «عدنان الزرفی» و کناره‌گیری وی، با حکم «برهم صالح»، رییس جمهوری، مامور تشکیل دولت جدید عراق شد.

وی طبق قانون اساسی عراق از زمان دریافت حکم مکلف شدن ۳۰ روز مهلت دارد کابینه خود را برای کسب رای اعتماد به مجلس معرفی کند.

پیش از این نیز بسیاری از کارشناسان سیاسی، شانس کسب رای اعتماد کابینه الکاظمی را با توجه به حمایت جریان‌های سیاسی شیعه، کرد و اهل سنت در مجلس عراق بسیار بالا ارزیابی کرده‌اند.

310 310

کد خبر 1376500

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: مایک پمپئو ایالات متحده آمریکا عراق مصطفی الکاظمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۸۹۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام صادق(ع) در گسترش مذهب شیعه نقش برجسته ای داشتند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمد جواد باقری ارومی ظهر شنبه در اجتماع سوگواران شهادت امام جعفر صادق (ع) در مسجد امام جعفر صادق (ع) شهرستان آستارا با تسلیت شهادت ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، اظهار کرد: هر آنچه در دین و معنویت داریم مدیون امام صادق (ع) هستیم.

امام جمعه آستارا با بیان‌اینکه امام صادق (ع) فقه اسلامی را منظم و منسجم و مطالب و مسائل را دسته بندی کرد، افزود: امام جعفر صادق (ع) در گسترش و اشاعه اسلام ناب محمدی (ص) و مذهب شیعه نقش برجسته‌ای داشتند.

وی با تأکید بر اینکه در میان امامان شیعه، بیشترین روایات را از امام جعفر صادق (ع) داریم، اضافه کرد: مفسران و مبلغانی که دین را شناخته‌اند، آن را منتقل می‌کنند و نشر می‌دهند و این موضوع همان مطالعه سیره امام جعفر صادق (ع) است که سال‌ها تداوم دارد.

وی ادامه داد: حضرت امام جعفر صادق (ع) دارای شخصیت جامع علمی و نظرات متقن و ژرف در رشته‌های مختلف علوم و معارف بود، به گونه‌ای که در دوران زندگی و حیات فرهنگی خویش بسیاری از راه‌های دانش و بینش را گشود و بیراهه‌های نادانی و ناآگاهی را مسدود کرد و زمینه‌های رشد و نمو و کمال علمی را برای جامعه اسلامی مساعد و مهیا ساخت.

حجت‌الاسلام باقری ضمن تقدیر از فراجا در راستای اجرای طرح نور بر تداوم اجرای این طرح تاکید کرد و افزود: این طرح باید با قدرت و اقتدار ادامه یابد.

راه اندازی گشت ارشاد مسؤولان مطالبه مردمی است

امام جمعه آستارا بر راه‌اندازی گشت ارشاد مسؤولان تاکید کرد و گفت: راه اندازی گشت ارشاد مسؤولان یک مطالبه مردمی است و رئیس جمهور راه‌اندازی گشت ارشاد مسؤولان را در انتخابات وعده داده بود که امیدواریم ارزیابی عملکرد مدیران دغدغه دولت باشد و این وعده اجرایی شود.

وی افزود: در کنار گشت ارشاد برای حجاب، گشت ارشاد برای مسؤولان آستارا نیاز است زیرا برخی از آنها مردم را قربانی تعارف‌های سیاسی خودشان می‌کنند.

حجت‌الاسلام باقری با انتقاد از وجود برخی معضلات شهری در آستارا گفت: برخی از معضلات این شهر مربوط به سالیان گذشته است و با بی توجهی مسؤولان، این مشکلات به زمان فعلی رسیده است، با عافیت طلبی و محافظه کاری نمی‌شود مدیریت کرد و مدیران ادارات باید خدمت جهادی و صادقانه به مردم را سرلوحه خود قرار دهند.

وی با انتقاد از عدم حضور برخی از اعضای شورای شهر در مراسم‌ها و در میان مردم اظهار کرد: اعضای شورا در زمان انتخابات نیاز به رأی مردم پیدا می‌کنند اما بعد از پیروزی در انتخابات از حضور در بین آنها هراس دارند.

وی ادامه داد: برخی از اعضای شورا در طول این سال‌های اخیر یک بار در نمازجمعه و مراسم ملی و مذهبی شرکت نکردند و در این بین به صورت زبانی ادعای خدمت به مردم را دارند.

گفتنی است؛ مداحی مادحین و مراسم سینه‌زنی پایان بخش مراسم عزاداری سالروز شهادت ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت در آستارا بود.

کد خبر 6096437

دیگر خبرها

  • تشییع پیکر شهید مرزبان جلال اعتماد در بانه+فیلم
  • علم الهدی: امامت سیاسی دشمن دارد/ امام فقط شاگردپرور و عالم نیست؛ اصل امامت به تشکیل نظام رهبری و تشکیلات حکومت اجتماعی است
  • امام صادق(ع) در گسترش مذهب شیعه نقش برجسته ای داشتند
  • ممنوعیت استفاده از کلمه «اسرائیل» در رسانه‌های عراقی
  • استفاده از واژه «اسرائیل» در رسانه‌های عراقی ممنوع شد
  • تشکیل کمیته‌های مشترک ایران و عراق برای مقابله با اخبار دروغ و جعلی
  • طعنه سنگین حسن روحانی به شورای نگهبان و دولت رئیسی / باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!
  • امام صادق(ع) در مناظرات آموزگار اخلاق و ادب بودند
  • جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا/عراق با بازیکن مس رفسنجان به المپیک رسید
  • صعود عراق به المپیک برای نویدکیا گران‌ تمام شد