Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، نقشه‌های هواشناسی خبر از ورود سامانه کم‌فشار و استقرار آن در روز سه‌شنبه بیست و ششمین روز سال ۹۹ در سطح استان سمنان می‌دهد درنتیجه پیش‌بینی هواشناسی برای امروز آسمان نیمه‌ابری تا ابری در بعضی ساعات بارش باران خواهد بود.

بارش‌ها در برخی مناطق به‌خصوص شهرهای کوهستانی و مرتفع استان سمنان به شکل تگرگ خواهد بود و شاهد برودت هوا در این منطق هستیم همچنین احتمال مه‌گرفتگی معابر کوهستانی و گردنه‌های استان سمنان نیز وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هشدار بارش باران و تگرگ همراه با رگبار پراکنده و امکان آب‌گرفتگی معابر برای امروز سه‌شنبه بیست و ششم فروردین‌ماه ۹۹ اعلام‌شده است.

هم‌زمان با صبح سه‌شنبه به‌جز ایوان کی تمام مناطق استان سمنان ابری هستند و احتمال بارش باران در ساعات پیش رو وجود دارد، کمترین دمای هوا متعلق به رضوان در کالپوش میامی و بیشترین آن متعلق به سمنان و گرمسار با هشت درجه بالای صفر است.

فعالیت امواج ناپایدار و سامانه بارشی همچنین احتمال وزش باد شدید به‌خصوص در دامغان و شاهرود و سمنان را تقویت کرده است درنتیجه برای ساعات پیش رو در استان سمنان وضعیت ناپایدار جوی پیش‌بینی می‌شود.

هم‌اکنون دمای هوای مرکز استان هشت درجه است و بیشینه و کمینه دمای هوای سمنان ۱۳ و هفت درجه بالای صفر گزارش می‌شود. دماسنج‌ها در شاهرود نیز بر روی عدد سه ایستاده‌اند در ۲۴ ساعت گذشته در این شهرستان بیش از سه میلی‌متر باران باریده و بیشینه و کمینه دمای هوا ۱۳ و چهار درجه بالای صفر خواهد بود.

در دامغان نیز دمای هوا شش درجه و بیشینه و کمینه ۱۳ و چهار درجه بالای صفر است وزش باد ۱۴ کیلومتر بر ساعت و همچنین بارش بیش از چهار میلیمتر باران از دیگر مسائل قابل ذکر پیرامون دیار صددروازه است. در گرمسار دمای هوا هشت درجه بالای صفر است و بیشینه و کمینه دمای هوا ۱۸ و هفت درجه بالای صفر گزارش می‌شود.

ایوان کی تنها شهر آفتابی استان سمنان هم‌زمان با صبح سه‌شنبه نیز با دمای هوای هفت درجه بالای صفر روبرو است پیش‌بینی هواشناسی برای بیشینه و کمینه دمای هوای این شهرستان غرب نشین، ۱۸ و هشت درجه بالای صفر است.

همچنین باید گفت عباس‌آباد میامی با ۲۰ میلیمتر باران در ۲۴ ساعت گذشته رکورددار بیشترین بارندگی در سطح استان سمنان است.

در نهایت آسمان استان سمنان هم‌زمان با روز سه‌شنبه ابری است و برای غالب نقاط این استان رگبار، رعد و برق، بارش باران، وزش باد و احتمال تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 4900030

منبع: مهر

کلیدواژه: سامانه بارشی سمنان شاهرود ویروس کرونا ستاد مقابله با کرونا شیوع کرونا بوشهر شیراز نیمه شعبان شهرکرد بارش باران گرگان بیرجند ایلام استانداری قزوین جهش تولید قزوین بیشینه و کمینه دمای هوا درجه بالای صفر بیشینه و کمینه استان سمنان بارش باران دمای هوای پیش بینی هشت درجه سه شنبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۹۳۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت / بارش باران در محورهای استان خوزستان

آخرین وضعیت محورهای کشور برای امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آخرین وضعیت راه‌های کشور تا امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ به شرح زیر است:

آخرین وضعیت جوی ترافیکی محورهای شمالی

تردد روان در محورهای چالوس، هراز و فیروزکوه، آزادراه تهران - شمال و آزادراه قزوین - رشت (رفت و برگشت)

محورهای شمالی فاقد هرگونه مداخلات جوی است.

