Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-09@12:32:29 GMT

طرح ساماندهی کشتار غیرمجاز در ایلام اجرایی می شود

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۹۲۵۴۶

طرح ساماندهی کشتار غیرمجاز در ایلام اجرایی می شود

وهاب پیرانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طرح ساماندهی کشتار غیرمجاز از اواخر فروردین ماه به طور جدی آغاز خواهد شد.

وی افزود: هدف از این طرح تعطیلی واحدهای قصابی نیست بلکه ساماندهی کشتار غیرمجاز و عرضه گوشت‌های مورد تایید دامپزشکی در این قصابی‌ها خواهد بود.

پیرانی با تاکید بر نقش کشتار غیرمجاز در انتقال بیماری‌ها گفت: بسیاری از بیماری‌های مشترک مانند تب کریمه کنگو، سل، بروسلوز و … به دلیل عدم نظارت کارشناسان دامپزشکی بر کشتار غیرمجاز می‌تواند از این طریق انتقال یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام: در مورد شیوع ویروس کرونا در ماه‌های اخیر و نقش کشتار غیر مجاز در انتقال این ویروس اظهار داشت: نگهداری گوشت در فضای آزاد و حاشیه جاده‌ها، تجمع مردم برای خرید گوشت و کشتار دام توسط افرادی که ممکن است خودشان به این بیماری مبتلا باشند، باعث انتقال مکانیکی ویروس کرونا از طریق کشتار غیر مجاز می‌شوند.

وی بیان کرد: مردم از خرید گوشت از مراکز کشتار غیرمجاز دام جداً خودداری و همچنین اگر مردم موارد تخلفی مشاهده کردند با شماره ۱۵۱۲ دامپزشکی تماس و موارد تخلف را برای پیگیری‌های لازم گزارش دهند.

کد خبر 4900013

منبع: مهر

کلیدواژه: کشتارگاه دام ایلام دامپزشکی ویروس کرونا ستاد مقابله با کرونا شیوع کرونا بوشهر شیراز نیمه شعبان شهرکرد بارش باران گرگان بیرجند ایلام استانداری قزوین جهش تولید قزوین کشتار غیرمجاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۹۲۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار شبکه دامپزشکی گناباد در خصوص بیماری تب سه روزه گاوی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،  مرکز خراسان رضوی، با توجه به فصل گرما و فعالیت پشه‌ها و بندپایان که ناقل بیماری هستند نسبت به احتمال وقوع، بروز و شیوع بیماری ویروسی تب سه روزه گاوی هشدار داد.

 رییس شبکه دامپزشکی گناباد، گفت: تب سه روزه بیماری ویروسی است که بوسیله نیش حشرات گسترش می‌یابد و به صورت همه گیر و غیر واگیر بروز می‌کند ولی گذرا بوده و قابل درمان است.

دکتر محمدرضا متقی، افزود: این بیماری صرفاً در گاو و گاومیش و در نقاط گرمسیری با شروع فصل گرما و فعالیت حشرات بروز می‌کند.

وی  گفت: سمپاشی جایگاه‌های دام و بدن دام‌ها از راه‌های اساسی پیشگیری بیماری است.

دیگر خبرها

  • قیمت جدید گوشت و مرغ اعلام شد/ جدول قیمت
  • آرامش در بازار مرغ ایلام حاکم است
  • ۴۰۰ میلیارد تومان برای ساماندهی پایانه برکت مهران هزینه شد
  • هشدار برای شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در گاو شیری
  • درمان ضد انگلی بیش از ۹ هزار راس دام سبک در اندیمشک
  • بیش از ۳۸ تن فرآورده خام دامی غیر قابل مصرف در خرمدره معدوم شد
  • هشدار شبکه دامپزشکی گناباد در خصوص بیماری تب سه روزه گاوی
  • آخرین قیمت گوشت و دام زنده اعلام شد
  • ساماندهی بهداشتی اسکله‌های صیادی و محصولات شیلاتی استان بوشهر
  • علت افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران چیست؟