Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمدرضا فرشچیان در گفت‌وگو با ایلنا، با اشاره به مطرح بودن فعالیت دو نوع کارخانجات در بخش مواد غذایی، گفت: بر این اساس کارخانجاتی که در بحث تولید داخلی فعالیت دارند، طبق دستور وزارت بازرگانی با رعایت تمام موازین بهداشتی به فعالیت خود ادامه می‌دهند، اما بخشی که مربوط به صادرات است، به دلیل بسته بودن مرزها و عدم امکان صادرات در چند هفته گذشته با تعطیلی روبه‎رو بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به مشکلات بسته بودن مرزها، گفت:‌ به دلیل بسته شدن بندر مرسین ترکیه که یکی از مهمترین راه‌های ورود کالا به مرز بازرگان و کشور است، واردات کالا دچار چالش شده و این چالش ممکن تاثیر خود را با افزایش قیمت و کمبود کالا در برخی از کالاهای خاص، مانند: لوازم بسته‎بندی، افزودنی‎های خوراکی و ... نشان دهد، اما در کالای دیگر از جمله صنعت موادغذایی داخلی تاثیری نخواهد داشت.

عضو هیئت نمایندگان اتاق ایران درخصوص افزایش نرخ ارز و تاثیر آن بر مواد غذایی نیز، گفت: با توجه به اینکه در روزهای گذشته کشور به لحاظ اقتصادی تقریبا در تعطیلی به سر می‌برد، بنابرین تا کنون نرخ ارز نتوانسته تاثیر خود را در این مورد نشان دهند. اما اگر نرخ ارز به همین میزان پایدار باشد قطعا با افزایش قیمت مواجه خواهیم بود. اما در صورتی که بانک مرکزی به منظور کنترل نرخ ارز وارد صحنه شود و قیمت ارز را کاهش دهد، می‌توان پیش‌بینی کرد که نرخ ارز تاثیری در قیمت مواد غذایی نداشته باشد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ایران بانک مرکزی صنایع غذایی مواد غذایی نرخ ارز مواد غذایی نرخ ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۹۳۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲.۷ میلیون بنای فرسوده و ناکارآمد شناسایی شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمد آئینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، گفت: راهبرد اصلی ما در این دولت مقاوم سازی و پایدارسازی سقف‌های لرزان است، زیرا به طور مستقیم با جان انسان‌ها در ارتباط است.

وی تاکید کرد: در محدوده بافت‌های فرسوده دو میلیون و ۷۰۰ هزار بنای ناکارآمد و فرسوده وجود دارد، این بناها جان مردم را در ۶۹۰ شهر به خطر انداخته است. بنابراین ما نوسازی را در اولویت قرار دادیم؛ زیرا موضوع جان انسان‌ها است. این ۱۶۷ هزار هکتار شامل ۶ هزار محله یعنی چهار هزار و ۴۰۰ بافت فرسوده و تاریخی و یک هزار و ۱۷۰ سکونتگاه است و فقط ۳۰۰ هزار کوچه در آن وجود دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: برای نوسازی این بافت‌های فرسوده با سه چالش اساسی مواجه بودیم که نخستین چالش خود مردم ساکن در این بافت‌ها هستند. همچنین ۴ چالش نوسازی در سند تحول دولت آمده که راهکار این است ما با بسته‌های تشویقی مختلف، سرمایه گذاران را ترغیب به نوسازی کنیم.

این مقام مسؤول تاکید کرد: بیش از ۵۴۶ شهر بسته‌های تشویقی شهرسازانه را اجرا می‌کنند؛ به طوری که آمار صدور پروانه نشان می‌دهد در سال ۱۴۰۲ رکورد نوسازی در محدوده بافت‌های فرسوده در بازه زمانی بعد از انقلاب شکسته شد.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: گام اول را با همکاری بسیج مستضعفان و بسیج سازندگی برداشتیم و تا الان ۴۶۷ حلقه میانی ایجاد کردیم که در محلات هدف بازآفرینی به ارائه خدمات می‌پردازند. این اتفاق جدیدی است که قصد داریم این تعداد را به ۲۰۰۰ حلقه برسانیم.

کد خبر 6094227 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • کمبود کالا و افزایش قیمت در کمین بازار موبایل و لپ‌تاپ؟
  • هر شانه تخم مرغ چند؟
  • حیله غیراخلاقی تولیدکنندگان معروف تنقلات برای فروش بیشتر
  • ۲.۷ میلیون بنای فرسوده و ناکارآمد شناسایی شد
  • بحران گرانی در اسرائیل؛ بنزین 2 دلار شد، مواد غذایی 20 درصد گران شد
  • نیاز تولیدکنندگان به حمایت های عملی
  • اعتراض شماری از مسوولان فنی و کنترل کیفی کارخانه های مواد غذایی
  • افزایش نرخ تورم و قیمت مواد غذایی در اسپانیا
  • وفور کالاهای اساسی و آرامش در بازار/ تخلف برخی کسبه به بهانه مالیات ارزش افزوده
  • چرا این ماده غذایی کالا‌ی مورد علاقه سارقان است؟