Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کتائب سیدالشهداء از گروه‌های الحشد الشعبی عراق پیشنهاد آمریکا برای گفتگو با بغداد درباره آینده حضور نظامیان آمریکایی در عراق را بی‌معنا و مسخره خواند و گفت آمریکا گزینه‌ای جز خروج از عراق در نزدیک‌ترین زمان ممکن ندارد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، سخنگوی کتائب سید الشهداء از گروه‌های سازمان الحشد الشعبی عراق گفت‌وگوی راهبردی پیش بینی شده میان بغداد و واشنگتن در ماه ژوئن را مسخره خواند و گفت که برخی اخبار حاکی از تلاش آمریکا برای حضور در عراق تا دو سال دیگر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«کاظم الفرطوسی»  در گفت‌وگو با پایگاه خبری بغداد الیوم گفت: «صحبت از وجود توافق آمریکا با مقامات عراقی درباره خروج نظامیان آمریکایی از عراق تا دو سال دیگر هنوز روشن نشده است».

وی خروج آمریکا از عراق پس از تصمیم پارلمان این کشور درباره اخراج نیروهای خارجی را الزام آور خواند و گفت: «پیش از این ملت عراق و گروه‌های مقاومت بر خواست خود در این خصوص تاکید کردند؛ از همین رو واشنگتن گزینه‌ای جز خروج از عراق در نزدیک‌ترین زمان ممکن ندارد».

سخنگوی کتائب سید الشهدا ادامه داد:«گفت‌وگوی راهبردی که واشنگتن به دنبال آن است مسخره است و هیچ معنایی ندارد. اصلا با کی و چرا گفت‌وگو کنیم در حالی که اصلا موازنه‌های قوا برابر نیست.»

«مایک پامپئو » وزیر خارجه آمریکا در اوایل ماه جاری میلادی خبر داد که آمریکا پیشنهاد گفت‌وگو با دولت عراق در نیمه های ژوئن را مطرح کرده تا در آن، همه مسائل راهبردی از جمله آینده حضور نظامی آمریکا مورد بررسی قرار گیرد؛ وزیر خارجه عراق هم از این پیشنهاد آمریکا استقبال کرده است.

روابط عراق و آمریکا از زمان ترور فرماندهان شهید سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس با تنش زیادی همراه بوده است و پارلمان، دولت و ملت عراق خواهان خروج هر چه سریع تر نظامیان آمریکایی از عراق هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کتائب سیدالشهداء عراق حشدالشعبی آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۹۱۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش‌سوزی مهیب در پی خروج قطار از ریل در آریزونای آمریکا+ فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، به‌دنبال خروج یک دستگاه قطار باری حامل سوخت از ریل در ایالت آریزونای آمریکا و وقوع حریق، شاهراه کلیدی آریزونا-نیومکزیکو مسدود شد.

تصاویر و ویدئوهای اولیه که در فضای مجازی منتشر شده است، واگن‌های له‌شده این قطاری باری را به تصویر می‌کشد که بالای آن دود غلیظی نیز به چشم می‌خورد.

سخنگوی شرکت «خط آهن بی‌ان‌اس‌اف» اعلام کرد که در این حادثه هیچ‌کس مصدوم یا کشته نشده است. به گفته وی، تیم اعزامی به محل در حال پاکسازی بقایای واگن‌های سوخته هستند.

دلیل خروج قطار از ریل هنوز مشخص نشده است. این قطار حامل گاز بی‌بوی «پروپان» بود و ۶ واگن آن طعمه حریق شد.

کد خبر 6089956

دیگر خبرها

  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» به ضرب گلوله در بغداد کشته شد
  • ستاره زن شبکه‌های مجازی به ضرب گلوله کشته شد
  • آتش‌سوزی مهیب در پی خروج قطار از ریل در آریزونای آمریکا
  • آتش‌سوزی مهیب در پی خروج قطار از ریل در آریزونای آمریکا+ فیلم
  • مداح معروف عراق برای عملیات وعده صادق نوحه خواند | ویدئو
  • واکنش انصارالله یمن به خروج ناو هواپیمابر آمریکا از دریای سرخ
  • مخالفت پارلمان آلمان با پیشنهاد تحریم سپاه پاسداران
  • مخالفت پارلمان آلمان با پیشنهاد تحریم سپاه پاسداران + جزئیات
  • اصفهان، اقلیم معناست
  • سفیر روسیه کمک تسلیحاتی آمریکا به اوکراین را مضحک خواند