Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-05-01@07:21:23 GMT

شناسایی افراد مشکوک به کرونا به کمک پهپاد

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۹۴۱۰۶

محققان دانشگاه استرالیای جنوبی (UniSA) با همکاری شرکت دراگون فلای، در تلاشند تا برای نظارت و شناسایی از راه دور وضعیت افراد با بیماری تنفسی عفونی، یک هواپیمای بدون سرنشین را رونمایی کنند.

این هواپیمای بدون سرنشین به یک حسگر تخصصی و سیستم چشم رایانه‌ای مجهز است که می‌تواند دما، ضربان قلب، تنفس همچنین عطسه و سرفه‌ی افراد را نشان دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این وسیله در مکان‌های پرتردد و تجمعات از قبیل شرکت‌ها، فرودگاه‌ها، کشتی‌های بزرگ باربری و مسافربری، مراکز نگهداری سالمندان و سایر مکان‌هایی پر جمعیت کاربرد دارد.

تیم محققان دانشگاه استرالیایی به سرپرستی پروفسور جاوا شل، با همکاری شرکت فناوری پهپادی دراگون فلای، مستقر در آمریکای شمالی، در تلاش برای به ثمر نشاندن این پروژه هستند و به نظر می‌رسد که پس از اتمام کار بلافاصله با مشتریان تجاری، پزشکی و دولتی وارد مذاکره خواهند شد.

در سال ۲۰۱۷، پروفسور شل، در کنار دکتر علی الناجی و آسانکا پررا، نشان دادند می توان با استفاده از فیلم‌های ضبط شده به وسیله پهپاد‌ها و تحلیل الگوریتم‌های پردازش تصویر حاصل از آن‌ها، ضربان قلب انسان را تشخیص داد.

در آن زمان آن‌ها اثبات کردند که ضربان قلب و تعداد تنفس هر نفر را می‌توان با دقت بالا در فاصله ۵ الی ۱۰ متری افراد و با استفاده از هواپیما‌های بدون سرنشین و نیز در فاصله‌های ۵۰ متری توسط دوربین‌های ثابت اندازه گیری کرد. آن‌ها همچنین الگوریتم‌هایی به وجود آوردند که می‌تواند عطسه و سرفه را تفسیر کند.

پروفسور شل می‌گوید هدف اولیه‌ی ساخت این فناوری، استفاده در مناطق جنگی و نیز هنگام رخ دادن بلایای طبیعی بود. در یکی از مقالات منتشر شده‌ی سال ۲۰۱۹ در ریموت سنسینگ، شل و گروه همراهش از یک پهپاد پیشرفته که مجهز به سیستم جدید چشم رایانه‌ای بود به عنوان زنده یاب انسان از راه دور استفاده کردند. سازوکار شناسایی این پهپاد، حرکت قلبی و ریوی ناشی از حرکت دوره‌ای قفسه سینه بازماندگان بود. شل همچنین می‌گوید این فناوری می‌تواند یک ابزار غربالگری عمومی بسیار مناسب برای شناسایی کووید-۱۹ باشد.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: تنفس سالمندان فناوری قلب تنفس رایانه فرودگاه قلب هواپیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۹۴۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجاره خانه به این افراد ممنوع شد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، سیروس دهقان‌شیری افزود: عقد قرار داد رهن و اجاره با اتباع خارجی مجاز نیز منوط به استعلام از اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری البرز بوده و درصورت تاییدیه در این زمینه امکان‌پذیر است.

وی بیان کرد: تمام مشاوران املاک موظف به کسب مجوز قانونی برای اجاره املاک به اتباع خارجی غیر مجاز هستند و بر این اساس با سکان دهندگان بدون مجوز برخورد قانونی به عمل می‌آید.

پاسخ صریح وزارت کشور به فضاسازی ها درباره اتباع افغان | امکان پذیرش افغانستانی ها در کشور وجود ندارد

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری البرز افزود: در صورت بی‌توجهی به این امر و انعقاد قرارداد بدون تاییدیه اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان، بنگاه‌های مشاورین املاک مشمول اعمال مقررات ماده۹ آیین‌نامه اجرایی ماده ۸۱ قانون نظام صنفی خواهد شد.

وی تاکید کرد: بر این اساس این بنگاه‌های مشاورین املاک که بدون رعایت ضوابط ابلاغی به خصوص معرفی‌نامه اجاره، رهن واحد مسکونی یا تجاری به اتباع خارجی اقدام به تنظیم قرارداد کرده‌اند، پلمب خواهند شد.

کد خبر 847893 برچسب‌ها استان البرز خبر مهم اتباع خارجی مسکن اجاره افغانستان

دیگر خبرها

  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • پهپاد جدید ایران؛ «هیرو» یا «لانست»؟
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • ربات‌های قاتل؛ ترس از آینده هوش مصنوعی
  • وضع مقررات برای استفاده تسلیحاتی از هوش مصنوعی
  • طراحی ضربان‌ساز قلبی که تا ۳۰۰ سال در بدن کار می‌کند!
  • وزیر کار : طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک همچنان اجرا خواهد شد
  • طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک همچنان اجرا می‌شود
  • وزیر کار: طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک همچنان اجرا خواهد شد
  • اجاره خانه به این افراد ممنوع شد