Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، کوروش عزیزی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: مرحله پذیرش و دریافت آثار جشنواره جهانی کارتون و کاریکاتور «ما کرونا را شکست می‌دهیم» در پایان روز بیست و یکم فروردین با دریافت آثاری از هنرمندان ۸۸ کشور دنیا خاتمه یافت.

او ادامه داد: در پایان مهلت قانونی و تمدید شده برای ارسال آثار به جشنواره بین المللی کارتون و کاریکاتور کرونا، شاهد دریافت بیش از ۴ هزار و دویست اثر هنری فاخر از ۸۸ کشور جهان بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر اجرائی نخستین جشنواره بین المللی کارتون و کاریکاتور «ما کرونا را شکست می‌دهیم» تصریح کرد: این تعداد از آثار از سوی بیش از یک هزار هنرمند از سراسر جهان به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده و این در حالی است که با وجود تمدید ۱۰ روزه ارسال آثار، همچنان تقاضا برای تمدید این زمان وجود داشت.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: کشور‌های ایران، ترکیه و چین از نظر تعداد هنرمندان شرکت کننده بالاترین رتبه‌ها را در این جشنواره به خود اختصاص دادند و کشور‌های هند، اندونزی و برزیل رتبه‌های بعدی را از آن خود کرده اند.

او با تقدیر از مشارکت بسیار مطلوب هنرمندان ایرانی و خارج از کشور در این جشنواره، اظهار کرد: طی ۴ هفته، بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار بازدید از گالری اختصاصی این جشنواره بر وبسایت «ایران کارتون»، شامل ۲ هزار و ۱۸۸ اثر منتخب صورت پذیرفته که در نوع خود بسیار کم نظیر است.

عزیزی بیان کرد: اسامی داوران این جشنواره، به زودی اعلام می‌شود و در پی آن، در صورت اعلام وضعیت عادی، مراسم اختتامیه این فستیوال بزرگ جهانی با حضور هنرمندان برتر این جشنواره برگزار شده و در غیر این صورت، این آئین به شکل آنلاین و مجازی اجرا می‌شود.

نخستین جشنواره بین المللی کارتون و کاریکاتور با عنوان «ما کرونا را شکست می‌دهیم» به ابتکار و میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شده و مرحله دریافت آثار در این جشنواره به تازگی به پایان رسیده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا علوم پزشکی کرونا ویروس جشنواره بین المللی جشنواره بین المللی کارتون و کاریکاتور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۹۰۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه کتاب و آثار خط و نقاشی در هرات

نمایشگاه کتاب و آثار خطاطان و نقاشان در تاسیسات ولایت هرات با ۳ هزار جلد کتاب و ۱۵۰ اثر هنری به نمایش گذاشته شده افتتاح شد.

شیخ الحدیث مولانا نور احمد اسلام جار والی هرات هدف از برگزاری این نمایشگاه را ترویج فرهنگ مطالعه بین جوانان و همچنین تشویق نویسندگان و خوش‌نویسان عنوان کرده و گفت تاریخ فرهنگ بشریت با علم و خط گره خورده است.

والی هرات گفت اکثریت هنرمندان نویسندگان، خط‌نویسان و نقاشان از جمله محروم‌ترین قشر جامعه محسوب می‌شوند.

شیخ اسلام جار از مردم و تجار خواست برای حمایت از آثار هنری هنرمندان اثرهای شان‌را خریداری نموده و به خانه هایشان نمایش بگذارند.

همچنان والی هرات می‌گوید استفاده از شبکه‌های اجتماعی جوانان را از مطالعه و تحقیق بازداشته و ضررهای دینی و دنیایی را برای آنان به همراه داشته است.

ناصر شهاب، رئیس اتحادیه کتاب فروشان در هرات از این اقدام مسئولان استقبال نمود. او گفت که تقریبا سه هزار جلد کتاب در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است.

برخی از فرهنگیان با نگرانی از کم‌رنگ شدن فرهنگ کتابخوانی خواهان توجه مسئولان محلی در امر فرهنگ‌سازی و ارزش‌ گذاری بیشتر به آثار نویسندگان و هنرمندان شدند.

از سویی هم الحاج حیات الله مهاجر معین نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان ، از تلاش‌ها برای حمایت از نویسندگان و خوشنویسان سخن زده و هرات را به عنوان مرکز فرهنگی افغانستان یاد کرده و گفت این ولایت تاریخ غنی از فرهنگ و هنر را دارا می باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • برگزاری نخستین جشنواره "فیلم رضوان" نوآوری این دوره از جشنواره امام رضا (ع) است
  • نمایش آثار جدیدی از ارادت هنرمندان در موزه رضوی
  • آغاز نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی در آذربایجان غربی
  • جشنواره صنایع دستی از دستاوردهای هنرمندان کشور
  • ساز هنرمندان جنوب کرمان بر سکوهای بین‌المللی کوک می‌شود
  • ۲ انیمشن ایرانی به جشنواره معتبر انسی راه یافتند
  • پذیرش دانشجویان خارجی نمایشی از مرجعیت علمی مراکز دانشگاهی
  • انتشار فراخوان دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»
  • نمایشگاه کتاب و آثار خط و نقاشی در هرات
  • پایان جشنواره بین المللی کوچ عشایر جعفر آباد مغان