Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@07:00:30 GMT

«زنگویی» چشم‌انداز زیبای طبیعت در دامن دنا+ تصاویر و فیلم

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۸۹۹۵۹

«زنگویی» چشم‌انداز زیبای طبیعت در دامن دنا+ تصاویر و فیلم

‍‍‍‍‍‍

زنگویی منطقه‌ای زیبا ومنحصر به فرد در شمال غربی شهر توریستی سی‌سخت است.

به گزارش خبرگزاری فارس از سی سخت، در استان کهگیلویه وبویراحمد مناطق گردشگری و تفریحی زیادی وجود دارد که کم و بیش مردم برای تفریح و گردش به این مکان ها رفته‌اند، اما در این بین شهر سی سخت به عنوان نگین انگشتری جنوب ایران شهری که عنوان توریستی و گردشگری را یدک می‌کشد سالانه میزبان ده‌ها هزار گردشگر و مسافر از سراسر کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش فارس شهر سی‌سخت مناطق گردشگری و تفریحی بسیار زیادی از جمله، چشمه میشی،کوه گل،گردنه بیژن، تنگ کلنجه، دشتک، بن رود و زنگویی دارد که در فصل بهار و تابستان پذیرای خیل عظیمی از شهروندان سی‌سختی، مردم استان و گردشگران کشوری است.

منطقه زنگویی  در شمال غربی شهر سی سخت  واقع شده که با پای پیاده حدود نیم ساعت راه باید طی کنید تا وارد این بهشت زیبا و دل انگیز شوید. 

در فصل بهار علاقمندان به طبیعت همراه با خانواده به این منطقه تفریحی می‌روند و در آنجا به تفریح می‌پردازند و روزی خوش و آرام را در طبیعت همراه باخانواده سپری می کنند.

از ویژگی های این منطقه تفریحی پوشش گیاهی متنوع از جمله (جاشیر، تره کوهی ،قارچ، لیزک، لاله های واژگون کنگر، چویل) است که عمده آن را جاشیر پوشانده است.

این منطقه تفریحی تحت حفاظت محیط زیست بوده و هر گونه دخل و تصرفی به این منطقه تفریحی ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد.

از دیگر ویژگی های این منطقه تفریحی بکر بودن است چرا که راه ماشین روی زیادی ندارد و امسال هم به همت دادستان شهرستان دنا، تمامی راه های منتهی به این منطقه زیبا مسدود گردید.


این منطقه تفریحی در دل خود چشمه‌ای جوشان با آبی گوارا دارد که طبیعت دوستان از آب این چشمه استفاده می کنند که در اقدامی تحسین برانگیز از سوی محیط زیست شهر سی سخت جلوی این چشمه(چشمه زنگویی) را چندین حوضچه احداث جهت آبشخوری حیوانات حیات وحش احداث کرده‌اند.

 

 

به گزارش فارس این منطقه آن چنان زیبا و دست نخورده است که هر وقت پا آنجا می گذاری به غیر از طبیعت و گل و گیاه و کوه چیزی نمی‌بینی پس چه خوب است طبیعت دوستانی که به این منطقه تفریحی می روند زباله های خود را به شهر منتقل کنند تا این چشم انداز زیبا و دست نخورده همیشه سرسبز و زیبا و پایدار برای نسل های آینده بماند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: زنگویی شهر توریستی سی سخت کوه گل منطقه تفریحی شهر سی سخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۸۹۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نئوم، بن‌سلمان را دست به دامن چینی‌ها کرد!

عربستان‌سعودی در بحبوحه بالا گرفتن احتمالات در خصوص آب‌رفتن نئوم، به سراغ سرمایه‌گذاران چینی رفته‌است تا توجه آن‌ها را به این پروژه جلب کند.