آخرین وضعیت جوی ترافیکی سایر محورها

ترافیک سنگین در آزادراه قزوین - کرج - تهران محدوده مهرویلا و حدفاصل پایانه پل فردیس تا پل کلاک

ترافیک سنگین در آزادراه کرج - قزوین محدوده مهرویلا و حدفاصل گلشهر تا پل حصارک

ترافیک سنگین در آزادراه ساوه - تهران محدوده احمد آباد مستوفی

ترافیک سنگین در محور ورامین - تهران محدوده قلعه نو

ترافیک سنگین در محور شهریار - تهران در برخی از مقاطع

آخرین وضعیت جوی

بارش باران در برخی از محورهای استان خوزستان

انسدادهای اخیر

محورهای مسدود غیرشریانی

۱- هشتگرد - طالقان

۲- کمربندی جدید خرانق - یزد

۳- اسپکه - بمپور

۴- یزد - دربید

۵- حاجی آباد - آهنگران

۶- گلشن - سراوان

محور دارای انسداد فصلی

۱- پونل - خلخال

محدودیت‌های تردد

کارگاه جاده‌ای مهم (منجر به انسداد)

استان البرز

محور کرج - چالوس (محدوده کندر)

انجام عملیات عمرانی (فنس‌کشی سنگ)

از کیلومتر یک تا شش

از مورخ نهم تا یازدهم اردیبهشت ۱۴۰۳

از ساعت ۰۹:۰۰ تا ۱۵:۰۰

تردد از ابتدای محور مذکور (ابتدای میدان امیرکبیر) تا کندر در زمان اجرای عملیات ممنوع است و تردد از محور فرعی آتشگاه - نوجان و آزادراه تهران - شمال انجام می‌شود.

آخرین وضعیت جوی استان‌های کشور

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز در مناطقی از استان‌های ایلام، لرستان، کرمانشاه، چهارمحال‌وبختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، کردستان، همدان، آذربایجان غربی، جنوب و غرب اصفهان و ارتفاعات البرز مرکزی در مازندران، بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت رخ می‌دهد.

وی افزود: این وضعیت چهارشنبه علاوه بر مناطق مذکور در مناطقی از استان‌های بوشهر، کرمان، هرمزگان و خلیج‌فارس و تنگه هرمز پیش‌بینی می‌شود و پنجشنبه به‌جز استان‌های ساحلی دریای خزر، در زنجان، قزوین، البرز و تهران که وقوع رگبار پراکنده در آن‌ها دور از انتظار نیست، در سایر مناطق کشور بارش قابل ملاحظه رخ خواهد داد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: جمعه در جنوب و جنوب شرق کشور، بارش پراکنده و در سایر مناطق، بارش قابل ملاحظه پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان ادامه داد: شنبه در نقاطی از نوار شمالی کشور، شمال شرق، شرق، شمال غرب و جنوب غرب و غرب، شاهد بارش پراکنده خواهیم بود؛ همچنین خلیج‌فارس و تنگه هرمز سه‌شنبه و پنجشنبه مواج و چهارشنبه طوفانی است.

وی با بیان اینکه دریای عمان چهارشنبه و پنجشنبه مواج پیش‌بینی می‌شود، گفت: طی چهار روز آینده به تناوب در مناطقی از سیستان و بلوچستان و شرق کرمان و جمعه در خراسان جنوبی و یزد، در بعضی ساعات وزش باد شدید همراه با خیزش گرد و خاک رخ خواهد داد.

کد خبر 749272

دیگر خبرها

  • بارش باران در اروند
  • هوای گیلان خنک می‌شود
  • پیش بینی بارش سنگین باران در برخی استان‌ها تا خرداد
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت / بارش باران در محورهای استان خوزستان
  • شهرکرد و بلداجی خنک‌ترین نقاط چهارمحال و بختیاری
  • اصفهان پایان هفته بارانی است
  • اصفهان پایان هفته بارانی است/ افزایش ۳ درجه‌ای دما
  • وزش باد شدید و رگبار باران در تهران
  • بارش‌های رگباری بهاره در راه کردستان است
  • بارش شدید باران در پایتخت از چهارشنبه