Web Analytics Made Easy - Statcounter

بازار خرید و فروش خودرو از آن دسته بازارهایی است که طی سال‌های اخیر با هر شوک اقتصادی دستخوش تغییرات و نوسان شده که به افزایش قیمت خودرو منتهی شده است.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام خودرو ۴۵، حالا این بار ویروس کرونا، به عنوان یک پدیده جهانی دور از انتظار توانسته است بازار خودرو را برای نزدیک به یک ماه با کسادی همراه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما این پرسش مطرح است که آیا پس از ویروس کرونا رونق به بازار خودرو برمی‌گردد؟

به گزارش خودرو ۴۵، روزهای ابتدایی اسفندماه که با شیوع گسترده کووید - ۱۹ همراه شد، بازار خودرو را با اختلالاتی همراه کرد؛ به‌ گونه‌ای که برخی از فعالان بازار خودرو نسبت به انجام معامله دست نگه داشتند و برخی دیگر اما از ترس گرانی بازار شب عید و پس از تعطیلات نوروز نسبت به معامله خودرو اقدام کردند.

در این شرایط اما برخی متقاضیان از معامله خودرو دست نگه داشتند تا مشاهده کنند در آخرین روزهای سال ۹۸ چه بر سر اقتصاد و بازارهای فعال همچون خودرو می‌آید تا آن‌ها هم در این جاده پر پیچ و خم با سایر فعالان بازار هم مسیر شوند.

اما با گذشت نیمی از اسفند ماه و روند رو به رکود، بازار خودرو نیز همچون آیینه‌ای مقابل فعالان بازار خودرو قرار گرفت و به آن‌ها گوشزد کرد که هر آنچه در نیمه دوم اسفند ماه رخ می‌دهد، در فروردین ۹۹ تکرار خواهد شد که همان اتفاق هم افتاد.

 مهر تایید رکود بازار در فروردین ۹۹ زده شد

با شیوع هر چه بیشتر ویروس کرونا در همه شهرهای کشور، کم کم مهر تایید رکود بازارهای فعال همچون خودرو زده شد و به گفته مسئولان اقتصادی، بازار خودرو رسما تعطیل شد. البته این امر تا هفته اول فروردین ماه و درست در روزهای اوج کرونا با شعار در خانه می‌مانیم ادامه یافت اما پس از چند روز، گویی معاملات خودرو به صورت آنلاین آغاز شد؛ گویی فعالان بازار خودرو نمی‌توانند حتی برای ۱۵ روز هم که شده دست از این بازار بکشند و نسبت به قیمت‌گذاری خودرو ها کمی صبر پیشه کنند.

با این حال اما در اولین ماه سال ۹۹، با اجرای طرح محدودیت تردد در شهرها و همچنین اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی باز هم خرید و فروش حضوری خودروها با کاهش شدید نسبت به مدت مشابه سال گذشته همراه شد و بیشترین فعالیت بازار به قیمت‌گذاری و کارشناسی اینترنتی خودروها در فضای وب منتهی شد.

پیش‌بینی بازگشت رونق به بازار خودروهای کارکرده پس از کرونا

براساس اعلام ستاد ملی کرونا مبنی بر آغاز به کار یک سوم نیروی انسانی کسب و کارها، واحدهای صنعتی و تولیدی، قطعه سازان خودرو نیز از ۲۳ فروردین ماه با شرط آغاز به کار ۳۰ درصد از نیروی انسانی این واحدها به چرخه تولید بازگشته‌اند و قرار است این وضعیت تا پایان اردیبهشت ماه ادامه یابد.

از سویی دیگر نمایشگاهداران خودرو نیز به شرط رعایت پروتکل مقابله با ویروس کرونا از سوی وزارت بهداشت می‌توانند از ۲۳ فروردین و ابتدای اردیبهشت ماه به تدریج به چرخه بازار خودرو برگردند.

این درحالی است که برخی خودروسازان در مدت اخیر تولید خودرو را به صفر رسانده بودند و کشور در زمینه تولید خودرو با کاهش تولید همراه شد. از سویی دیگر به دلیل ممنوعیت واردات خودرو از سال ۹۷ تاکنون، فعلا خودرو جدیدی وارد کشور نخواهد شد و به عبارتی به جای بازار خودروهای صفر کیلومتر، بازار خودرو های کارکرده و دست دوم بیش از پیش رونق را تجربه می‌کنند.

رونق در بازار فروش خودرو سه نکته طلایی هنگام فروش خودرو کارکرده در سال ۹۹

اگر شما هم یکی از متقاضیان فروش خودرو کارکرده‌ در سال ۹۹ هستید باید در ابتدا همه شرایط موجود بازار خودرو به واسطه شیوع ویروس کرونا را بسنجید. در ادامه سه نکته مهم هنگام فروش فوری خودرو کارکرده را بیان می‌کنیم.

فروش خودرو ۱. اطمینان از فروش خودرو

بهتر است پیش از فروش خودرو دست دوم خود و یافتن مشتری، حتما به میزان اهمیت فروش ماشین خود توجه کنید. اینکه در شرایط فعلی تا چه میزان به مبلغ دریافتی از فروش خودرو نیاز دارید و اصلا فروش اتومبیل شما در شرایط فعلی به صلاح است؟

اگر قصد فروش شما به جهت خرید و یا تعویض یا ارتقا ماشین خود به یک یا دو مدل بالاتر منتهی می‌شود، توصیه ما به شما این است که برای فروش دست نگه ‌دارید. اما اگر فروش خودرو برای خرید مسکن و یا هزینه های ضروری نیاز است، با انتخاب بهترین روش همچون شرکت‌های معتبر و فعال در امر فروش فوری خودرو کارکرده مشتریان، اقدام کنید.