مسئولان نئوم در هفته گذشته از پکن، شانگ‌های و هنگ‌کنگ بازدید کردند تا توجه سرمایه‌گذاران چینی را به این پروژه جلب کنند. گفتنی است که هنوز هیچ خبری از معاملات انجام شده با چینی‌ها به رسانه‌ها درز نکرده‌است.

این ارتباط با سرمایه‌گذاران از طریق نمایشگاهی صورت گرفت که مسئولان پروژه نئوم برپا کردند. لئونارد چان، رئیس انجمن توسعه فناوری نوآورانه هنگ کنگ، به خبرگزاری فرانسه گفت: «واکنش‌ها به این پروژه بلندپروازانه تاکنون بی‌طرفانه بوده‌است. من ممکن است برای تفریح به نئوم بروم، اما هیچگاه این شهر را برای اقامت دائم اتخاب نمی‌کنم.»

مسئولان این نمایشگاه و پروژه ساخت نئوم، توجهی به گزارش‌هایی که مبنی بر آب رفتن نئوم منتشر شده‌است، نشان نداده‌اند. گفتنی است که اوایل ماه جاری، بلومبرگ گزارش داد که عربستان سعودی تخمین‌های قابل توجهی را برای تعداد افرادی که انتظار می‌رود در این شهر خطی زندگی کنند، کاهش داد. در این گزارش آمده‌است که تعداد ساکنان مورد انتظار برای "آسمان خراش افقی" از ۱.۵ میلیون تا سال ۲۰۳۰ به کمتر از ۳۰۰.۰۰۰ نفر کاهش یافته‌است.

طارق قدومی، مدیر اجرایی نئوم، گفت: «هدف جمعیتی ۹ میلیون نفری به موقع محقق خواهد شد.»

بنابر گزارش بیزینس اینسایدر، مسئولان پروژه نئوم، به سوالات این خبرگزاری پاسخ نداده‌اند. با اینحال گزارش‌ها حاکی از آن است که نگرانی‌های گسترده‌تری برای سرمایه‌گذاری تریلیون دلاری در پروژه چشم انداز ۲۰۳۰ ولیعهد سعودی وجود دارد.

بلومبرگ گزارش داد که واقعیت‌های مالی این پروژه که می‌تواند تا ۵۰۰ میلیارد دلار هزینه داشته باشد، شروع به ایجاد نگرانی در دولت عربستان کرده‌است. وال استریت ژورنال در ماه فوریه گزارش داد، این کشور همچنین شروع به وام گرفتن برای کمک به تامین مالی نئوم و سایر "مگا پروژه‌های ویژن ۲۰۳۰" کرده‌است.

بلومبرگ هفته گذشته گزارش داد که پروژه نئوم همچنین قصد دارد برای اولین بار اوراق قرضه منتشر کند. این نشریه به نقل از منابع ناشناس گزارش داد که پروژه کلان شهر می‌تواند تا ۱.۳ میلیارد دلار با فروش اوراق قرضه اعتبار جذب کند.

دیگر خبرها

  • نبود مسافر خانه در شهر زیبای اهر در استان آذربایجان شرقی
  • ۶ اردیبهشتِ زیبا؛ روز زیبای سنه نازار
  • پویش بزمان زیبا با طبیعت بدون زباله اجرا شد
  • حذف الهلال دامن خواننده کویتی را گرفت! (عکس)
  • طبیعت زیبای بهاری کوه رنج و گمبیل شهرستان سپیدان
  • طرح‌های دوازدهگانه شهرداری بندرعباس رفاهی، خدماتی و تفریحی است
  • احداث ۴۰ چشمه سرویس بهداشتی در بوستان‌های منطقه ۲۱ در سال ۱۴۰۳/ احداث ۴ هزار متر مکعب مخزن بتنی در منطقه
  • نتانیاهو دست به دامن آمریکا و انگلیس شد
  • منظره زیبا و بهاری دریاچه گهر+ فیلم
  • نئوم، بن‌سلمان را دست به دامن چینی‌ها کرد!