Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علی اکبری معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: موسسات پزشکی و مطب‌های مشخص شده با رعایت کامل فاصله گذاری اجتماعی و الزامات سلامت محیط کار قادر به ارائه خدمات به مراجعان هستند.

او با تاکید بر حضور به موقع پزشک در مطب برای جلوگیری از ازدحام مراجعان در سالن انتظار، رعایت فاصله گذاری دست کم یک متر بین بیماران و پزشک و کارکنان، کاهش حضور بیمار در سالن انتظار، نوبت دهی حداکثر ۶ بیمار در ساعت به نحوی که نوبت‌ها تداخل نداشته و ساعت حضور متفاوت باشد، اجرای نوبت دهی تلفنی یا اینترنتی، غربالگری تلفنی برای پذیرش افرادی که حضورشان الزامی است و پرهیز از انجام اعمال غیرضروری را در این زمینه مورد تاکید قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکبری از پزشکان و مراجعان به موسسات درمانی و مطب‌ها خواست در صورت نیاز به حضور و مراجعه حضوری نسبت به رعایت حفاظت فردی، بهداشت محیط، ضدعفونی، گنزدایی و تهویه که شامل مواجهه چهره به چهره با کمترین زمان و بیشترین فاصله ایمن، الزام به استفاده از لوازم حفاظت فردی برای پزشک، پرستار، منشی و نیروی خدمات، استفاده پزشک و کارکنان مطب از لباس تمیز و غیر استریل آستین بلند، استفاده از دستکش و تعویض آن بعد از هر معاینه توسط پزشک و کارکنان، استفاده و تعویض ملحفه یک بار مصرف برای هر بیمار، استفاده از هندراب برای پزشک، کارکنان و بیمار و جمع آوری وسایل غیرضروری نظیر مجلات اقدام کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز از مسئولان موسسات درمانی و مطب‌ها خواست در خصوص آموزش نحوه خودمراقبتی، نصب بروشور و بنر‌های آموزشی، پیش بینی انجام پیگیری تلفنی و غیرحضوری در مورد بیماران خاص، بررسی روزانه علائم شاغلان و کارکنان از لحاظ علائم تنفسی و عفونی و اجرای خود غربالگری کارکنان، تدابیر لازم صورت گیرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی فاصله گذاری اجتماعی بهداشت و درمان وزارت بهداشت مطب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۹۰۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تا کنون حدود ۵۰ هزار پیوند کلیه در ایران انجام شده است/

محمد سنادی‌زاده متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری در گفتگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری علم وفناوری آنا، در رابطه با پیشرفت‌های علم پزشکی در حوزه پیوند کلیه اظهار کرد: بنده اولین پیوند کلیه را در ایران با همکاری تیم پیوند کلیه در سال ۱۳۴۷ در بیمارستان نمازی دانشگاه علوم پزشکی شیرازانجام داده‌ام.

وی ادامه داد: در آن سال‌ها امکانات پزشکی بسیار محدود بود، کلیه مصنوعی، آنتیژن‌های مخصوص HLL و دارو‌های جدیدی که الان در اختیار است را نداشتیم. پیشرفت علم و تجهیزات پزشکی اصلا قابل مقایسه با سال‍‌های گذشته نیست.

متخصص جراحی کلیه افزود: در گذشته سعی می‌شد کلیه را از افراد نزدیک به بیمار پیوند دهیم درحالی که اکنون روش پیوند و راه‌های دریافت کلیه تغییر کرده است. ما در بیمارستان نمازی از دو جسد کلیه گرفته و به دو بیمار که در انتظار دریافت کلیه بودند پیوند زدیم. یک بیمار حدود ۱۶ سال با همان کلیه زندگی کرده و علائم طبیعی داشت.

سنادی‌زاده گفت: حدود ۹ پیوند کلیه برای ۷ بیمار در بیمارستان نمازی شیراز و ۵۰ پیوند هم در بیمارستان شهدای تجریش تهران انجام داده‌ام.

وی به پیشرفت‌های پزشکی اشاره و مطرح کرد: خوشبختانه امکانات بسیار خوبی در اختیار جراحان پیوند کلیه قرار گرفته است. ایران جز اولین کشور‌هایی بود که جراحی پیوند کلیه را آغاز کرد. تا کنون حدود ۵۰ هزار پیوند کلیه در ایران انجام شده است که این آمار بسیار خوب نشان دهنده پیشرفت‌های کشورمان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تا کنون حدود ۵۰ هزار پیوند کلیه در ایران انجام شده است/
  • بهورزان دیده بانان و پیشگامان عرصه سلامت هستند
  • شک و تردید سالم است، اما در پزشکی می‌تواند خطرناک باشد!
  • مصوبه فوق‌العاده خاص کارکنان نظام سلامت از امسال اعمال می‌شود
  • ضرورت استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی در علوم‌ پزشکی
  • ارتقای سطح سلامت روان اقشار کم برخوردار در زاهدان
  • مصوبه فوق‌العاده خاص کارکنان نظام سلامت از سال جاری اعمال می‌شود
  • اعمال مصوبه فوق العاده خاص کارکنان نظام سلامت از امسال
  • اعضای بیمار مرگ مغزی به ۶ نفر در مشهد اهدا شد
  • پرداخت «فوق العاده خاص» کارکنان نظام سلامت از سال جاری