Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@02:40:35 GMT

۵۰ پارک در سال جاری در زاهدان بهسازی و احداث می شود

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۹۰۵۹۰

۵۰ پارک در سال جاری در زاهدان بهسازی و احداث می شود

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون خدمات شهر شهرداری زاهدان: ۵۰ پارک بزرگ و کوچک در سال جاری در راستای توسعه سرانه فضای سبز با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیاردریال بهسازی و احداث خواهند شد.

محمدامیر براهویی در بازدید اعضا شورای شهر زاهدان از فضای سبز اظهار داشت: امسال رشد قابل توجهی در افزایش سرانه فضای سبز شهر زاهدان خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: از اولویتهای اساسی شهرداری در سال جاری جهش سرانه فضای سبز می‌باشد که می‌طلبد در این راستا تامین آب پایدار، خاک مناسب، نیروی انسانی متخصص و در نهایت همراهی و مشارکت مردمی مهیا گردد. 

معاون خدمات شهر شهرداری زاهدان بیانداشت: فضای سبز شرایط مناسبی را جهت گذراندن اوقات فراغت شهروندان فراهم  و همچنین سبب بهبود وضعیت زیست محیطی و ارتقای سیما و منظر شهری خواهد شد.

وی به آبیاری فضای سبز اشاره کرد و گفت: در راستای آبیاری فضای سبز ۱۲۰کیلومتر لوله‌گذاری شبکه آبیاری اجرا شده که ۶۰ کیلومتر آن در سال گذشته انجام شده‌ است.

براهویی اظهارداشت: اتصال شبکه پساب تصفیه‌خانه فاضلاب شهری به شبکه آبیاری فضای سبز تحولات چشمگیری می بخشد و در نهایت توسعه فضای سبز شهر زاهدان را به‌دنبال خواهد داشت که امیدواریم با مشارکت امور آب منطقه‌ایی و حمایت مدیریت ارشد استان این مهم در سال جاری اجرایی گردد.

وی تصریح کرد: جهت نگهداری فضای سبز ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار در سال جاری پیش‌بینی شده که انتظار می رود با بکارگیری شرکت‌های پیمانکاری توانمند اجرایی گردد.

وی احداث پارک بانوان، پارک بعثت، بوستان کوثر، پارک سهروردی زیباشهر، پارک شهید قاسم سلیمانی، پارک همت آباد، فاز جدید پارک شادی‌ها، تکمیل پارک نصر، فاز دوم پارک گل‌ها، فاز یک پارک جنگلی ۱۳۰ هکتاری ولایت، تکمیل بوستان‌های بسیج، کودک، پارک پشت مجتمع شهید نوری، فاز ۳ کوهستان پارک و .... را از شاخص‌ترین پروژه‌های فضای سبز در سال جاری دانست.

براهویی بیان کرد: توجه به توزیع عادلانه امکانات در سطح شهر و احداث و بهسازی پارک‌ها در مناطق کم برخوردار در دستور کار شهرداری هست.

معاون خدمات شهر شهرداری زاهدان گفت: شهروندان در توسعه و نگهداری فضای سبز نقش اساسی دارند، کاشت درخت درب منازل و واحدهای کسبی می‌تواند توسعه فضای سبز را با جهش نسبی مواجه نماید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شهرداری زاهدان فضاي سبز پارك سيستان و بلوچستان سال جاری فضای سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۹۰۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلنگ‌زنی ۲ پروژه تقاطع تکیه و چمن و پارکینگ طبقاتی در سنندج

شهردار سنندج از کلنگ‌زنی ۲ پروژه تقاطع تکیه و چمن و پارکینگ طبقاتی در این شهر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی شهرداری سنندج، سیدانور رشیدی امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در نشست مدیران و معاونان شهرداری سنندج با اعضای شورای اسلامی شهر سنندج که به مناسبت روز ملی شوراها برگزار شد، اظهار کرد: حوزه کاری در شهرداری‌ها به‌دلیل محدودیت‌های مالی و همچنین گستره انتظارات مردم بسیار سخت است.

