Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@10:40:20 GMT

ابتلاي هزاران عضو کادر درماني به کرونا در آمريکا

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۹۳۰۷۳

ابتلاي هزاران عضو کادر درماني به کرونا در آمريکا

خبرگزاری آریا- پایگاه اینترنتی بوزفیدنیوز در گزارشی به تلفات ناشی از ابتلا به کرونا در میان کادردرمانی در آمریکا پرداخت و نوشت: هزاران تن از اعضای کادر درمانی به کرونا مبتلا شده اند.
به گزارش خبرگزاری آریا، در این گزارش به قلم زهرا هیرجی آمده است: بر اساس ارقام محدودی که وجود دارد حجم واقعی ابتلا به ویروس کرونا در میان کادر درمان همچنان نامشخص است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس بررسی‌هایی که بوزفیدنیوز از ارقام منتشر شده از سوی همه ایالت‌ها و همچنین واشنگتن دی سی انجام داده است، دست کم پنج هزار و 400 پرستار؛ پزشک و دیگر اعضای کادر درمانی که در حال مقابله با شیوع ویروس کرونا در آمریکا هستند به این بیماری مبتلا شده و ده‌ها تن دیگر هم جان خود را از دست داده اند.
با این حال، تعداد واقعی مبتلایان به این ویروس در میان کادر درمانی آمریکا بی شک فراتر از این ارقام است، زیرا به صورت مستمر از این افراد آزمایش گرفته نمی‌شود و این افراد زیر نظر گرفته نمی‌شوند.
با آن که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه در کنفرانس خبری اعضای کارگروه مقابله با ویروس کرونا ادعا کرد تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در اعضای کادر درمانی در آمریکا به زودی در دسترس خواهد بود,، اما در حال حاضر تعیین حجم ابتلا در میان آن‌ها همچنان غیر ممکن است. دلیل این امر آن است که هم کادر درمانی همچنان برای دسترسی به کیت‌های آزمایش کووید 19 با مشکل مواجهند، و هم این که تعداد مبتلایان ردیابی نمی‌شوند و در برخی موارد در سطح ایالتی به حساب نمی‌آید.
با این حال، این ارقام نخستین بار نشان می‌دهد سطح این همه گیری تا چه اندازه گسترده است و می‌تواند سبب اعمال چه سطح از فشار بر جامعه کادر درمانی می‌شود که شمار زیادی از آن‌ها در حال درمان افرادی بیمار هستند بدون آن که از تجهیزات محافظتی کافی برخوردار باشند.
یکی از کارکنان واحد مراقبت‌های ویژه در فلوریدا که خواست نامش نشود در گفتگو با بوزفید نیوز گفت: پس از آن که شیفت من تمام شد به من گفته شد که ما دیگر نمی‌توانیم از دو لباس محافظتی (یکی برای جلو و یکی برای پشت بدن) استفاده کنیم و اکنون باید از نایلون‌های زباله پشت بدنمان را بپوشانیم؛ و این مضحک است.


