Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر رحیم صمدی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: پایگاه بهداشتی مرزی بازرگان با توجه به قرار گرفتن شهرستان ماکو در امتداد مرزهای ایران با کشور ترکیه و احتمال انتقال پشه «آئدس» به کشور، ظروف جمع‌آوری این پشه موسوم به «اویتراپ‌» را جهت مراقبت‌های انسانی به کار گرفتند.

وی افزود: این پشه ناقل بیماری «تب دانگی»، «چکین گونیا» و «زیکا» است و واکسن و درمان قطعی ندارد و تنها راه مقابله با این پشه اقدامات کنترل ناقلان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: در این بیماری‌ها ویروس ۱۰ تا ۱۲ روز وارد بزاق بیمار می‌شود و این بیماری به نسل‌های آینده نیز منتقل می‌شود.

وی ادامه داد: پشه «آئدس» در پاکستان، کشورهای آسیایی و برخی از کشورهای حاشیه جنوبی خلیج‌فارس دیده شده است.

 وی اضافه کرد: اویتراپ‌گذاری در مبادی ورودی از اولین اقدامات شناسایی ورود پشه «آئدس» به داخل کشور می‌باشد و تا پایان فصل فعالیت پشه‌ها ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایرنا پشه «آئدس» منتقل‌کننده ویروس عفونی «دنگی» است که به علت درد شدید به عنوان تب استخوان‌شکن نیز شناخته می‌شود.

تب، سردرد، حساسیت‌های پوستی و درد درماهیچه و مفاصل از نشانه‌های بیماری تب «دنگی» است.

پشه «آئدس» دارای ۲ بال فعال و یک جفت بال تحلیل رفته به نام هالتر، خرطوم بلند با قطعات دهانی گزنده، مکنده در جلو سر، وجود فلس‌های کوتاه و متراکم روی سینه، پا و رگ بال‌ها، رگ‌بندی مشخص بال و بندبند بودن روی شکم، پوشیده بودن سینه از فلس‌های قهوه‌ای تیره یا متمایل به سفید است.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا پاکستان ترکیه خلیج فارس قهوه ویروس بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۹۲۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز بیست و نهمین کنگره قرآن کریم در چهارمحال و بختیاری

احسان طاهری اظهار داشت: از مجموع هزار و ۳۵۱ دانش آموز سمپادی استان بیش از سی درصد از دانش آموزان در مرحله مدرسه‌ای کنگره قرآنی مدارس سمپاد چهارمحال و بختیاری شرکت کردند.

وی افزود: ۲۰۰ دانش آموز سمپادی در رشته قرآئت قرآن کریم، ۱۲۳ دانش آموز در رشته حفظ، ۳۵۰ دانش آموز در رشته مفاهیم شرکت کردند.

بیشتر بخوانید

برگزاری محفل انس با قرآن کریم در چهارمحال و بختیاری

طاهری اضافه کرد: ۵۰ نفر از دانش آموزان امتیاز لازم را برای شرکت در مرحله استانی کنگره قرآن کریم کسب کردند که امروز در مرحله استانی با هم به رقابت و برگزیدگان استانی برای معرفی به مرحله قطبی معرفی خواهند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • آغاز نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی در آذربایجان غربی
  • آغاز مرحله دوم رها سازی آب از سد سیلوه به دریاچه ارومیه
  • آغاز بیست و نهمین کنگره قرآن کریم در چهارمحال و بختیاری
  • آغاز رقابت ۹۲۷ نفر داوطلب کنکور در دلگان
  • مرحله اول آزمون سراسری کنکور آغاز شد
  • آغاز برنامه ملی ریشه کنی بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک در خوشاب
  • آغاز مرحله دوم رها سازی آب از سد سیلوه پیرانشهر به دریاچه ارومیه
  • آغاز رقابت بیش از ۲۳ هزار هرمزگانی در مرحله نخست کنکور
  • آغاز مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی با نبرد تکراری مس و پیکان
  • آغاز برنامه واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در استان همدان