Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، جواد جاویدنیا معاون فضای مجازی دادستانی کل کشور گفت: کلیه آثار هنری و سمعی و بصری طبق قانون دارای حق کپی رایت هستند و مورد حمایت قرار می گیرند.

وی ادامه داد: فرقی نمی کند فیلم باشد یا کتاب، هرگونه آثار سمعی و بصری و هنری، آلبوم های صوتی و تصویری از این دست هستند چراکه به صورت قانونی ثبت شده و دارای مجوز هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جاویدنیا گفت: این آثار چون در کشور تولید می‌شوند دارای حق مالکیت معنوی بوده و مورد حمایت قانونی قرار دارند.

وی تصریح کرد: هرگونه انتشار بدون مجوز و خارج از روندی که مالک آن اثر یا تهیه کننده فیلم ها در نظر گرفته اند، اتفاق بیفتد، مجازات در قانون برایش پیش‌بینی شده و کاری خلاف قانون رخ داده است.

معاون فضای مجازی دادستانی کشور گفت: حتی افرادی که مستقیماً حق کپی رایت را نقض نکرده باشند اما در یک کانال یا سایت شخص دیگری آثار را رایگان منتشر کنند و افراد دیگری آن اثر را بازنشر دهند نیز برای باز نشردهندگان نقض حق مالکیت رخ داده است و این حق قانونی برای تهیه کنندگان و صاحبان آثار فرهنگی هنری سمعی و بصری جهت پیگیری قانونی وجود دارد.

وی افزود: اگر در سایت ها و کانال ها اقدام به این امر شود مرتکبان چنانچه در دسترس باشند تذکر می گیرند و اگر اثر را بر ندارند، موارد قابل فیلترینگ برایشان اتفاق می افتد.

جاویدنیا تاکید کرد: در چنین شرایطی در هر صورت جرم اتفاق افتاده است و افراد (مالکان) می‌توانند چه نسبت به کسانی که آثارشان را منتشر کرده و چه نسبت به بازنشردهندگان آثارشان اقدامات قانونی را انجام دهند.

وی گفت:حتی گاهی دیده می شود در برخی از سایت ها اجازه دانلود و ذخیره سازی فایل داده نشده اما برخی اشخاص با شیوه غیرمجاز آن اثر را ثبت و ضبط کرده و آن را منتشر کنند. هم این اشخاص مرتکب جرم شده و هم بازنشر دهندگان آنها مرتکب جرم شده اند.

کد خبر 500755 برچسب‌ها دادستانی قوه قضائیه

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: دادستانی قوه قضائیه کپی رایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۸۹۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشاورین املاک و خودرو باید دارای پروانه فعالیت باشند

ایسنا/اردبیل معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: کلیه صنوف از جمله مشاورین املاک و خودرو باید دارای پروانه فعالیت باشند.

جهانگیر جوانمرد ۸ اردیبهشت در جلسه ساماندهی مشاورین املاک و خودرو در دادگستری استان که با حضور معاون دادستان مرکز استان، مدیر کل تعزیرات حکومتی و رؤسای اتحادیه‌های مشاورین املاک و خودرو برگزار شد، ضمن تبیین و تشریح آسیب ها، مشکلات، اختلافات و دعاوی در این حوزه گفت: به منظور جلوگیری از اختلافات و دعاوی و پیشگیری از هرگونه جرائم، مدیران و مسئولان و رؤسای اتحادیه‌ها باید با استفاده از ظرفیت های قانونی اقدامات قاطع قانونی، بازدارنده و متناسب انجام دهند.

وی با بیان اینکه کلیه صنوف از جمله مشاورین املاک و خودرو باید دارای پروانه فعالیت باشند، اظهار کرد: به منظور مقابله و پیشگیری از تخلفات در این حوزه گشت‌های تلفیقی متشکل از دستگاه های مرتبط برای رصد میدانی تشکیل و بر اساس گزارش های آنان با هرگونه واحد صنفی که فاقد مجوز قانونی فعالیت باشد، مطابق با قانون برخورد شده و نسبت به پلمب واحد صنفی اقدام خواهد شد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان با اعلام اینکه عدم صدور کد رهگیری در معاملات ملکی، گرانفروشی، عدم ارایه مبعاینه نامه به متعاملین و... بیشترین تخلفات در این حوزه داشته است، از عموم شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه موارد تخلف موضوع را به مرجع قضایی و انتظامی گزارش کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مشاورین املاک و خودرو باید دارای پروانه فعالیت باشند
  • گمرک به جای بانک مرکزی، شفاف سازی کرد/ ۲۴ میلیارد دلار برای ۱۰۰ واردکننده/ لیست دقیق دریافت کنندگان دلار ۲۸۵۰۰ تومانی را منتشر کنید
  • گمرک به جای بانک مرکزی، شفاف سازی کرد/ ۶۶ میلیارد دلار برای ۱۰۰ واردکننده/ لیست دقیق دریافت کنندگان دلار ۲۸۵۰۰ تومانی را منتشر کنید
  • تذکر چندباره بذرپاش به زیر مجموعه وزارت اقتصاد / صندوق تامین خسارت بدنی به تکلیف قانونی خود عمل کند
  • اجرای طرح تعیین تکلیف پرونده‌های موجود در مراجع انتظامی کشور
  • طرح تعیین تکلیف پرونده‌های مراجع انتظامی کشور اجرا می‌شود
  • بازهم درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله | مقاومت محیط‌ بانی در برابر اقدام غیر قانونی میراث فرهنگی | توضیحات فرمانده یگان محافت محیط زیست
  • کتاب نشانه‌شناسی شکلک‌ها منتشر شد
  • دفترچه سوالات هنر و زبان‌های خارجی نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ منتشر شد + لینک سایت sanjesh.org
  • دفترچه سوالات کنکور علوم انسانی و ریاضی منتشر شد + لینک سایت sanjesh.org