تاکنون دست کم 29 پرستار در آمریکا جان خود را از دست داده اند
بر اساس گزارش اتحادیه ملی پرستاران، دست کم 29 پرستار تاکنون در سراسر آمریکا جان خود را از دست داده اند.
استفانی روبرسون مدیر روابط دولتی در انجمن پرستاران در کالیفرنیا در گفتگو با بوزفیدنیوز گفت: " ما می‌دانیم که این ارقام کم نشان داده شده اند. بسیار ناراحت کننده است. "
بوزفید نیوز در همه 50 ایالت آمریکا و منطقه کلمبیا به بررسی موارد ابتلا در میان کادر درمانی پرداخت.
تا عصر روز پنجشنبه, 12 ایالت در آمریکا از ابتلای 12 عضو کادر درمانی خود به ویروس کرونا خبر دادند: آلاباما (393) , آرکانزاس (158) , کالیفرنیا (1651) , آیداهو (143) , مین (97) , نیوهمپشایر (241) , اوهایو (1137) , اوکلاهما (229) , اورگان (153) , پنسیلوانیا (850) , رود آیلند (257) و ویرجینیای غربی (76). علاوه بر این، واشنگتن دی سی از 29 مورد و هاوایی از 15 مورد ابتلا در بیمارستان‌های خاص و نه در سطح ایالت خبر دادند.
عصر روز جمعه، کنتاکی از جان باختن 129 نفر در میان اعضای کادر درمانی به ویروس کرونا خبر داد.
در آیدانو و نیوهپشایر، میزان ابتلا به ویروس کرونا در میان اعضای کادر درمانی 20 درصد از کل مبتلایان را در این ایالت تشکیل می‌دهد. مشخص نیست آیا دلیل این امر این است که اعضای کادر درمانی دسترسی بیشتری به کیت‌های آزمایش در مقایسه با دیگر ایالت‌ها دارند یا این که این موضوع دلیل دیگری دارد، اما این مسئله نشان دهنده خطرات پیش روی اعضای کادر درمانی است. در دیگر ایالت‌ها که تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در میان کادر درمانی اعلام شده، این رقم بین حدود پنج درصد در پنسیلوانیا تا 17 درصد در مین و رود آیلند است.
برخی دیگر از ایالت‌ها در تلاش برای جمع آوری این اطلاعات هستند، اما هنوز این اطلاعات را آشکارا به اشتراک نگذاشته اند.
لیندسی رودسالز سخنگوی اداره خدمات بهداشتی تگزاس در گفتگو با بوزفیدنیوز اعلام کرد: "ما به این نتیجه رسیده ایم که این ارقام هنوز تکمیل نشده اند تا بتوانیم آن‌ها را منتشر کنیم. "
دست کم در 9 ایالت، میزان ابتلا به ویروس کرونا در میان کادر درمانی اصلا مورد ردیابی قرار نگرفته است. این ایالت‌ها شامل نیویورک و لوئیزیانا می‌شود، دو ایالتی که به شدت تحت تأثیر این ویروس قرار گرفته اند و مقامات در آن‌ها اعلام کردند به صورت خاص در تلاش برای جمع آوری اطلاعات نیستند.
در میشیگان، یکی دیگر از ایالت‌هایی که این ویروس به شدت در آن شیوع پیدا کرده است، دو هزار و 200 عضو کادر درمانی به این ویروس مبتلا شده اند، اما خود این ایالت در حال ردیابی موارد ابتلا نیست. 14 ایالت این ارقام را آشکارا در دسترس قرار ندادند و همچنین به سوالات بوزفید نیوز در ارتباط با ارقام پاسخ ندادند.
در همین حال، اعضای کادر درمانی در سراسر آمریکا در حال از دست دادن جان خود هستند. بر اساس ارقام منتشر شده توسط موسسه مِد اسکِیپ، بیش از 30 پرستار، پزشک، و دیگر اعضای کادر درمانی در جامعه پزشکی در آمریکا پس از مثبت اعلام شدن نتیجه آزمایششان در ارتباط با ویروس کرونا از فلوریدا گرفته تا میشیگان و نیویورک جان خود را از دست داده اند.

آلاباما:
تاکنون آزمایش 393 تن از اعضای کادر درمانی در این ایالت در ارتباط با ابتلا به کووید 19 مثبت اعلام شده است. این افراد حدود 15 درصد از مبتلایان در این ایالت را تشکیل می‌دهند.

آلاسکا:
آلاسکا این ارقام را به صورت آنلاین منتشر نکرده است و به سوالات بوزفید در ارتباط با این موضوع پاسخ نداد.

آریزونا:
هولی پوینتر سخنگوی اداره بهداشت این ایالت در گفتگو با بوزفید نیوز اعلام کرد: "ما در این مقطع زمانی تعداد موارد ابتلا در میان کادر حرفه‌ای را گزارش نمی‌کنیم.

آرکانزاس:
تاکنون, 158 عضو کادر درمانی در این ایالت به ویروس کرونا مبتلا شده اند که حدود 14 درصد از کل مبتلایان را تشکیل می‌دهد. ئنیل مک نیل سخنگوی اداره بهداشت آرکانزاس اعلام کرد این ایالت به زودی هر روزه به صورت آنلاین این اطلاعات را منتشر می‌کند.

کالیفرنیا:
تا روز هشتم ماه آوریل، هزار و 651 عضو کادر درمانی در این ایالت به ویروس کرونا مبتلا شدند. این رقم نشان دهنده افزایش قابل توجه در مقایسه با ارقامی است که پیشترمنتشر شده بود. دلیل این امر آنست که این ایالت این هفته شروع به ارائه اطلاعات مرتبط با اعضای کادر درمانی کرد که هم مبتلا شده اند و هم دیگر بر سر کار نمی‌آیند.

