Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایتنا- فیس‌بوک قدم‌های بزرگی را در جهت مبارزه با نشر اکاذیب در رابطه با بیماری کرونا برداشته است اما کمبود نیروی نظارتی انسانی این شرکت موجب شده است که این کمپانی نتواند سیاست‌های خود را به نحو احسن اجرا کند. فیس‌بوک قدم‌های بزرگی را در جهت مبارزه با نشر اکاذیب در رابطه با بیماری کرونا برداشته است اما کمبود نیروی نظارتی انسانی این شرکت موجب شده است که این کمپانی نتواند سیاست‌های خود را به نحو احسن اجرا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، فیس‌بوک پیش‌ازاین هشدار داده بود که به بیماری کرونا قادر به تکیه‌بر بسیاری از تعدیل‌کنندگان محتوای خود نیست چراکه بیشتر آن‌ها پیمانکار هستند و نمی‌توانند از خانه کار کنند. در عوض این شرکت به سیستم‌های خودکار خود تکیه کرده است و هوش مصنوعی برای برچسب‌زنی بر تخلفات احتمالی استفاده می‌کند.
 
اما اکنون‌که چند هفته از این تصمیم فیس‌بوک گذشته است، به نظر می‌رسد ابزارهای خودکار فیس‌بوک نمی‌توانند از پس این کار به‌خوبی بربیایند. سخنگوی فیس‌بوک خاطرنشان کرد: «سیستم خودکار این شرکت تنها زمانی می‌تواند به برچسب‌زنی تبلیغات بپردازد که خریداری آن‌ها تمام شده باشد و روی این سرویس قرار گرفته باشند.»
     
سخنگوی فیس‌بوک در بیانیه‌ای اعلام کرد که این کمپانی میلیون‌ها تبلیغ را به دلیل متناقض بودن با قوانین این پلتفرم حذف کرده است. او در ادامه اظهار کرد که:« ما میلیون‌ها آگهی و لیست تجارت را به دلیل نقض خط‌مشی‌های مربوط به کووید-19 حذف کرده‌ایم و همیشه در تلاش هستیم که سیستم‌های اجرایی خود را به‌گونه‌ای بهبود ببخشیم تا از انتشار اطلاعات نادرست مضر جلوگیری کنیم.»
 
منتقدان مدت‌هاست ادعا می‌کنند كه سیاست‌های فیس‌بوک اغلب به‌طور نامتوازن اجرا می‌شود. این شرکت به گسترش اطلاعات نادرست پزشکی در مورد داروهای پیشگیری از اچ آی وی متهم شده است و مقاله‌ای که اخیراً از سوی دانشگاه نیویورک به چاپ رسیده است نتیجه‌گیری می‌کند که قوانین شفاف‌سازی این شرکت که با هدف آسان‌تر کردن تبلیغات سیاسی ارائه شده است به‌راحتی قابل دور زدن است.
 

منبع: ايتنا

کلیدواژه: فیس بوک اخبار جعلی فیس بوک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۹۱۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه همه جانبه مناسبات با آفریقا از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است

«انگاته روبارد» وزیر شرکت‌های کوچک و متوسط آفریقای مرکزی که برای شرکت در دومین همایش ایران و آفریقا و نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر کرده است، با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

 امیرعبداللهیان در این دیدار توسعه و ارتقای همه جانبه مناسبات با قاره آفریقا را از اولویت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران دانست.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران برای توسعه مناسبات دوجانبه با جمهوری آفریقای مرکزی در زمینه‌های مورد نیاز این کشور به ویژه در حوزه‌های کشاورزی، علمی و فناوری و آموزشی آمادگی خود را اعلام می‌دارد.

«انگاته روبارد»، وزیر شرکت‌های کوچک و متوسط آفریقای مرکزی نیز با اشاره به اهمیت پذیرش دعوت جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در دومین همایش ایران و آفریقا و اکسپو تهران و ابراز قدردانی از حسن میزبانی از ایشان و هیات همراه، پیشرفت‌ها و دستاورد‌های کشورمان در زمینه‌های علمی، فناوری و صنعتی را ستود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • حذف پنج نماینده دیگر ایران در بوکس آسیا
  • حذف پنج نماینده دیگر ایران در بوکس قهرمانی جوانان و امید آسیا
  • محکومیت صبا آذرپیک با شکایت مجلس و برخی نمایندگان | جزئیات حکم
  • تشکیل کمیته امنیت روانی برای برخورد با شایعه سازان و نشردهندگان اکاذیب در فضای مجازی
  • مبارزه بوکس مایک تایسون با جیک پل رسما کلید خورد
  • نظارت ۹۹۰ نفر از شبکه مردمی ناظران شورای نگهبان در دور دوم انتخابات مجلس
  • بسیاری از ناظران انتخاباتی فرهنگیان هستند
  • توسعه همه جانبه مناسبات با آفریقا از اولویت‌های سیاست خارجی ایران
  • توسعه همه جانبه مناسبات با آفریقا از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است
  • ادعای ناظران درباره اصابت موشک ساخت کره‌شمالی به خارکیف اوکراین