Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون خدمات شهری شهرداری کرمان گفت: بنا بر برنامه‌ ریزی هایی که صورت گرفته، سالانه حداقل ۱۰۰ چاه جذبی در نقاط مختلف شهر شناسایی و حفر می‌شود که در این راستا شهروندان نیز می‌توانند با مشارکت و اطلاع رسانی شهرداری را در این مسیر همراهی کنند.

مهدی نیکویی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در حال حاضر رفع آبگرفتگی و جمع آوری آب‌های سطحی معابر شهر کرمان در حال انجام است، با توجه به اینکه سال گذشته شهرداری چاه‌های جذبی زیادی را در سطح شهر حفر شده و کانال کشی‌های متعددی نیز انجام شد، خوشبختانه خسارتی به زیرساخت‌های شهری وارد نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: روز گذشته با وجود پیش بینی بارندگی  ها در سطح شهر و به وجود آمدن آبگرفتگی شهرداری ۳۰ تانکر بزرگ، ۵۰۰ نیرو و ۵۰ پمپ سیار و ثابت را آماده کرده بود و ستاد بحران استانداری و معاون عمرانی استاندار، نیروهای هلال احمر، منابع طبیعی، جهاد کشاورزی و سپاه نیز دستگاه‌هایی با لجستیک سنگین را برای کمک به شهرداری به میدان آورده اند تا جمع آوری آب های سطحی به سرعت انجام شود.

معاون خدمات شهری شهرداری کرمان تاکید کرد: نیروهای شهرداری در واحد خدمات شهری شهرداری کرمان و تمامی عوامل شهرداری مرکز و شهرداری‌های مناطق پنج گانه در بخش‎های فضای سبز، تنظیف و خدمات شهری بسیج شده‌اند برای جلوگیری از آبگرفتگی و جمع آوری آب‌های سطحی بسیج شده اند.

نیکویی با بیان اینکه حجم آب‌های سطحی در منطقه یک و چهار شهری بیش از سایر مناطق بوده است، تصریح کرد: جمع شدن آب در مکان‌هایی که عمقی در حدود پنج تا شش سانتی متر دارد تنها موجب آبگرفتگی سطحی می‎شود، اما چنانچه عمق مکان ۱۵ تا ۲۰ سانتی متر باشد، میزان آب جمع شده ممکن است موجب ایجاد خسارت شود، اما با وجود آبگرفتگی برخی مکان‌های شهری با این میزان عمق، شب گذشته خسارتی به منازل مسکونی و بافت تاریخی کرمان وارد نشد.

 وی تاکید کرد: ۵۰۰ نیروی شهرداری به صورت ثابت وظیفه جمع آوری آب‌های سطحی را به عهده گرفته‌اند و چنانچه میزان آبگرفتگی بیشتر شود، نیروهای واحد تنظیف نیز اضافه و به صورت ویژه به نقاطی که میزان آبگرفتگی بیشتر است، اعزام می‌شوند.

معاون خدمات شهری شهرداری کرمان افزود: این نیروها با پمپ‌ها و کفکش‌های سیار، جمع آوری آب‌های سطحی معابر و کوچه‌ها را به صورت ویژه‌تر انجام می‌دهند.

وی اظهار کرد: شهرداری کرمان میزان آبگرفتگی کوچه‌ها، معابر، میادین و چهاره‌ها را بررسی می‌کند و بعد از اتمام بارندگی اقدام به حفر چاه‌های جذبی در نقاط مشخص شده می‌کند تا در زمان بارش‌های بعدی دفع آب‌های سطحی بهتر انجام شود.

نیکویی گفت: بنا بر برنامه‌ ریزی هایی که صورت گرفته، سالانه حداقل ۱۰۰ چاه جذبی در نقاط مختلف شهر شناسایی و حفر می‌شود که در این راستا شهروندان نیز می‌توانند با مشارکت و اطلاع رسانی شهرداری را در این مسیر همراهی کنند تا بودجه مورد نیاز برای حفر چاه‌های جذبی اختصاص پیدا کند.

کد خبر 418672

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرداري كرمان خدمات شهری بارندگی افزایش بارندگی آبگرفتگی معابر آب های سطحی جمع آوري حفر چاه کانال آب شهروند مشارکت شهروندان کرمان کلانشهر شهر شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق خدمات شهری شهرداری کرمان جمع آوری آب های سطحی میزان آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۹۲۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازارچه‌های محلی در نقاط مختلف تبریز توسعه پیدا می‌کند

شهردار تبریز با حضور در روزبازارهای شهریم دستورات لازم را برای احداث و توسعه بازارچه‌های محلی در نقاط مختلف شهر با در نظر گرفتن موقعیت مکانی صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، یعقوب هوشیار صبح امروز _یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ به همراه احد صادقی رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی، غلامرضا احمدی رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی تبریز و علیرضا زبردست مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهرداری تبریز از آخرین وضعیت بازارچه‌های محلی که با نام روز بازار شهریم در برخی از نقاط شهر فعالیت دارند، بازدید کرد.

وی با بیان اینکه بازارچه‌های شهری توسعه پیدا می‌کند، اظهار کرد: تبریز به تناسب وسعت و تعداد جمعیت از بازارچه‌های محلی کمی برخوردار می‌باشد که در این راستا برای احداث و توسعه بازارچه‌های محلی در نقاط مختلف شهر با در نظر گرفتن موقعیت مکانی دستورات لازم را صادر کرد.

علیرضا زبردست، مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهرداری تبریز نیز ضمن ارائه گزارش وضع موجود و چالش‌های این سازمان، رئوس برنامه‌های پیش رو را تشریح کرد.

وی در خصوص طراحی و استانداردسازی بازارچه‌ها، نظارت و ساماندهی روز بازارهای شهریم، تغییر سیاست در واگذاری غرفه و مدیریت بازارچه‌ها، شناسایی تولیدکنندگان و مشارکت با بخش خصوصی برای تقویت بخش بازرگانی سازمان و راه‌اندازی فروشگاه‌های سیار و عرضه کالاهای اساسی برای تنظیم بازار، برای ارائه خدمات بهتر و با کیفیت‌تر به شهروندان که از جمله برنامه‌های آینده سازمان است، توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش ایمنا، شهردار تبریز از بازارچه‌های مرزداران، یاغچیان، صمدی و بازارچه در حال احداث واقع در منطقه هفت تبریز بازدید و تدابیر لازم برای تکمیل و تجهیز این بازارچه‌های محلی در راستای ارائه خدمات مطلوب به شهروندان اتخاد کرد.

کد خبر 750750

دیگر خبرها

  • بازارچه‌های محلی در نقاط مختلف تبریز توسعه پیدا می‌کند
  • اجرای ۱۵ طرح عمران شهری در سلماس 
  • بارش باران نقاط مختلف استان زنجان را فرا می گیرد
  • وزش باد شدید در اکثر نقاط استان کرمان
  • جاری شدن سیلاب در البرز
  • آبگرفتگی اماکن مسکونی در خوی/ امکانات شهرداری بسیج شد
  • تلاش شبانه‌روزی تیم‌های خدمات شهری برای رفع آبگرفتگی از معابر
  • آبگرفتگی و نبود سیستم دفع آب‌های سطحی در برخی از معابر مرودشت + فیلم
  • آبگرفتگی‌های در اغلب مناطق اهواز رفع شده است
  • تلاش خدمات شهری شهرداری اهواز برای جمع‌آوری آب‌های سطحی