کلرادو:
یک مقام در اداره بهداشت ایالت کلرادو در گفتگو با بوزفید اعلام کرد: "ما ارقامی در ارتباط با کادر درمانی در اختیار نداریم که آزمایش آن‌ها مثبت اعلام شده است. "
او همچنین گفت: " در حال حاضر اطلاعات ما ناکامل است بنابراین در این مقطع زمانی نمی‌توانیم ارقامی را در این باره ارائه کنیم. "

کنتیکت:
ایالت کنتیکت این اطلاعات را به صورت آنلاین منتشر نکرده است و مقامات آن هم به درخواست‌های بوزفید پاسخ ندادند.

دلاور:
جان پترسن از مرکز اطلاعات مشترک دلاور در گفتگو با بوزفیدنیوز اعلام کرد: "ما می‌توانیم بگوییم آزمایش شماری از اعضای کادر درمانی مثبت اعلام شده است، اما ما در حال ردیابی دقیق این ارقام در حال حاضر نیستیم. " او همچنین گفت: "ما انتظار مثبت شدن آزمایش اعضای کادر درمانی را داریم و این افراد بیش از دیگران در معرض خطر قرار دارند، زیرا به صورت مستقیم با افرادی بیمار سر و کار دارند. "

فلوریدا:
سخنگوی مرکز عملیات اضطراری این ایالت در سخنانی گفت: "در این مقطع زمانی، ما ارقام مرتبط با کارکنان مبتلا را در اختیار نداریم. " او همچنین گفت: "زمانی که اداره بهداشت اطلاعاتی را در این باره دریافت می‌کند که آزمایش یک شخص مثبت اعلام شده است، این اداره یک سری تحقیقات اپیدمولوژی را با کمک مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها برای شناسایی افرادی انجام می‌دهد که ممکن است تماس نزدیکی با این ویروس داشته باشند. "
روزنامه میامی هرالد گزارش داد دست کم یک پرستار و یک پزشک پس از ابتلا به ویروس کرونا در این ایالت جان خود را از دست داده اند.

جورجیا:
به گفته سخنگوی اداره بهداشت عمومی جورجیا، این ایالت در حال حاضر این اطلاعات را ردیابی نمی‌کند. برخی گزارش‌های منتشر شده نشان می‌دهد دست کم دو عضو کادر درمانی در این ایالت که به ویروس کرونا مبتلا شده بودند جان خود را از دست داده اند.

هاوایی:
یک مقام این ایالت در گفتگو با بوزفیدنیوز اعلام کرد: "این ایالت هنوز این اطلاعات را آشکارا اعلام نکرده است، اما در حال ردیابی ارقام و اطلاعات است. " او همچنین گفت: "روز گذشته، مقامات در منطقه مائوی اعلام کردند آزمایش 15 تن از اعضای کادر درمانی در مرکز پزشکی مائوی مثبت اعلام شده است. "

آیداهو:
تاکنون 143 نفر از اعضای کادر درمانی در این ایالت به ویروس کرونا مبتلا شده اند. این افراد حدود 10 درصد از مجموع مبتلایان به این ویروس را در این ایالت تشکیل می‌دهند.

ایلی نوی:
به گفته یک مقام در این ایالت، ارقام مرتبط با ابتلای اعضای کادر درمانی در ایلی نوی به ویروس کرونا آشکارا در دسترس نیست.

ایندیانا:
مقامات ایندیانا در حال حاضر ارقام مرتبط با ابتلا به ویروس کرونا در میان اعضای کادر درمانی در این ایالت را در اختیار ندارند، اما مقامات در تلاش برای جمع آوری و تحلیل ارقام مرتبط با ویروس کرونا فراتر از سطحی هستند که اکنون در اینترنت منتشر می‌شود.

آیوآ:
مقامات ایالت ایوآ این اطلاعات را به صورت آنلاین منتشر نمی‌کنند و به درخواست‌های بوزفید پاسخ ندادند.

کانزاس:
مقامات ایالت کانزاس این اطلاعات را به صورت آنلاین منتشر نمی‌کنند و به درخواست‌های بوزفید پاسخ ندادند.

