Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر مصطفی قانعی در گفتگوی ویژه خبری در خصوص اقدامات درمانی ویروس کرونا در دنیا گفت: پزشکی امروز مبتنی بر شواهد است و غیر از این را قبول نمی کند؛  در مطالعات پزشکی معمولا دو گروه  «کنترل و درمان» تحت نظر  قرار می گیرند  که این موضوع حداقل ۲ تا ۳ ماه طول می کشد تا طراحی و اجرا شود و در نهایت به نتیجه برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی تا کنون در دنیا دارویی معرفی نشده که بر اساس شواهد علمی اثرگذاری قطعی روی بیماری کرونا داشته باشد؛ اما بسیاری از مقالات بر اساس تجربیات شخصی نه تصادفی به چاپ رسیده اند.

رئیس کمیته علمی مبارزه با کرونا در خصوص تحقیقات محققان کشور در زمینه کرونا گفت: در این کمیته هر روز تیمی تمام شواهد دنیا را جمع آوری و مقالات را مطالعه می کنند تا ببینند کدام دارو موثر است و آن را در پروتکل درمانی وارد سازند.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری افزود: بررسی های ما نشان داد داروهایی که برای آنفولانزا و ایدز هستند در درمان کرونا بی اثرند. برخی داروها مانند کلورکین حتی در برخی افراد ضرررسان است.

به گفته وی اکنون به جایی رسیدیم که فضای تحقیقاتی باز است به طوریکه برخی داروها پیشنهاد می شوند که در صدد هستیم اثر گذاری آنها را بررسی کنیم و ببینیم کدام دارو در درمان کرونا موثر خواهد بود.

وی با بیان اینکه برخی پیشنهادات دارویی رد شده، گفت: برخی از این پیشنهادات که تجربه شخصی بوده رد شده زیرا تاثیری در درمان کرونا نداشته است.

بررسی علمی ۲ داروی اکتمرا و رمدیسیور

وی در خصوص داروی «اکتمرا» گفت:تا دو هفته دیگر نتایج اولیه در خصوص اثرگذاری این دارو روی بیماران مبتلا به کویید ۱۹ مشخص می شود.

به گفته قانعی، همچنین داروی «رمدیسیور» نیز در حال مطالعه است که اثرگذاری آن روی بیماری مشخص شود.

رئیس کمیته علمی مبارزه با کرونا خاطر نشان کرد: در حال حاضر بیش از ۲۰۰ تحقیق در کشور در زمینه کرونا در حال انجام است که سهم بزرگی در مطالعات جهانی خواهد داشت. تا دوماه دیگر نتایج این تحقیقات مشخص می شوند.

کاهش مرگ و میر با پلاسما درمانی

وی در خصوص پلاسما درمانی گفت: برخی مطالعات که در FDA هم وجود داشت در کشور آغاز شده که نتیجه بخش بوده است؛ تزریق کورتون، همو پرفیوژن و سایر روش های درمانی که پزشک می تواند به کار ببرد نیز در حال انجام هستند؛ برخی اقدامات مانند پلاسما درمانی منجر به کاهش مرگ و میر با کرونا شده است.

هنوز فرمول کشف شده ای برای درمان کرونا وجود ندارد

قانعی تاکید کرد: پزشکان تلاش کردند تا از ابزارهایی برای درمان کرونا استفاده کنند اما خلاصه مطلب این است که فرمول کشف شده ای که روی میز مورد قبول جامعه جهانی باشد وجود ندارد و ما منتظر هستیم.

در حال بروز رسانی ...

کد خبر 4899891 میترا سعیدی کیا

منبع: مهر

کلیدواژه: زیست فناوری ویروس کرونا ویروس کرونا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تحقیقات علمی شرکت دانش بنیان نوآوری اینترنت فناوری نانو فناوری فضایی امنیت اطلاعات گوگل ماهواره موبایل تولید صندوق نوآوری و شکوفایی درمان کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۹۰۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام فرآورده‌های گیاهی درمانی غیر مجاز

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا،  روابط عمومی سازمان غذا و دارو در اطلاعیه‌ای فرآورده گیاهی قطره تقویت جنسی Desi Mumy، فرآورده‌های گیاهی سیلی بین Silibin، فرآورده گیاهی SATONiNE، فرآورده‌های perfecto و Vitomix و فرآورده تیزن مخلصه سعال حکیم مومن تبریز را به دلیل نداشتن مجوز‌های بهداشتی غیرمجاز و تقلبی معرفی کرد.
در این اطلاعیه همچنین محصولاتی، چون چای گیاهی لاغری (گیاهان شفا بخش)، فرآورده معجون فاقد مجوز Lukaci Epimediumlu، شربت گیاهی تری تراپیست (مدبرغدیر) و فرآورده پودر گیاهی بهنوشان ۲ از سوی اداره کل فراورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو غیرمجاز شمرده می‌شوند.
روابط عمومی سازمان غذا و دارو در ادامه با اعلان اینکه این معرفی اسامی به قصد مبارزه با ارائه محصولات غیر مجاز در سطح عرضه صورت می‌گیرد؛ از افرادی که محصولات نامبرده را در مراکز فروش مشاهده می‌کنند خواست که معاونت‌های غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور و نیروی انتظامی را مطلع سازند تا نسبت به جمع‌آوری آنها اقدام لازم را به عمل آورند.
در پایان، شماره تلفن ۶۶۴۶۲۰۲۶ روابط عمومی سازمان جهت دریافت مشخصات مکان‌های عرضه فرآورده‌های غیرمجاز اعلام شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • الگوی مهاجرت و گسترش گله‌های میگو در آب‌های استان بوشهر شناسایی شد
  • انحطاط اخلاقی یا استثمار به بهانه تولید علم
  • بررسی زمینه‌های پژوهشی حوزه بازی میان ایران و دانشگاه سینرجی
  • راه‌اندازی سامانه برخط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور
  • راه‌اندازی سامانه بر خط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور
  • راه‌اندازی سامانه برخط رصد کمبودهای دارویی در کشور
  • تألیف کتاب«روش تحقیق در مدیریت» توسط عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد
  • اسامی فرآورده‌های گیاهی درمانی غیرمجاز اعلام شد
  • اعلام فرآورده‌های گیاهی درمانی غیر مجاز
  • مخبردزفولی: استقرار اقتصاد دانش پایه شرط مهم تحقق مرجعیت علمی است