Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@12:47:44 GMT

یک‌ سوم مساجد مشهد تعطیل شده‌اند

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۹۱۷۳۳

یک‌ سوم مساجد مشهد تعطیل شده‌اند

حجت‌الاسلام محمد اسماعیلی روز سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: هم‌اینک در مساجد مختلف با رعایت پروتکل‌های بهداشتی نماز جماعت برقرار است اما برخی مساجد که در محل رفت و آمد عمومی، نزدیک بیمارستان و بوستان‌ها قرار دارند تعطیل شده‌اند.

وی ادامه داد: همچنین برخی مساجد به دلیل اینکه فضای آنها برای رعایت فاصله شرعی بین تعداد زیاد نمازگزاران کم است، یا اینکه توانایی تهیه اقلام بهداشتی و ماسک برای نمازگزاران را ندارند یا در محله‌هایی هستند که یک نفر به کرونا مبتلا شده یا مبتلا به کرونا فوت کرده است، به منظور پیشگیری از شیوع کرونا تعطیل شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: مساجدی که در آن نماز برگزار می‌شود، هر روز ضد عفونی می‌شوند و توصیه شده است نماز جماعت به مختصرترین شکل ممکن در آنها برگزار شود و بین نمازگزاران فاصله لازم به اندازه مجاز شرعی رعایت و از دست دادن پس از نماز خودداری شود.

حجت‌الاسلام اسماعیلی افزود: همچنین مقرر شده است مصحف‌های شریف و کتاب‌های ادعیه از دسترس خارج شود و از برگزاری هرگونه مراسم پرهیز شده و از مهر و جانماز شخصی استفاده گردد.

وی ادامه داد: توصیه شده سالمندان، افراد مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای مانند نارسایی‌های قلبی، تنفسی و افرادی که دارای علائم سرماخوردگی هستند از حضور در مساجد خودداری کنند.

۹ هزار مسجد در استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی وجود دارد که حدود هزار واحد از این تعداد در کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد مستقر است.

برچسب‌ها ویروس کرونا مسجد مشهد ستاد پیشگیری پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا مسجد مشهد ستاد پیشگیری ویروس کرونا مسجد مشهد ستاد پیشگیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۹۱۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ رام قطار فوق العاده به مسیر ریلی مشهد- تهران اضافه شد

به گزارش قدس خراسان، مصطفی نصیری ورگ اظهار کرد: این قطارهای فوق العاده به منظور تسهیل در سفر زائران حضرت رضا(ع) در تعطیلات پیش رو، از امروز تا ۱۵ اردیبهشت ماه برقرار شده است.

مدیر کل راه آهن خراسان گفت: عرضه بلیت این قطارها نیز از امروز در سکوهای فروش اینترنتی و دفاتر فروش بلیت آژانس های مسافرتی آغاز شده و در مجموع در پنج روز ۶ هزار و ۷۰۰ نفر به ظرفیت جابجایی مسافر در این مسیر ریلی افزوده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • سفر سردار رادان به خراسان رضوی به دعوت مردم متدین مشهد
  • وقوع ۵۲۲ فقره تصادف خسارتی در مشهد
  • ۳ رام قطار فوق العاده به مسیر ریلی مشهد- تهران اضافه شد
  • زنگ سپاس معلم در مدارس مشهد نواخته شد
  • حمله به نمازگزاران در گذره ولایت هرات
  • افغانستان،حسرت ما و جام جهانی
  • راهیابی تئاتر ۴۴۴ از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور
  • استان خراسان رضوی گرم می‌شود
  • آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»
  • اثر نمایشی «۴۴۴» از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور راه یافت