۲.سهولت در فروش خودرو

قطعا سهولت در امر فروش خودرو یکی از همان اتفاقاتی است که هر فروشنده یا فعال بازار خودرو می‌خواهد تجربه کند. اینکه به راحتی با مشتری بالقوه ماشین خود ارتباط برقرار کند و وسیله نقلیه خود را با نزدیک‌ترین قیمت به بازار به فروش برساند از جمله خواسته‌های متقاضیان است. همچنین سهولت در فک پلاک، نقل و انتقال سند و پرداخت آنی وجه از همان مواردی است که هر شرکتی به آن مجهز نیست.

۳. سرعت در فروش خودرو

طبیعتا سرعت همیشه به منزله بهبود عملکرد نیست، اما شاید در امر فروش خودرو آن هم برای افرادی که سریعا به پول نقد نیاز دارند یکی از اولویت‌ها محسوب شود. از این رو توصیه ما به شما انتخاب یک شرکت معتبر و فعال در زمینه فروش فوری خودرو های کارکرده مشتریان است. شرکتی که بتواند به راحتی و در محیطی امن، بستر معامله آسان و سریع را برای فروشندگان خودرو فراهم کند.

به نظر می‌رسد با کاهش شیوع ویروس کرونا و رونق نسبی بازارهایی همچون خودرو، رونق بازار خودرو های کارکرده بیش از پیش نیازمند شرکت‌های معتبر و فعالی است که با کارشناسی تخصصی در این بازار به مشتریان، خدمات‌رسانی می‌کنند. شرکت خودرو ۴۵ که چند سالی است در زمینه فروش فوری خودروهای کارکرده مشتریانش فعالیت می‌کند، این نوید را می‌دهد تا با فعال شدن نسبی بازار خودرو در کشور پس از شکست کرونا، معاملاتی امن، ‌سریع و آسان را برای مشتریانش رقم بزند.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بازار خودرو خرید و فروش خودرو فروش فوری خودرو خودرو کارکرده فعالان بازار ویروس کرونا بازار خودرو فروش خودرو خودرو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۹۳۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید مسکن با اخذ مالیات از اراضی بایر و رها شده رونق می گیرد/ممانعت قیمت گذاری های کاذب مسکن در سکوهای آنلاین بازار مسکن

به گزارش «نماینده»، محمدرضا رضایی کوچی در خصوص طرح ساماندهی املاک مسکونی و تاثیر اجرای ان بر مدیریت بازار اجاره گفـت: ایرادات شورای نگهبان در خصوص طرح ساماندهی اجاره بها املاک مسکونی در مجلس بررسی و رفع شد امیدواریم با تایید نهایی آن توسط شورای نگهبان و اجرایی شدن آن نظم و انضباطی به بازار اجاره بها مسکن ببخشد.

این نماینده مردم در مجلس ادامه داد: در طرح ساماندهی اجاره بها املاک مسکونی تلاش کردیم پایه و مبنایی برای قیمت‌گذاری واحد های مسکونی تعیین کنیم و نظارت وزارت خانه‌های راه و شهرسازی و صمت را بر بازار پر تلاطم مسکن افزایش دهیم. همچنین به شورای عالی مسکن اجازه دادیم در حوزه قیمت‌گذاری و تعیین سقف مجاز اجاره بها در مناطقی که تورم مسکن به صورت غیر واقعی افزایش پیدا کرده و بیش از 20 درصد باشد، ورود کنند. این طرح ضمن توجه به روش‌های مختلف از جمله پرداخت تسهیلات از مستاجران حمایت کرده و با اخذ مالیات از اراضی بایر و رها شده، انگیزه تولیدکنندگان مسکن را نیز افزایش می‌دهد. همچنین موجب افزایش تولید و عرضه واحدهای مسکونی به بازار می‌شود که این خود به کاهش و تعدیل قیمت‌های کمک می‌کند.

رضایی کوچی عنوان کرد: همچنین در طرح مذکور، با ساماندهی سکوهای خرید و فروش مسکن و نیز رتبه بندی دفاتر مشاوران املاک و افزایش نظارت بر آنها و شیوه های مختلف تلاش کردیم مانع درج آگهی های جعلی و قیمت‌گذاری های کاذب شویم. امیدواریم با اجرای دقیق آن بازار پر آشوب اجاره بها مسکن مدیریت شده و به آرامش برسد.

دیگر خبرها

  • واردات خودرو‌های کارکرده منتظر مصوبه دولت
  • واردات خودرو‌های کارکرده در انتظار ابلاغ دولت به وزارت صمت
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • تولید مسکن با اخذ مالیات از اراضی بایر و رها شده رونق می گیرد/ممانعت قیمت گذاری های کاذب مسکن در سکوهای آنلاین بازار مسکن
  • متقاضیان لاستیک دولتی بخوانند؛ چگونه لاستیک بخریم؟
  • احکام شرعی | حکم خرید و فروش سگ
  • فروش اینترنتی دارو
  • ثبت سفارش ۱۳۰ هزارتن برنج در ۲ ماهه ابتدای سال
  • قیمت خودرو امروز ۱۰ اردیبهشت + جدول
  • گزارش بورس امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