Web Analytics Made Easy - Statcounter

دولت وفاق ملی لیبی شامگاه دوشنبه از تسلط نیروهای خود بر شش شهر در غرب طرابلس خبر داد و گفت که به نبردهایش تا آزادسازی کامل لیبی از وجود شبه نظامیان وابسته به حفتر ادامه می‌دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نیروهای دولت وفاق ملی لیبی روز دوشنبه از تسلط خود بر شش شهر در غرب طرابلس پایتخت لیبی طی سه روز گذشته خبر دادند که در اشغال شبه نظامیان تشکیلات موسوم به ارتش ملی لیبی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«محمد قنونو» سخنگوی دولت وفاق ملی لیبی که از سوی جامعه جهانی به رسمیت شناخته شده است، گفت: «نیروهای ما بر شهرهای ضبراته، صرمان، العجیلات، الجمیل، رقدالین و زلطن در غرب طرابلس مسلط شدند».

وی افزود: «نیروهای ما بقایای تروریست‌های فراری را هم تحت تعقیب قرار دادند و طبق نقشه وضع شده توسط اتاق عملیات طوفان صلح به پیشروی خود ادامه می‌دهند».
تسلط نیروهای دولت وفاق ملی لیبی بر شش شهر به معنای تحکیم سیطره آنها بر همه مسیری است که از مرزهای تونس در غرب لیبی با منطقه ابوقرین در شرق لیبی کشیده شده است.

رئیس دولت وفاق ملی لیبی هم شامگاه دوشنبه تاکید کرد:« ما هرگز کسانی را که شهرهایمان را ویران کردند تحمل نخواهیم کرد و با سختی کار کردیم تا به این پیروزی رسیدیم».

به گزارش شبکه الجزیره، فائز السراج گفت: «ما برای نبردی آماده می شویم که در آن شهرهای ربوده شده خود را بازپس‌گیریم».

وی افزود: «به وزارت کشور دستور دادیم اجساد مزدوران حفتر را به کشورهایشان بفرستند».

رئیس دولت وفاق ملی لیبی تاکید کرد: «هواپیماهایی متعلق به نیروهای حفتر از کشورهای دشمن ما برخاستند تا شهرهایمان را بمباران کنند».

سخنگوی دولت وفاق ملی لیبی نیز گفت:« ما در جریان این عملیات‌ها وسایل نقلیه زره پوش و زرادخانه سلاح و مهمات مصری و اماراتی را مصادره کردیم».

منبع: فارس

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: دولت وفاق ملی لیبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۹۱۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه: ۹۱۵ نیروی ارتش اوکراین کشته شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز دوشنبه در بیانیه‌ ای در خصوص روند ادامه عملیات ویژه روسیه در اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: یگان های غرب نیروهای مسلح روسیه ۳ حمله نیروهای مسلح اوکراین را در لوهانسک دفع کردند. دشمن تا ۴۰ پرسنل نظامی خود را از دست داد.

وزارت دفاع روسیه در این خصوص می‌ افزاید: یگان های جنوب مواضع را در خط مقدم بهبود بخشیدند، اوکراین بالغ بر ۳۹۵ پرسنل نظامی و یک هویتزر ساخت آمریکا را در دونتسک از دست داد.

بیانیه مذکور در ادامه اضافه می‌کند: یک کارگاه مونتاژ پهپاد و همچنین نیروی انسانی و تجهیزات نظامی نیروهای مسلح اوکراین در ۱۱۰ منطقه مورد اصابت قرار گرفت.

این بیانیه در ادامه می‌افزاید: یگان مرکزی روسیه، نیروهای اوکراین و مزدوران لژیون خارجی را در دونتسک هدف قرار داد. ۱۰ ضدحمله دفع شد، دشمن ۳۷۰ نظامی را از دست داد.

ضدحملات ارتش اوکراین که از پیش‌تر مقامات و رسانه های غربی و اوکراینی با آب‌وتاب فراوان وعده آن را داده بودند، سرانجام ۴ ژوئن (۱۴ خرداد سال ۱۴۰۲) بی‌سروصدا و بدون اعلام رسمی در محورهای مختلف آغاز شد و بنا بر گزارش‌ها، نیروهای اوکراینی نه تنها تاکنون موفق به شکست خطوط دفاعی ارتش روسیه و پیشروی چشمگیری نشدند، بلکه حجم زیادی از تجهیزات نظامی مدرن اهدایی غربی‌ها نیز در این ضدحملات نابود شده یا سالم به تصرف نیروهای ارتش روسیه درآمد.

کد خبر 6092311

دیگر خبرها

  • خواهان بررسی مجدد درخواست عضویت کامل خود در سازمان ملل هستیم
  • فیدان: تصمیم ورود به پرونده بین‌المللی علیه اسرائیل گرفتیم
  • آماده باش نیروهای هلال احمر بوشهر
  • خودکشی در ۲۳ کشور دنیا جرم و اجرای کامل سند ملی خودکشی در ایران ضروری است
  • نبرد دیپلماتیک میان سودان و امارات
  • ‌بری: طرح پیشنهادی فرانسه را دریافت نکرده‌ایم/ نبرد ما تا توقف جنگ در غزه ادامه می‌یابد
  • روسیه: ۹۱۵ نیروی ارتش اوکراین کشته شدند
  • یمن آماده ورود به اراضی اشغالی و نبرد طوفان الاقصی می‌شود+ فیلم
  • خلیج فارس باعث تقویت وفاق ملی در ایران شده است
  • حمایت کامل یک مرجع تقلید از «طرح نور»: امری مبارک است | درباره حجاب به شدت حساسیم