Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون هلال احمر سبزوار از امدادرسانی به 150 نفر تا ساعت 20:30 امشب در داورزن خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از داورزن، طی روزهای اخیر در داورزن و روستاهای سبزوار بارش شدید باران و در نتیجه جاری شدن سیلاب و سیل به‌دنبال داشت و این موضوع خسارت‌های بسیاری را به شبکه آب، برق، مخابرات و جاده‌ها وارد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیش از ۱۶۰ میلیارد ریال خسارت سیل به راه‌های خراسان رضوی

مدیرکل حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی در حاشیه سفر به داورزن در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: حجم خسارت‌های اولیه بالغ بر ۱۶۰ میلیارد ریال است که در جمع‌بندی‌های انجام شده این خسارت حتما بیشتر بوده و تا فردا در جلسه مدیریت بحران استانداری اعلام می‌شود.

ابراهیم نصیری با بیان اینکه حجم بارش‌ها در خراسان رضوی فراگیر بوده است، افزود: از ابتدای بهار سال جاری، تمام استان را سامانه بارشی فراوان فرا گرفته و در بارش‌های اخیر خسارات زیادی بر راه‌های روستایی و محورهای منتهی به غرب استان وارد شده است.

وی ادامه داد: بررسی‌ها حاکی از آن است که ۹۰ درصد راه‌های روستایی  و ۱۰ درصد راه‌های شهری تخریب شده و تنها محور مسدود شده، محور سبزوار به میامی در دو محور که در روستاهای صدخرو و مهر و شهر داورزن در  مسیر این محور واقع شده‌اند، به‌دلیل حجم زیاد دبی آب و بارش‌ها مسدود و خوشبختانه بازگشایی شده است.

مدیرکل حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی با بیان اینکه نیاز به استقرار اداره یا معاونت راهداری در هر شهرستان داریم، افزود: در داورزن و 8 شهرستان دیگر استان این اداره مستقر نیست، اما به‌صورت معاونت است که داورزن در معاونت سبزوار قرار دارد، تلاش می‌کنیم این معاونت از سبزوار جدا و تجهیزات، ماشین‌آلات و نیروی انسانی در داورزن مستقر شود و پیگیری‎هایی نیز در خراسان رضوی انجام شده است.

تأمین شبکه آبرسانی 4 روستا در داورزن تا فردا

فرماندار داورزن نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به اینکه برآورد اولیه در بخش‌های مختلف کشاورزی، آبرسانی، برق و مخابرات انجام شده و فردا به استانداری خراسان رضوی اعلام می‌شود، گفت: تلاش می‌کنیم تا فردا شبکه آبرسانی 4 روستای بزرگ در این شهرستان را تأمین کرده و تا دو روز آینده مشکل آبرسانی به سایر روستاها را نیز رفع کنیم.

حسین اسداللهی با تأکید بر اینکه تا شب گذشته برق همه روستاها در داورزن وصل شد، ادامه داد: در حال حاضر به‌جز روستای بهانگر که تأسیسات آبی آن کاملا از بین رفته، در بقیه روستاها از تانکر آب برای رساندن آب به روستاییان استفاده می‌شود.

وی با ابراز خرسندی نسبت به اطلاع‌رسانی به موقع و خالی شدن منازل روستاها به‌ویژه بهانگر، اضافه کرد: خوشبختانه این اطلاع‌رسانی به‌موقع سبب شد تا خسارت جانی نداشته باشیم.

فرماندار داورزن با تأکید بر اینکه تا امشب تلاش می‌کنیم گاز روستاهای این شهرستان را که به‌علت سیل قطع شده بود، وصل کنیم، متذکر شد: وسعت سیل در روستاهای داورزن با وجود اینکه در کنار رودخانه نبوده‌اند، اما در مسیر آن قرار داشتند، بی‌سابقه بوده است.

امدادرسانی به 150 نفر در داورزن

معاون هلال احمر سبزوار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به امدادرسانی به 150 نفر در داورزن تا ساعت 20:30 امشب، اظهار کرد: با توجه به گستردگی سیل در داورزن، نیروهای امدادی سبزوار نیز به کمک هلال احمر داورزن رفته‌اند.

رضا وحدت با بیان اینکه هم‌اکنون 60 نیروی امدادرسان در داورزن فعال هستند، ادامه داد: در صورتی که این 150 نفر اسکان نداشته باشند، چادر توزیع می‌شود، همچنین برای اسکان ثابت آن‌ها فردا تصمیم‌گیری می‌شود.

وی بیان کرد: تا این لحظه پتو، مواد غذایی و جیره 72 ساعته برای مردم سیل‌زده توزیع شده، اما فردا جیره غذایی یک ماهه میان آن‌ها توزیع می‌شود.

معاون هلال احمر سبزوار اضافه کرد: در بخش باشتین داورزن که شامل روستاهای بهانگر، آبرود و فیض‌آباد می‌شود سیل بیشتری آمده و امدادرسانی نیز در حالی افزایش یافته که کمبود تجهیزات و امکانات برای امدادرسانی نداریم.

انتهای پیام/ 70031

منبع: فارس

کلیدواژه: سبزوار خراسان رضوی سیل داورزن امدادرسانی به 150 نفر خراسان رضوی هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۸۹۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به پنج مصدوم حادثه واژگونی پژو ۲۰۶

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ بنابراعلام مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان، پس از گزارش حادثه واژگونی پژو ۲۰۶ از سمت شهرضا به قهه دو واحد امدادی اورژانس به محل اعزام شدند.

در این حادثه ۵ مصدوم مرد ۳۹ و ۲۵ ساله همچنین بانوی ۲۲و دختر و پسر ۷و ۹ ساله پس از امدادهای اولیه به بیمارستان امیرالمومنین شهرضا منتقل شدند.

دیگر خبرها

  • مسابقات تیراندازی با کمان سنتی سبزوار به مناسبت گرامیداشت دهه کرامت
  • آغاز برداشت گل محمدی در شهرستان سبزوار
  • امدادرسانی به پنج مصدوم حادثه واژگونی پژو ۲۰۶
  • پلمب کارخانه خوراک دام و طیور متخلف در سبزوار
  • آغاز عملیات اجرایی طرح ساماندهی ورودی‌ سبزوار
  • گلایه رانندگان از روکش فرسوده آسفالت جاده سبزوار - بردسکن + تصاویر
  • حمله عنابستانی به رشیدی کوچی
  • حمله عنابستانی به رشیدی کوچی: به دروغ طرح صیانت را فیلترینگ معرفی کرد
  • بحران کمبود معلم در مدارس نباید تکرار شود
  • آغاز آبرسانی به وحوش منطقه حفاظت شده پروند سبزوار