کنتاکی:
تا روز دهم ماه آوریل، دست کم 129 تن از اعضای کادر درمانی در این ایالت به ویروس کرونا مبتلا شدند و دست کم 48 تن از آن‌ها بهبود یافته اند.
آنیا وبر سخنگوی این ایالت در گفتگو با بوزفید اعلام کرد: "کادر درمانی ما قهرمانانی هستند که در خط مقدم حضور دارند. " او همچنین گفت: "آن‌ها هر روز در حالی به سر کار می‌روند که می‌دانند در عرض ابتلا قرار دارند. "

لوئیزیانا:
شاون الیس سخنگوی اداره بهداشت این ایالت در گفتگو با بوزفید نیوز اعلام کرد: "اداره بهداشت لوئیزیانا در حال حاضر ارقام مرتبط با ابتلا به کووید 19 را در میان اعضای کادر درمانی ردیابی نمی‌کند. "

مین:
تاکنون 97 تن از اعضای کادر درمانی در این ایالت به این ویروس مبتلا شده اند. این رقم 17 درصد از مجموع مبتلایان به کووید 19 در این ایالت را تشکیل می‌دهد.

مریلند:
یکی از مقامات این ایالت در گفتگو با بوزفیدنیوز اعلام کرد: "اداره بهداشت مریلند به صورت مداوم در حال ارزیابی ارقام و نظام گزارش دهی خود است و این ارقام را به روز رسانی می‌کند. " مقامات مریلند این ارقام را به صورت آنلاین منتشر نمی‌کنند.

ماساچوست:
مقامات در ماساچوست ارقام مرتبط با ابتلای اعضای کادر درمانی را منتشر نمی‌کنند. در عوض، این مقامات ارقام مربوط به ابتلای کادر درمانی و همچنین ساکنان این ایالت را منتشر می‌کنند و بدین ترتیب، تا روز نهم ماه آوریل هزار و 633 تن تاکنون به این ویروس مبتلا شدند.

میشیگان:
لین سوتفین از مقامات اداره بهداشت میشیگان در گفتگو با بوزفیدنیوز اعلام کرد: "در این مقطع زمانی، ما به صورت خاص این اطلاعات را ردیابی نمی‌کنیم. " مجله بریج اعلام کرد تاکنون آزمایش حدود هزار و 500 نفر از کارمندان در بیمارستان بومونت هلث مثبت اعلام شده است و بیش از 700 کارمند نیز در مرکز هنری فورد به این ویروس مبتلا شده اند.

مینه سوتا:
مقامات ایالت مینه سوتا این اطلاعات را به صورت آنلاین منتشر نمی‌کنند و به درخواست‌های بوزفید پاسخ ندادند.

می سی س پی:
لیز شارلوت سخنگوی اداره بهداشت می‌سی سی پی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: "ما در این مقطع زمانی در حال بررسی ارقام مختلفی هستیم. به وب سایت ما مراجعه کنید تا به اطلاعات مورد نظر دسترسی داشته باشید. " مقامات این ایالت این ارقام را به صورت آنلاین منتشر نمی‌کنند.

میسوری:
لیزا کوکس سخنگوی اداره بهداشت میسوری در گفتگو با بوزفیدنیوز اعلام کرد: " ما ارقام مرتبط با ابتلای اعضای کادر درمانی را ردیابی نمی‌کنیم. بر اساس گزارش پایگاه اینترنتی سنت لوئیز امریکن، دست کم یک پرستار در سنت لوئیز بر اثر ابتلا به کووید 19 جان خود را از دست داده است.

مونتانا، نبراسکا، نوادا و نیوجرسی: مقامات ایالت‌ها اطلاعات را به صورت آنلاین منتشر نمی‌کنند و به درخواست‌های بوزفید پاسخ ندادند.

نیوهمپشایر:
تاکنون 241 تن از اعضای کادر درمانی در این ایالت به ویروس کرونا مبتلا شده اند که این رقم حدود 29 درصد از مجموع مبتلایان به کووید 19 در این ایالت را تشکیل می‌دهد.

