Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-27@07:47:27 GMT

مقامات و مدیران در یاری به فرودستان پیشقدم شوند!

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۹۲۴۹۷

مقامات و مدیران در یاری به فرودستان پیشقدم شوند!

با شیوع ویروس کرونا و بیماری کووید-۱۹ بخش زیادی از کسب‌وکارها و مشاغل با مشکل مواجه شده است. به‌دلیل انتشار سریع این ویروس مهمترین دستورالعملی که برای حفظ سلامت خود و دیگران اعلام شد در خانه‌ ماندن و پرهیز از تجمع بود. طبیعتا پرهیز از تجمع و در خانه ماندن باعث شد برخی از مشاغل با مشکل مواجه شوند و در تنگنای مالی قرار گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعدادی از مشاغل به‌خصوص مشاغل خدماتی به دلیل رعایت بهداشت و خطر ابتلا مجبور به تعطیلی شدند. آرایشگاه‌ها و باشگاه‌های ورزشی در این دسته‌اند. برخی دیگر از مشاغل مانند کارگاه‌های ساختمانی برای حفظ سلامتی کارگران تعطیل شدند. برخی دیگر از کسب‌وکارها به‌دلیل تبعات در خانه ماندن با ضرر مواجه شدند. اینها مشاغلی بودند که بیشتر سود سالانه‌شان در اسفند و فروردین بود؛ چون کالا و خدماتی که عرضه می‌کردند مرتبط با عید نوروز بود. گل‌فروشی‌ها و لباس‌فروشی‌ها در زمره این مشاغل هستند.

علاوه بر مشاغل رسمی، مشاغل غیررسمی مانند دستفروشانی که عمدتا در حاشیه شهرها سکونت دارند بیشترین آسیب را از شیوع این بیماری در کشور دیده‌اند.

در همین زمینه اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور صبح روز دوشنبه گفته است: «از مردم و خیرخواهان و کسانی که از تمکن مالی مناسبی برخوردار هستند می خواهم که به صحنه بیایند و با کمک نهادهای یاری رسان نظیر جمعیت هلال احمر با لحاظ همه مسائل اخلاقی و انسانی به اقشار بی بضاعت کمک کنند تا با کمترین و هزینه از این مرحله عبور کنیم.»

در این زمینه باید به جناب جهانگیری متذکر شد مشکلات اقتصادی مربوط به کرونا مختص کشور ما نیست. در کشورهای مختلف به هر میزان که قرنطینه و تعطیلی کلی کشورها بیشتر بوده باشد ضرر اقتصادی بیشتری متوجه کسب و کارها شده است. اما در برخی کشورها، مسئولین و مقامات برای همراهی با مردم و کمک به کسب‌وکارها خود پیش قدم شده و بخشی از حقوق خود را برای این منظور در نظر گرفتند. چند مورد را با هم مرور کنیم:

«رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه هفت ماه از حقوق خود را به صندوق مقابله با کروناویروس در این کشور اختصاص داد.»(بیشتر بخوانید)

«رئیس‌جمهوری اکوادور در راستای اقدامات صورت‌گرفته برای مقابله با اپیدمی کرونا و پیامدهای زیان‌بار آن برای اقتصاد این کشور حقوق خود و اعضای دولتش را ۵۰ درصد کاهش داد.»(بیشتر بخوانید)

«همزمان با تلاش هندوستان برای مقابله با آثار اقتصادی ناشی از شیوع کووید-۱۹، نخست‌وزیر و سایر مقامات ارشد دولتی این کشور با کاهش ۳۰درصدی دستمزد خود موافقت کردند.»(بیشتر بخوانید)

بهتر است مسئولین کشور ما هم دست به کار شوند و برای کمک به حل این بحران از حقوق خود کم کنند. از روز یکشنبه ظاهرا چنین پویشی در حال شکل‌گیری است و سپاه در این روز چراغ اول را روشن کرد. سردار رمضان شریف، سخنگوی سپاه گفت: «فرماندهان در ستاد فرماندهی کل ،حوزه مرکزی تا سپاه های استانی ... تا پایان بحران کرونا با اختصاص تا ۲۰ درصد از حقوق ماهیانه خود، بخشی از نیازهای این دسته از هموطنانی که تحت تأثیر بیماری کرونا شغل خود را از دست داده اند، را تامین خواهند کرد.»

روز دوشنبه هم در جلسه شورای عالی قضایی مسئولان عالی قضائی کشور، ۲۰ درصد از حقوق ماهانه خود را به مدت سه ماه به کمک و حمایت از نیازمندان و آسیب‌ دیدگان این بیماری اختصاص دادند. (بیشتر بخوانید)

البته بهتر است هیئت دولت دستورالعملی در این زمینه تهیه کند و حقوق و دستمزد تمام مدیران دولتی و نهادهای حاکمیتی به خصوص حقوق های نجومی را کاهش دهد و به ترمیم زخم‌های اقتصادی کرونا اختصاص دهد.

منبع: الف

کلیدواژه: بیشتر بخوانید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۹۲۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقامات آمریکا شایستگی اخلاقی اظهار نظر درخصوص حقوق بشر را ندارند

به گزارش خبرگزاری مهر، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه کشورمان به برخورد خشن پلیس آمریکا با اساتید دانشگاهی حامی فلسطین و معترض به سیاست حمایتی آمریکا از رژیم جنایتکار صهیونیستی واکنش نشان داد.

وی در پیامی در شبکه ایکس نوشت: انتشار تصاویر تأسف‌بار از برخورد خشن پلیس آمریکا با اساتید دانشگاهی حامی فلسطین و معترض به سیاست حمایتی آمریکا از رژیم جنایتکار صهیونیستی، فاصله میان شعار و عمل در رفتار دولت آمریکا را در معرض قضاوت جهانی قرار داده است. مقامات آمریکا شایستگی اخلاقی اظهار نظر در خصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند.

کد خبر 6089368 هادی رضایی

دیگر خبرها

  • مقامات آمریکا شایستگی اخلاقی اظهار نظر درخصوص حقوق بشر را ندارند
  • مقامات آمریکا شایستگی اخلاقی اظهارنظر درخصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند
  • کنعانی: مقامات آمریکا شایستگی اخلاقی اظهارنظر درباره حقوق بشر را ندارند
  • سخنگوی وزارت خارجه: مقامات آمریکا شایستگی اخلاقی اظهارنظر درخصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند
  • کنعانی: مقامات آمریکا شایستگی اخلاقی اظهارنظر در خصوص حقوق بشر را ندارند
  • مقامات آمریکا شایستگی اظهارنظر در خصوص حقوق‌ بشر را ندارند+ فیلم
  • مقامات آمریکایی شایستگی اخلاقی اظهارنظر در خصوص حقوق‌بشر را ندارند
  • مقامات آمریکا شایستگی اخلاقی اظهارنظر در خصوص حقوق‌ بشر را ندارند
  • حقوق کارگران ۵۷ درصد بیشتر شده است
  • طومار عجیب هواداران بایرن: توخل باید بماند!