Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-05-06@23:30:20 GMT

واکنش وزیر حارجه آمریکا به شکل گیری دولت جدید عراق

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۹۰۷۲۸

به گزارش جام نیوز،وزیر خارجه آمریکا دوشنبه از استقبال کاخ سفید از شکل گیری دولت جدید در عراق خبر داد.


خبرگزاری "رویترز" در این باره گزارش داد که «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا در این زمینه گفت که ایالات متحده از توافق آشکار بین گروه های شیعه، سنی و کرد برای تشکیل دولت جدید استقبال میکند.
 

وزیر خارجه آمربکا افزود، لازم است که دولت جدید بتواند با ویروس کرونای جدید مقابله کرده، به اقتصاد عراق کمک کند و تسلیحات را تحت کنترل خود درآورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 

پامپئو همچنین گفت: «خوشحالیم که رهبران سیاسی شیعه، سنی و کرد در مورد تشکیل دولت به اجماع رسیده اند و امیدواریم دولت جدید منافع عراق را در اولویت قرار داده و نیازهای مردم را برآورده کند.»
 

«برهم صالح» رئیس جمهور عراق پنجشنبه گذشته بعد از آنکه احزاب سیاسی با نخست‌وزیری «عدنان الزُرفی» مخالفت کردند «مصطفی کاظمی» رئیس اطلاعات کنونی عراق را مامور به تشکیل کابینه کرد و او باید در ظرف یک ماه، اسامی وزرای کابینه را به پارلمان تحویل دهد و رأی اعتماد گیرد.
 

«سعد المطلبی»، نماینده عضو ائتلاف دولت القانون به رهبری «نوری المالکی»، نخست‌وزیر اسبق عراق به وبگاه «شفق ‌نیوز» گفت که به احتمال زیاد دولت مصطفی الکاظمی شماری از وزرای فعلی را به کابینه خود ملحق کند.
 

روز پنجشنبه گذشته و پس از صدور بیانیه‌ «عدنان الزرفی» مبنی بر انصراف وی از مأموریت تشکیل کابینه دولت عراق، «برهم صالح» رئیس جمهور این کشور در کاخ «السلام»، «مصطفی کاظمی» را نامزد نخست وزیری معرفی کرد.
 

در مراسم معرفی کاظمی شخصیت‌های مهم سیاسی عراق همچون «هادی العامری» رهبر ائتلاف فتح، «سید عمار حکیم» رهبر جریان حکمت ملی، «فواد حسین»، «فائق زیدان» رئیس شورای عالی قضایی عراق، «محمد الحلبوسی» رئیس مجلس عراق و برخی دیگر از رهبران سیاسی عراق حضور داشتند.

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: گروه های شیعه مایک پامپئو مصطفی کاظمی کرونا برهم صالح دولت جدید ایالات متحده تسلیحات اقتصاد کاخ سفید عراق دولت جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۹۰۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای ملی تامین مالی به ریاست وزیر اقتصاد تشکیل شد

به گزارش خبرگزاری مهر، قانون تأمین مالی تولید و زیرساخت‌ها که هفته گذشته به تأیید شورای نگهبان رسیده بود، برای اجرا به دولت ابلاغ شد.

این قانون مشتمل بر ۶ فصل تعاریف‌، توسعه نظام مالی و سنجش اعتبار و ضمانت‌، تسهیل تأمین مالی از طریق مؤسسات اعتباری، تسهیل تأمین مالی از طریق بازار سرمایه، تسهیل تأمین مالی خارجی و صدور بسته‌های سرمایه گذاری بدون نام و تأمین مالی از طریق مشارکت و مولد سازی دارایی است.

بر اساس این قانون به منظور توسعه و ترویج الگوهای تأمین مالی، هم‌افزایی نهاده‌ها و روش‌های تأمین مالی، تقویت نظارت یکپارچه در تأمین مالی، توسعه دامنه وثایق و تضامین و تقویت نظام سنجش اعتبار «شورای ملی تأمین مالی» به ریاست وزیر امور اقتصادی و دارایی تشکیل می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، رئیس هیأت عامل صندوق توسعه ملی و یک نفر از بین اعضای کمیسیون اقتصادی و یک نفر از بین اعضای کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات به انتخاب مجلس شورای اسلامی به عنوان ناظر دیگر اعضای این شورا هستند.

کد خبر 6096166 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با امیرعبداللهیان
  • موافقت رئیس جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه برای تشکیل کارگروه اشتغالزایی
  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ
  • شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه از استان تهران جدا نخواهند شد
  • پروژه آمریکا برای مهار مقاومت یمن چیست؟
  • وزیر کشور: ری، دماوند و فیروزکوه به استان‌های تهران شرقی و غربی ملحق نخواهند شد
  • اسرائیل جرأت نکرد تصاویر آثار حمله ایران را به دنیا نشان دهد | این رژیم بمب اتم هم بخواهد...| بلینکن درباره ارتش اسرائیل به نخست وزیر عراق چه گفت؟
  • نتانیاهو فشار‌های سیاسی را نادیده بگیرد و اسرا را بازگرداند
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • شورای ملی تامین مالی به ریاست وزیر اقتصاد تشکیل شد