نیومکزیکو:
دیوید مورگان از اداره بهداشت نیومکزیکو در گفتگو با بوزفید اعلام کرد: "ما ارقامی را در ارتباط با ابتلای اعضای کادر درمانی به ویروس کرونا نداریم، اما این موارد را بررسی می‌کنیم. "

نیویورک:
بیانیه صادر شده از سوی اداره بهداشت این ایالت نشان می‌دهد: "اداره بهداشت اطلاعات در این باره را جمع آوری نکرده است که چه زمانی آزمایش افراد در ایالت نیویورک مثبت شده است. در حالی که ما گرفتن آزمایش از اعضای کادر درمانی، کارکنان در خانه سالمندان و افراد حاضر در خط مقدم مبارزه با کرونا را در اولویت قرار می‌دهیم,، اما ارقامی را در این زمینه در اختیار نداریم. " براساس گزارش روزنامه نیویورک پست، دست کم یک دستیار پرستار در پی ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داد.

کارولینای شمالی، داکوتای شمالی، داکوتای جنوبی:: مقامات این ایالت‌ها اطلاعات را به صورت آنلاین منتشر نمی‌کنند و به درخواست‌های بوزفید پاسخ ندادند.

اوهایو:
تاکنون هزار و 137 تن از اعضای کادر درمانی در این ایالت به ویروس کرونا مبتلا شده اند و این رقم 21 درصد از موارد کلی ابتلا در این ایالت را تشکیل می‌دهد.

اوکلاهما:
تا روز هشتم ماه آوریل, 229 تن از اعضای کادر درمانی در این ایالت به ویروس کرونا مبتلا شدند که این رقم 15 درصد از مجموع مبتلایان به کووید 19 را در این ایالت تشکیل می‌دهد.

اورگان:
تا روز پنجم ماه آوریل 14 درصد از هزار و 99 مبتلا به ویروس کرونا در این ایالت را اعضای کادر درمانی تشکیل می‌دادند.

پنسیلوانیا:
تا روز نهم ماه آوریل، آزمایش 850 تن از اعضای کادر درمانی در این ایالت مثبت اعلام شد و این رقم کمتر از پنج درصد همه موارد ابتلا در این ایالت بود.

رود آیلند:
تا روز نهم ماه آوریل, 257 تن از اعضای کادر درمانی در این ایالت به ویروس کرونا مبتلا شدند و این رقم حدود 17 درصد از همه موارد ابتلا به کووید 19 را در این ایالت تشکیل می‌دهد. جوزف وندلکن سخنگوی اداره بهداشت این ایالت در گفتگو با بوزفید اعلام کرد: "ما در حال گرفتن آزمایش از افرادی هستیم که به صورت خاص در اولویت قرار دارند. "

کارولینای جنوبی:
به گفته یک مقام در این ایالت "تعداد افرادی که آزمایش آن‌ها مثبت اعلام شده و عضو کادر درمانی هستند نیازی نیست گزارش شود,، اما ما در حال انجام دادن تحقیقات و جمع آوری اطلاعات بیشتر طی روز‌ها و هفته‌های آتی هستیم. "

تنسی:
بیل کریستین سخنگوی اداره بهداشت این ایالت اعلام کرد: "ما در تلاش برای جمع آوری و ردیابی اطلاعات سیستماتیک بیشتری هستیم، اما در حال حاضر ارقامی جامع در این زمینه وجود ندارد. "

تگزاس:
لیندسی رودسالز سخنگوی اداره خدمات بهداشتی تگزاس در گفتگو با بوزفیدنیوز اعلام کرد: "ما به این نتیجه رسیده ایم که این ارقام هنوز تکمیل نشده اند تا بتوانیم آن‌ها را منتشر کنیم. "

یوتا:
سخنگوی اداره بهداشت این ایالت در گفتگو با بوزفید اعلام کرد: "در این مقطع زمانی ما در حال ردیابی کووید 19 در میان اعضای کادر درمانی نیستیم. "

ورمونت و ویرجینیا: مقامات این ایالت اطلاعات را به صورت آنلاین منتشر نمی‌کنند و به درخواست‌های بوزفید پاسخ ندادند.

واشنگتن:
یک مقام در این ایالت پیشتر در گفتگو با بوزفید نیوز اعلام کرد مقامات در ایالت واشنگتن از همه مبتلایان به ویروس کرونا سوالاتی را در ارتباط با شغلشان می‌پرسند. اما به سبب ناکافی بودن اطلاعات، آن‌ها در حال حاضر این اطلاعات را به اشتراک نمی‌گذارند.

