Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه پاکستان با ارسال نامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل تاکید کرد: لغو خودمختاری کشمیر توسط هند خطری برای تمام ساکنین این منطقه است. ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۴ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم به نقل از اکسپرس نیوز، «شاه محمود قریشی» وزیر خارجه پاکستان بازهم برای مسئولین شورای امنیت سازمان ملل نامه نوشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن یادآوری مساله کشمیر تصریح کرد: لغو خودمختاری این منطقه توسط هند ساکنین کشمیر را به خطر انداخته است.

قریشی تاکید کرد: هند با صدور مجوز کار برای غیر کشمیری ها عملا تلاش می کند که هندوها به کشمیر بروند و رفته رفته مسلمانان تبدیل به اقلیتی ضعیف شوند.

وزیر خارجه پاکستان از مسئولین شورای امنیت خواست موضعی قاطع در قبال مساله کشمیر داشته باشند و برای حل مشکل میلیون ها مسلمان تلاش کنند.

معاون حزب تحریک انصاف در این نامه نوشت: صدور مجوز کار برای غیر کشمیری ها توسط زیرپا گذاشتن تفاهمنامه های پیشین شورای امنیت سازمان ملل است و باید با قاطعیت پاسخ داده شود.

وی افزود: طی ماه های اخیر و از زمان لغو یک طرفه خودمختاری کشمیر توسط هند، هندوهای زیادی دسته دسته راهی کشمیر می شوند تا تناسب جمعیت در این منطقه را به هم بزنند.

وزیر خارجه پاکستان اضافه کرد: متاسفانه دولت دهلی نو از توجه جامعه جهانی به مساله کرونا سواستفاده کرده و در حال انتقال هندو مذهب های بیشتری به کشمیر است.

گفتنی است طبق تفاهم نامه های پیشین که بین دولت هند و پاکستان امضا شده و مورد تائید سازمان ملل هم بود کشورهای هند و پاکستان نمی توانستند یک جانبه برای کشمیر تصمیم گیری کنند و آینده این منطقه باید با رای ساکنین آن تعیین می شد.

هند به بهانه های مختلف اجازه نمی داد که همه پرسی در این منطقه برگزار شود ولی اخیرا با زیر پا گذاشتن تفاهم نامه های قبلی خودمختاری این منطقه را لغو کرده و با استقرار صدها هزار نظامی در تلاش است اکثریت مسلمان منطقه را به اقلیت تبدیل کند.

هند طی 3 دهه اخیر بیش از 100هزار مسلمان کشمیری را کشته و باعث مفقود الاثر شدن 10 هزار نفر دیگر شده است.

مردم کشمیر پس از لغو خودمختاری توسط هند 8 ماه تمام است که در خانه های خود حبس شده اند و هند در تمام منطقه حکومت نظامی اعلام کرده است.

ادامه بی‌توجهی سازمان همکاری اسلامی به وضعیت وخیم مسلمانان کشمیرپاکستان: هند در حال تغییر بافت جمعیت کشمیر و به اقلیت کشاندن مسلمانان استرایزنی تلفنی وزرای خارجه پاکستان و اندونزی در خصوص مساله کشمیرشیوع کرونا خطر جدید پیش روی زندانیان و آزادی خواهان کشمیریتلاش هند برای فعال کردن گروه‌های سیاسی وابسته به خود در کشمیر

انتهای پیام/.

R1475/P/S8,87,91/CT12 واژه های کاربردی مرتبط اخبار"هند" اخبار "پاکستان" کشمیر

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار هند اخبار پاکستان کشمیر اخبار هند اخبار پاکستان کشمیر وزیر خارجه پاکستان مساله کشمیر شورای امنیت سازمان ملل توسط هند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۹۴۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قبرستان متروکه منطقه دهخدای زنجان تعیین تکلیف می‌شود

 جلسه تعیین تکلیف وضعیت قبرستان منطقه قدیمی دهخدا شهر زنجان روز دوشنبه با حضور مدیران دستگاه های متولی برگزار شد.

نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی در این جلسه، گفت: مردم از شرایط موجود این محل اذیت می شوند در حالی که نهادهای متولی می توانند آن را تغییر کاربری بدهند و باید این کار را انجام دهند، به هرحال باید این فضا تغییر کند و نباید دود این مساله به چشم مردم برود.

مصطفی طاهری افزود: امیدواریم با اقدامات و هماهنگی های صورت گرفته تا تابستان امسال تغییر کاربری آن به پارک تصویب شود؛ خوشبختانه هیچ نهادی دنبال منفعت در این مساله نیست، در نهایت دیدگاه اوقاف هم باید این باشد که مردم از وضعیت این محل اذیت نشوند و اگر راهکار میانبری هم برای حل مساله هست باید انجام دهیم.

حجت‌الاسلام مختار کرمی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان هم در این نشست، گفت:جلسات متعدد قبلی منجر به تفاهم نامه ای شد و باید کار را قانونی پیش ببریم و ما هم دغدغه مردم را داریم، اما توافقات باید کارشناسی شده باشد.

وی ادامه داد: موافق پیشبرد امور به نفع مردم هستیم چون یکی از کارکردهای اساسی وقف برای آسایش مردم است و الان هم همانگونه است اما بعضی مقرارت در اختیار ما نیست و آماده هستیم به شرط باقی ماندن این محل به صورت وقفی خود شهرداری آن را به پارک تبدیل کند.

علیرضا فیروزفر شهردار زنجان نیز در ادامه جلسه، گفت: تغییر کاربری این مکان می تواند انجام شود و برای ما فرق نمی کند که چه کاربری برای آن تصویب شود چون هدف ما آبادانی شهر است.

وی اظهار کرد: خود اوقاف هم می‌تواند این زمین را آباد کند و ما می توانیم این کار را تسهیل کنیم اما باید زمان بندی شده باشد و آماده برگزاری مناقصه تعیین پیمانکار هستیم.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • چهره‌های هالیوودی خواستار تغییر جهان با هنر شدند
  • ارسال نامه پیشنهادی شورای عالی تشکل‌های ورزشی به رئیس جمهور+عکس
  • قبرستان متروکه منطقه دهخدای زنجان تعیین تکلیف می‌شود
  • تمدید مهلت ثبت‌نام و ارسال آثار به دو جشنواره ملی کتاب دانشجویی و پایان‌نامه سال
  • تمدید مهلت ثبت‌نام و ارسال آثار به جشنواره‌های کتاب دانشجویی و پایان‌نامه سال
  • خط ریلی زاهدان-کویته نیازمند تبدیل تفاهم‌نامه به قرارداد عملیاتی
  • عضو شورای شهر خواستار شد: برخورد قانونی با خاطیان مرگ کارگر شهرداری تهران
  • یک کشته و چهار زخمی در حمله به کاروان نیروی هوایی هند در کشمیر
  • مصر: جنگ طلبی اسرائیل امنیت کل منطقه را تهدید می کند
  • ۳ مساله تاثیر گذار بر تحولات منطقه