وی افزود: اقدامات و برنامه‌های شهرداری در سال‌جاری را بر ۳ مبنای امور کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلند مدت تعریف کرده‌ایم که امیدواریم با اجرای آن‌ها زمینه خدمت‌رسانی بیشتر به شهر و شهروندان را فراهم سازیم. شهردار سنندج خاطرنشان کرد: برخی اقدامات شهرداری در راستای ایجاد زیرساخت‌ها مانند اجرای ۲۰۰ کیلومتر فیبر نوری در راستای هوشمندسازی شهر، هدایت آب‌های سطحی، احداث سوله برای ساماندهی بازیافت و سگ‌های بلاصاحب انجام شده است که شاید برای مردم مشهود نباشد، اما این‌ها اقدامات زیرساختی هستند که در آینده نتایج آن به نفع شهر و شهروندان خواهد بود. رشیدی با بیان اینکه پروژه شهرداری الکترونیک به‌صورت ۱۰۰ درصدی انجام شده است، ادامه داد: همگام‌سازی و به‌روز رسانی اقدامات در شهرداری الکترونیک جزو اولویت ما بود که آغاز شد و در حال حاضر ۱۰۰ درصد جلو رفته که قطعاً تحقق شهرداری الکترونیک گام بلندی در شفاف‌سازی و کاهش فساد اداری خواهد بود. وی گفت: با تلاش تمام مجموعه مدیریت شهری و همراهی شوراها شاخص‌های خدمات‌رسانی در حوزه‌های مختلف از جمله آسفالت، سرانه فضای سبز، شهرداری هوشمند، برنامه‌ها و اقدامات فرهنگی، ایجاد زیرساخت‌های ورزشی و غیره ارتقا پیدا کرده و می‌توانیم با سند کاملاً ارائه کنیم. شهردار سنندج تصریح کرد: ساماندهی وانت‌های میوه فروش را در سال ۱۴۰۱ در سطح قابل قبول اجرا کردیم و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از پانزدهم اردیبهشت ماه جاری ساماندهی وانت‌های میوه فروش در سطح شهر اجرا خواهد شد. رشیدی افزود: در این راستا ۵ نقطه‌ای که در راستای استقرار وانت‌های میوه فروش قبلاً در نظر گرفته شده بود به ۱۰ نقطه افزایش یافته و امیدواریم شاهد اجرای قابل قبول این طرح در سنندج باشیم. وی با اعلام اینکه در راستای افزایش سرانه فضای سبز طی سال گذشته کارهای خوبی انجام گرفت که امسال نیز استمرار خواهد داشت، گفت: اجرای پارک‌های بزرگ مقیاس و پارک‌های درون محلی در سال گذشته انجام شد و پارک ۳۶ هکتاری پیرچنار، ۲۰ هکتاری نیشتمان و سه هکتاری نایسر و۲۰ پارک درون محلی دیگر برای امسال برنامه‌ریزی شده است. شهردار سنندج اضافه کرد: کلنگ‌زنی دو پروژه تقاطع تکیه و چمن و پارکینگ طبقاتی هسته مرکزی شهر و چندین پروژه عمرانی را در سال جاری انجام خواهیم داد. کد خبر 748851

دیگر خبرها

  • مرکز البرزپژوهی در کرج راه اندازی می شود
  • پروژه احداث کمربندی شهرک فجر به شهرک کارمندان مهاباد آغاز شد
  • احداث ۱۳ مجتمع دامپروری در چهارمحال و بختیاری
  • ساخت و بهسازی ۱۴۵ واحد مسکن مددجویی در بندرعباس
  • چه کسی ناظر بر ابتذال جاری در آپارات است؟
  • کرمان/ فوت پسربچه ۵ ساله در سایه اهمال کاری‌ ها
  • کلنگ‌زنی ۲ پروژه تقاطع تکیه و چمن و پارکینگ طبقاتی در سنندج
  • راه‌اندازی سامانه مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای خودرو در اردبیل
  • اضافه شدن ۱۰۴ بوستان طی ۸ سال در قم
  • احداث مخزن ۱۶۰ هزار مترمکعبی سیل‌بند پارک کوهستان در یزد + فیلم