ویرجینیای غربی:
تا روز نهم ماه آوریل, 76 تن از اعضای کادر درمانی در این ایالت به ویروس کرونا مبتلا شدند و این رقم حدود 14 درصد از مجموع مبتلایان را در این ایالت تشکیل می‌دهد.

ویسکانسین:
الیرابت کود سیت سخنگوی اداره بهداشت این ایالت اعلام کرد: "ما در حال بررسی اطلاعات مرتبط با مبتلایان در میان اعضای کادر درمانی هستیم. " او همچنین گفت: " ما احساس می‌کنیم غیر مسئولانه است اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم که درست نیست. "

وایومین:
به گفته یک مقام در وایومین, "ما در حال کار کردن بر روی کیفیت اطلاعات هستیم، اما در عین حال قصد داریم ابن اطلاعات را به زودی منتشر کنیم. "

واشنگتن دی سی:
تاکنون دست کم 29 تن از کارکنان بیمارستان سنت الیزابت به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ابتلا کادر درمانی ابتلا به ویروس کرونا در میان جان خود را از دست داده اند تلاش برای جمع آوری میان کادر درمانی کرونا در میان کادر مثبت اعلام شده ویروس مبتلا مقطع زمانی مقامات این ایالت ابتلا به کووید 19 عضو کادر درمانی تشکیل می دهد کادر درمانی نیوز اعلام حال ردیابی او همچنین گفت مقامات ایالت موارد ابتلا حال حاضر یک مقام منتشر شده ما در حال ایالت ها ما ارقام بر اساس دست کم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۹۳۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه رئیس دانشگاه میبد به رؤسای تعدادی از دانشگاه‌های آمریکا

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، در پی دستگیری صد‌ها دانشجوی حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا توسط پلیس آمریکا، دکتر عباس نیک‌نژاد رئیس دانشگاه میبد در حمایت از دانشجویان دستگیر شده و جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین به رؤسای چندین دانشگاه آمریکا از جمله دانشگاه اوهایو، دانشگاه اِموری، دانشگاه کلمبیا و... نامه‌ای ارسال کرد.
متن نامه رئیس دانشگاه میبد به رئیس دانشگاه کلمبیا در کشور آمریکا بدین شرح است:

پروفسور مینوشه شفیق عزیز
رئیس دانشگاه کلمبیا

خبر تاسف بار دستگیری تعدادی از دانشجویان دانشگاه شما توسط پلیس، باعث نگرانی شدید شده است. دانشجویان باید بتوانند روحیه عدالت خواهی خود را آزادانه بیان کنند. رژیم غاصب اسرائیل بیش از ۳۴۰۰۰ انسان بی گناه از جمله هزاران کودک و هزاران زن را عمدا به قتل رسانده است. دانشجویان نمی‌توانند این همه ظلم را تحمل کنند. همانطور که هیچ انسان آزاده‌ای نمی‌تواند تحمل کند.

نمی‌دانم چگونه حاضرید این صحنه‌های دلخراش را ببینید و سکوت کنید.

دنیا از شما به عنوان یک دانشمند انتظار دارد که این جنایات را محکوم کنید و به دانشجویان غیور خود فرصت اعتراض بدهید. سزاوار نیست، دانشجویان را به دست پلیس بی رحم انداخت.

لطفا به احترام انسانیت، برای آزادی همه دانشجویان، پیگیری کنید و شخصا به آنها گل تقدیم کنید.

لطفا، فراموش نکنید که شما در مصر متولد شده اید.

ارادتمند
دکتر عباس نیک نژاد
رئیس دانشگاه میبد
میبد، ایران

دیگر خبرها

  • پشت پرده ساخت اسکله روی هزاران تن آوار خانه‌های فلسطینیان
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • ببینید | نقشه خیزش اعتراضی در دانشگاه‌های آمریکا
  • نامه رئیس دانشگاه میبد به رؤسای تعدادی از دانشگاه‌های آمریکا
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • نقشه خیزش اعتراضی در دانشگاه های آمریکا
  • تبعات کاهش تعداد ورزشکاران ایران در المپیک
  • تبعات کاهش تعداد ورزشکاران ایران در المپیک/ کادر سرپرستی کوچک شد!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت