Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: "الکاظمی" با مشکلات زیادی پیش روی خود مواجه است از جمله طرح اخراج آمریکائیان از عراق که مصوبه مجلس این کشور است.

حسن هانی زاده، کارشناس مسائل غرب آسیا در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، درباره انتقاد گردان‌های حزب الله عراق در معرفی "مصطفی الکاظمی" به عنوان نخست وزیر این کشور گفت: انتخاب مصطفی الکاظمی به عنوان گزینه نخست وزیری برای تشکیل کابینه در شرایطی صورت گرفت که عراق در خلا شدید امنیتی و سیاسی به سر می برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: مصطفی الکاظمی از میان گزینه‌های پست نخست وزیری در میان جریان‌های شیعه با این شرط رای مثبت را به دست آورد که آنها مجبور به انتخاب بین بد و بدتر شدند یعنی جریان های شیعه از میان عدنان الزرفی شخصیت شیعه سکولار وابسته به آمریکا و دارای تابعیت این کشور و مصطفی الکاظمی که رئیس سازمان اطلاعات عراق بود به عنوان دو گزینه مطرح؛ الکاظمی را انتخاب کردند.

هانی زاده با بیان اینکه اگر در شرایط موجود شخصی به عنوان نخست وزیر انتخاب نمی شد خلاء سیاسی  در عراق ادامه می یافت، خاطرنشان کرد: در ادامه این خلاء آمریکا نیز به دنبال آن بود که کودتایی نظامی به رهبری بقایای رژیم بعث در این کشور به سرانجام برساند با این حساب به نظر می رسد مصطفی الکاظمی به عنوان یک نخست وزیر دوران گذار عراق تا تعیین تکلیف و تثبیت وضعیت سیاسی امنیتی عراق امور این کشور را اداره کند چون اساسا بعد از گذشت چهار ماه از استعفای عادل عبدالمهدی وی فاقد اختیارات برای پیشبرد امور در عراق است.

این کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به انتشار بیانیه حزب الله عراق درباره انتخاب مصطفی الکاظمی به عنوان نخست وزیر این کشور گفت: حزب الله عراق با انتشار این بیانیه انتخاب الکاظمی را انحطاط در عرصه سیاسی عراق دانستند و عنوان کردند الکاظمی در دوران ریاست خود در سازمان اطلاعات عراق در ترور شهید قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس نقش داشته در حالی که الکاظمی این اتهام را رد می کند همچنین حزب الله عراق مدعی شده مصطفی الکاظمی بعد از سرنگونی صدام پنج میلیون سند فوق سری مربوط به جنایات صدام در جنگ علیه ایران را به آمریکا منتقل کرده است.

هانی زاده در پایان این گفتگو تصریح کرد: اما به هر حال او به عنوان گزینه توافقی احزاب و گروه های مختلف در عراق بناست تشکیل کابینه دهد اما ذکر این نکته را نیز باید ضروری دانست که الکاظمی با مشکلات زیادی پیش روی خود مواجه است از جمله طرح اخراج آمریکائیان از عراق که مصوبه مجلس این کشور است و باید در دستور کار او قرار گیرد.دولت تشکیل شده در عراق دولتی یک‌ساله، انتقالی و گذرا خواهد بود؛ دولتی که می‌بایست در این مدت به تعهدات خود عمل کند تا سال آینده شاهد برگزاری انتخابات پارلمانی عراق باشیم.  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: هانی زاده عراق نخست وزیر مصطفی الکاظمی مصطفی الکاظمی حزب الله عراق نخست وزیر هانی زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۹۴۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخابی جام‌جهانی ووشو-چین / ایران مقتدرانه قهرمان شد

کاروان ووشوی ایران در رقابت‌های انتخابی جام جهانی در چین با کسب ۲۰ مدال رنگارنگ قهرمان شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی ووشو ۲۰۲۴ از صبح دیروز با حضور بیش از ۳۰۰ شرکت‌کننده از ۳۸ کشور جهان به میزبانی شهر جیانگ‌یین کشور چین آغاز شد و امروز به پایان رسید.

