Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، رسول بنام، به خبرنگار ایلنا گفت: علاوه بر مطالبات ذکر شده، عدم پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی جهت کلیه کارکنان اعم از کارگری، کارمندی، رسمی، پیمانی و قراردادی .... با چندین ماه تأخیر و هرماهه با کش‌وقوس‌های فراوان بدون پرداخت هیچ‌گونه مبلغی در حال انجام است، و باعث بروز مشکلات عدیده در حوزه سلامت کارکنان شده و تبعات ناشی از انباشت چندمیلیاردی این بدهی‌ها چالش بزرگ این سازمان در آینده نزدیک خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده کارگران شهرداری مسجدسلیمان افزود: با توجه به ناتوانی شهرداری در تأمین حقوق و مزایای کارکنان، متأسفانه همه‌روزه شاهد استخدام‌های بی‌رویه با استفاده از رانت‌های فامیلی و سیاسی هستیم که این سازمانِ هزار مشکل را به حد انفجار رسانده و کنترل نیروی انسانی را غیرممکن نموده است. این در حالی است که بسیاری از واحدهای شهرداری، دیگر صندلی خالی جهت نشستن کارکنان جدیدالورود را ندارند.

وی ادامه داد: عدم وجود امنیت شغلی، امنیت روانی و برخوردهای فاقد احترام و ناشی از حب و بغض توسط شخص اول این سازمان اغلب با کارکنان باتجربه قدیمی، رسمی و کارآزموده، جابجایی‌های مکرر و انتصاب مدیران داخلی شهرداری بعضاً از افراد بی‌تجربه و کم‌سواد بر اساس معیارهای غیر اداری سبب ایجاد یأس و ناامیدی در بین کلیه کارکنان و کاهش راندمان خدماتی شهرداری در این مقطع حساس گردیده است. به‌عنوان‌ مثال در چندین مورد هم‌اکنون چندین نفر از نیروهای رسمی دارای مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد و بعضاً دکترا با تجربه بالای ده سال به‌عنوان نیروی زیرمجموعه اشخاصی با مدرک دیپلم و روزمزد کم‌سابقه مشغول به کار هستند.

عدم کنترل قراردادهای پیمانکاری، خریدها و مخارج در شهرداری به دلیل فقدان جایگاه نظارتی و نبود بازرسی مشخص و عدم برخورد قاطع با خاطیان باعث افزایش مشکلات علی‌الخصوص مشکلات مالی گردیده است.

بنام، در پایان گفت: با توجه به مصالح عمومی و جهت جلوگیری از بروز فضای ناشی از اعتراض و اعتصابات گسترده و تبعات منفی ناشی از آن در شهر، از مسئولین مربوطه علی‌الخصوص استاندار محترم، فرماندار شهرستان، دادستان و سایر مقامات مسئول خواهشمندیم برای حل مشکلات ورود کرده و جهت ساماندهی اوضاع، اقدام عاجل نمایند.

در همین خصوص، شعبانی شهردار مسجد سلیمان نیز به خبرنگار ایلنا، گفت: این آمار صحیح نیست؛ در نهم و ۲۵ اسفند ماه سال ۹۸ دو بار پرداختی داشتیم، همچنین به نیمی از کارکنان شهرداری عیدی پرداخت شده است.

وی افزود: این بدهیِ ۳ ماهه که عنوان شده است از قبل بوده و با تلاش های ما به دو ماه تقلیل یافته است و فروردین ماه سال ۹۹ نیز هنوز به پایان نرسیده است که جزو معوقات به حساب آورده شده است‌! حقوق فروردین ماه در روز های ابتدای اردیبهشت پرداخت خواهد شد و بیمه آنها نیز تا پایان فروردین تمدید است.

شعبانی این گونه اظهارات را نشر اکاذیب خواند و عنوان کرد: این اقدامات با جریان ها و نیت های خاص مطرح می‌شود.

شهردار مسجد سلیمان در پاسخ به ادعای استخدام های گسترده در این مجموعه، تصریح کرد: در زمان من حتی یک نفر هم استخدام نشده است و حتی راننده شخصی خود را نیز از مجموعه شهرداری انتخاب کرده ام، اما پیش از روی کار آمدن من، حدود ۱۸۰ نفر بدون قانون و ضابطه و ظرفیت سنجی استخدام شده اند که به معظلی بزرگ تبدیل شده است؛ من وارث این مشکل هستم و عامل آن نیستم.

وی ادامه داد: از آنجا که این افراد استخدام‌شده فاقد تخصص مورد نیاز هستند و در بخش های اداری به کار گرفته شده اند و مشکل ما در تامین نیروهای خدماتی و اجرایی است، با هماهنگی و سفارش شورا با یک پیمانکار حجمی بصورت موقت برای حدود ۳ ماه برای بهبود فضای سبز و پذیرایی از مهمانان نوروزی قرارداد بستیم که به دلیل شیوع کرونا و فشار اعضاء شورای شهر مسجد سلیمان به پیمانکار در انتخاب افراد، این قرارداد کنسل شد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: کارگران مسجد سلیمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۹۰۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیلات و نبود نقدینگی عمده مشکلات واحد‌های صنعتی در قوچان است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی قوچان در حاشیه بازدید از برخی واحد‌های صنعتی و تولیدی این شهرستان به مناسبت هفته کار و کارگری، گفت: کمیسیون کار و کارگری که با حضور دستگاه‌های مرتبط به‌صورت ماهانه برگزاری جلسات تخصصی دارد به دنبال حل مشکلات کارگران و واحد‌های تولیدی و صنعتی در این شهرستان است.
حسین ولایتی  با اشاره به بررسی‌های انجام‌شده درزمینه مشکلات شرکت‌های تولیدی و خدماتی،افزود: تنها دو شرکت حدود دو ماه معوقه پرداخت حقوق کارگران خود را دارند و مابقی واحد‌های صنعتی و تولیدی در قوچان پرداخت حقوق کارگران و کارکنانشان را به‌روز و ماهیانه انجام می‌دهند و مشکل دیگری در حوزه کار و کارگری در سطح شهرستان وجود ندارد.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی قوچان گفت: موضوعات و مباحث دیگری درزمینه درخواست‌ها و مشکلات واحد‌های صنعتی و تولیدی هم موردبررسی قرار می‌گیرد که عمده آن به پرداخت تسهیلات، نبود نقدینگی و بدهی به تأمین اجتماعی، مالیات و دارایی و شرکت گاز مرتبط است و باید با همکاری و هماهنگی بین دستگاهی این مشکلات نیز مرتفع شود.

دیگر خبرها

  • شهرداری توان پرداخت حقوق به کارگران را ندارد؛ مسئولان کمک کنند
  • حقوق و بیمه کارگران شهرداری بندرعباس به روز شد
  • حقوق کارگران در موعد مقرر پرداخت شود
  • توانایی پرداخت مزایای کارگران شهرداری دهدشت فراهم نیست
  • تسهیلات و نبود نقدینگی عمده مشکلات واحد‌های صنعتی در قوچان است
  • بهترین راه برای حمایت از کارگران اصلاح «قانون کار» است
  • میلان از استخدام خولن لوپتگی منصرف شد
  • دستور برای جلوگیری کسر امتیاز از نفت!
  • ۴۰ پروژه عمران شهری در ایلام اجرا شد
  • تجلیل از کارگران شهرداری فرخ شهر