Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-02@14:40:06 GMT

پیام مردم ووهان: "از اشتباهات ما درس بگیرید"

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۹۱۲۱۰

پیام مردم ووهان: 'از اشتباهات ما درس بگیرید'

فرارو- به دنبال کاهش ملموس آمار شیوع بیماری کرونا، قرنطینه چندماهه شهر ووهان چین، که کانون اولیه این بیماری بود، به پایان رسید و ارتباطات جاده‌ای و ریلی در ووهان مجددا برقرار شد. با پایان محدودیت‌های طاقت فرسا در ووهان، مردم این شهر تجربیات خود در طول قرنطینه را با مردم جهان به اشتراک گذاشتند و خواستار اجتناب از برخی اشتباهات شدند که در دوران قرنطینه ممکن است بوجود بیایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش فرارو، روز چهارشنبه دولت چین، در اقدامی که نشان دهنده کنترل بیماری کروناست، قرنطینه ووهان را پایان داد. این شهر ۱۱ میلیونی، کانون اولیه شیوع ویروسی بود که حالا بیش از یک و نیم میلیون نفر را آلوده کرده و جان بیش از ۸۴ هزار نفر را در سراسر جهان گرفته است.
مردم ووهان پس از ۱۱ هفته قرنطینه، سرانجام توانستند به طور محدود در ووهان رفت و آمد کنند. تعدادی از آن‌ها در گفتگو با شبکه بی بی سی، تجربیات‌شان در دوران قرنطینه را بازگو کرده و به برخی اشتباهاتی که در چنین دورانی ممکن است بوجود بیایند، اشاره کردند.
یک دختر جوان از شهر ووهان به بی بی سی گفت: «امیدوارم که جهان از ووهان درس بگیرد. تا دیگران مجبور نشوند مانند ما فداکاری کنند؛ و اشتباهات کمتری ارتکاب شود. منتظر نمانید که بیماری به طور گسترده شیوع پیدا کند تا در خانه‌های‌تان بمانید. هر چقدر زودتر در خانه بمانید، مقابله با بیماری بهتر می‌شود.»
یک دختر دیگر گفت: «هر کسی که در خانه بماند (به مقابله با کرونا) کمک می‌کند.»
به گزارش الشرق الاوسط، یک زوج جوان درباره اشتباهات‎‌شان در طول قرنطینه گفتند: «در طول این مدت سخت، مرتکب اشتباهاتی شدیم که می‌خواهیم به همه بگوییم تا از آن‌ها درس بگیرند. اشتباه اول، صحبت نکردن به طور پیوسته با خانواده است. امری که باعث شد آن‌ها به شدت وحشت زده شوند، چون ما دور از آن‌ها زندگی می‌کردیم و می‌خواستند از حال ما با خبر شوند. اشتباه دوم، سکوت ما بعد از بروز برخی اختلافات بین ماست. به ندرت پیش می‌آید که یک زوج برای چند ماه، ۲۴ ساعت با یکدیگر باقی بمانند. در این مدت، نقص‌های آن‌ها معلوم می‌شود. توصیه ما به همه زوج‌ها این است: بعد از هر اختلاف نظر، ساکت نمانید. چون این مشکلات شما را بیشتر می‌کند.»
همچنین این زوج از اشتباه دیگری نیز سخن گفتند و آن جدا نکردن کار از زندگی شخصی در حین دورکاری از منزل است.
یک زن اهل ووهان با بیان اینکه در ابتدا قرنطینه شدن ووهان را اقدامی ضروری نمی‌دانست، ولی بعدا به ضرورت این اقدام پی برد، از مردم خواست که بیماری را دست کم نگیرند و در عین حال، از بیماری وحشت زده نشوند. وی گفت: «این وحشت باعث شد که شب‌ها نتوانم بخوابم و به شدت افسرده شوم. برای مدت طولانی نتوانستم با اوضاع سازگاری داشته باشم. به همین خاطر به همه توصیه می‌کنم که وحشت زده نشوند. زیرا تا وقتی که به تدابیر پیشگیرانه پایبند هستید، جای هیچ نگرانی نیست.»

منبع: فرارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۹۱۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۰ قطعه جوجه شترمرغ به افغانستان صادر شد

حسن آذریان مدیر شبکه دامپزشکی تایباد گفت: تعداد ۱۰۰ قطعه جوجه شترمرغ زنده از طریق مرز زمینی دوغارون، به مقصد هرات افغانستان صادر شد.

وی افزود: این تعداد جوجه شترمرغ، اولین محموله دامی صادراتی در سال جاری بود که مقصد افغانستان ارسال شد.

مدیر شبکه دامپزشکی تایباد ادامه داد: این پرندگان از مبدا شهرستان خواف بارگیری شده بودند و پس از انجام آزمایش‌های دامپزشکی در مرکز قرنطینه دامی مرز دوغارون به کشور مقصد منتقل شدند.

آذریان بیان کرد: مراکز قرنطینه دامی در مبادی مرزی وظیفه نظارت و پایش، صدور گواهی حمل و مجوز ترخیص، آزمایش و نمونه گیری محمولات صادراتی، وارداتی و ترانزیتی را دارند.

این مقام مسئول تصریح کرد: با توجه به اینکه مرز دوغارون تایباد در محل ورود و خروج حجم بالایی از انواع محمولات قرار دارد؛ مرکز قرنطینه این مرز زمینی نقش بسزایی را در پدافند غیرعامل، امنیت زیستی و جلوگیری از ورود بیماری‌های دامی به کشور دارد.

مدیر شبکه دامپزشکی تایباد خاطرنشان کرد: هیچ گونه محدودیتی در صادرات، واردات و ترانزیت ضابطه‌مند فرآورده‌های دامی و حیوانی در مرز دوغارون وجود ندارد و در سال گذشته بیش از ۱۰ محموله شامل جوجه زنده مرغ، تخم مرغ، دارو و مکمل دامی، پودر گوشت، خوراک آبزیان و نهاده طیور به افغانستان صادر شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • تشخیص زودهنگام بیماری‌های کبد را جدی بگیرید
  • دستگیری عاملان ایجاد رعب وحشت در باقرشهر
  • درخواست کیهان برای حمایت از «طرح نور»: با ۱۱۰ تماس بگیرید!
  • ۱۰۰ قطعه جوجه شترمرغ به افغانستان صادر شد
  • پیام مشخص از بازار مسکن؛ جمعیت خانه‌ندار‌ها چه می‌گوید؟
  • ۶ اشتباه رایج بعد از غذا خوردن
  • 6 اشتباه رایج بعد از غذا خوردن
  • ورزش باید مثل دارو تجویز شود
  • آبله مرغان تا چند روز واگیر دارد ؟ | برای آبله مرغان چی بخوریم ؟ ؛ درمان سریع آبله مرغان در خانه
  • حضور سجاد گنج زاده به عنوان مدرس در کمپ تمرینی ووهان