ووشوکاران ایران که در روز نخست به ۶ طلا، یک نقره و ۳ برنز رسیده بودند، در روز دوم به درخشش خود ادامه دادند و موفق به کسب ۷ طلا و ۴ نقره دیگر شدند.

در مبارزه‌های امروز بخش ساندا، محسن محمد سیفی، سهیل موسوی، علی خورشیدی و محمدرضا ریگی ۴ مدال طلا گرفتند. زهرا کیانی، شاهین بنی‌طالبی و تیم دوئلین مردان (شامل مصطفی حسن‌زاده و حسین قبله‌نما) ۳ طلا در بخش تالو کسب کردند. همچنین سهیلا منصوریان در ساندای بانوان و مصطفی حسن‌زاده به همراه زهرا جلیلی ۳ نقره کاروان ایران را به ارمغان آوردند.

بدین ترتیب کاروان ۱۴ نفره ووشوی کشورمان در پایان مسابقات، موفق به کسب ۱۳ طلا، ۵ نقره و ۲ برنز شد و مقام قهرمانی و نخست تیمی و مجموع را تصاحب کرد. این مسابقات در حالی به اتمام رسید که تمامی ورزشکاران اعزامی کشورمان به این پیکارهای موفق به کسب مدال شدند.

چین با ۷ طلا، ۳ نقره و ۳ برنز دوم شد و ازبکستان با ۳ طلا، ۸ نقره و ۶ برنز در رده سوم ایستاد.

فهرست مدال‌آوران ایران به شرح زیر است:

طلا / ساندا:

صدیقه دریایی در وزن ۶۵- کیلوگرم

شهربانو منصوریان در وزن ۷۵- کیلوگرم

سیدمعین تقوی در وزن ۹۰ کیلوگرم

محسن محمد سیفی ۷۰ کیلوگرم

سید سهیل موسوی ۷۵ کیلوگرم

علی خورشیدی ۸۰ کیلوگرم

محمدرضا ریگی ۸۵ کیلوگرم

تالو:

مصطفی حسن‌زاده در فرم نن‌گوئن

زهرا کیانی در فرم چانگ‌چوان و چیانگ‌شو (۲ طلا)

هلیا اسدیان در فرم نن‌گوئن

شاهین بنی طالبی در فرم نان‌چوان

تیم دوئلین مردان (دو نفره) با ترکیب مصطفی حسن‌زاده و حسین قبله‌نما

نقره / ساندا:

سهیلا منصوریان ۶۰ کیلوگرم

تالو:

مصطفی حسن زاده در فرم نان چوان

زهرا جلیلی در فرم دائو شو

شاهین بنی‌طالبی در فرم نن‌گوئن

برنز / تالو:

زهرا جلیلی در فرم چانگ چوان و گون شو (۲ مدال)

هلیا اسدیان در فرم نان‌چوان

کد خبر 747955

دیگر خبرها

  • انتخابی جام‌جهانی ووشو-چین / ایران مقتدرانه قهرمان شد
  • ایران مقتدرانه قهرمان شد/ درخشش ووشوکاران ایران با کسب ۲۰ مدال رنگارنگ
  • ووشو انتخابی جام جهانی؛ ایران مقتدرانه قهرمان شد
  • اولین سنگ مرزی در مرز آذربایجان و ارمنستان گذاشته شد / عکس
  • طلا و نقره نان‌چوان برای بنی‌طالبی و حسن‌زاده
  • واردات گوشت آفریقایی و تانزانیایی به ایران
  • استقلال و باز هم چالش تغییرات مدیریتی؛ مالک جدید با مدیرعامل جدید می‌آید؟
  • واردات گوشت از آفریقا به کشور
  • تجارت آزاد با اوراسیا در انتظار مصوبه مجلس/ واردات گوشت از آفریقا
  • بررسی موضوع تسهیل صادرات محصولات کشاورزی به عراق