Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار یکی از مهم‌ترین مزیت‌های ورود شستا به بورس را ایجاد شفافیت در عملکرد مالی این شرکت دانست.

حسن امیری در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی برنا در خصوص فواید حضور شستا در بازار سرمایه اظهار کرد: شستا شرکتی بزرگ با دارایی‌های حجیم و با ارزش بالاست بنابراین با ورود این سرمایه بزرگ به بورس، بازار هم بزرگ‌تر شده و به ارزش کل بازار سرمایه اضافه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اینکه تعدادی از شرکت‌های زیر مجموعه شسنا مثل تاپیکو قبلا وارد بورس شده‌اند، گفت: شرکت‌های زیادی در زیر مجموعه شستا وجود دارد که هنوز عرضه عمومی نشده و شفافیت لازم را ندارند، با حضور شستا در بورس این شرکت‌ها هم از آنجایی که زیر مجموعه شستا تلقی می‌شوند موظف به ارائه اطلاعات می‌شوند و همین میزان شفافیت این هلدینگ بزرگ را افزایش می‌دهد که از مهم ترین پیامدهاست.

امیری خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه در ماه‌های اخیر سیاست عرضه بیشتر در بازار سرمایه با جدیت تمام دنبال می‌شود و منجر به عرضه‌های بزرگی مثل صبا تامین و پتروشیمی تندگویان شده‌است، عرضه شرکت شستا هم بسیار مورد تاکید بوده و این عرضه می تواند، پاسخگوی عطش کنونی بورس باشد.

معاون نظارت بر بورس تاکید کرد: از جمله مزیت‌های عرضه شرکت‌هایی مثل شستا برای بازار سرمایه، گسترش و توسعه این بازار با افزایش میزان عرضه‌های بزرگ و شناوری است که مردم می توانند، خریداری کنند.

او افزود: در امید نامه شستا، همه هلدینگ‌های زیرمجموعه شستا و شرکت‌های تحت مدیریت آن‌ها با ذکر زمینه فعالیت و بورسی یا فرابورسی بودن آن‌ها درج شده‌ است.

به گفته امیری اگر شرکت‌های دولتی و نهادهای عمومی در بازار سرمایه سهام خود را عرضه کنند، باعث عمق و توسعه بیشتر این بازار خواهند شد و شفافیت مالی در عملکرد این شرکت‌ها هم بیشتر می‌شود چرا که در معرض افکار عمومی قرار گرفته و مطالبات مردم از آن‌ها افزایش می‌یابد و همین باعث می‌شود، مدیریت این شرکت‌ها در زمینه تولید و فروش و... ارتقا یابد.

معاون نظارت بر بازار سرمایه بیان کرد: تاکنون شرکتی با این ابعاد و گستردگی با این تعداد زیر مجموعه در بازار سرمایه عرضه نشده و این اتفاق کم‌نظیری است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: شستا بازار سرمایه زیر مجموعه شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۹۱۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص بورس ۲۰ هزار واحد کاهش یافت

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا، شاخص کل بازار سرمایه امروز (یک شنبه ۹ اردیبهشت) ۲۰ هزار و ۱۴۴ واحد افت کرد و در کانال دو میلیون ۲۸۴ هزار واحدی ایستاد. بدین ترتیب در این روز شاخص کل بازار سرمایه ۰.۸۷ درصد ریزش کرد.


شاخص هم وزن ۰.۹۸ درصد افت کرد و در کانال ۷۵۷ هزار واحدی قرار گرفت.


در این بازار ۳۳۰ هزار معامله به ارزش ۴۷ هزار میلیارد ریال انجام شد.


در این روز به ترتیب نماد‌های فملی، فولاد، شپنا و وبملت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار سرمایه داشتند و عامل افت بازار سرمایه شدند.


در مقابل نماد‌های حکشتی و وامید بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بازار سهام برجای گذاشتند.


شاخص کل فرابورس افت ۰.۹ درصدی را تجربه و در کانال ۲۵ هزار و ۲۸۹ واحدی ایستاد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حقوقی‌ها از بازار سرمایه دست کشیدند/ بورس سرخ‌پوش شد!
  • شاخص بورس ۲۰ هزار واحد کاهش یافت
  • ورود و خروج سهامداران درصدی ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ورود صندوق ملی مسکن به بازار خرید سیمان از طریق بورس
  • پیش‌بینی بورس فردا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • برنامه های شاخص ساینا در سال مالی جدید تشریح شد
  • رشد صد در صدی دانش‌بنیان‌ها در بورس تا پایان سال
  • پیش‌بینی بورس در هفته دوم اردیبشهت ۱۴۰۳/ یکه‌تازی فولادی و پتروشیمی‌ها در این هفته
  • روند حرکتی شاخص‌های بازار سرمایه چگونه خواهد بود؟ +عکس
  • ربات انسان نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار