Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@13:15:15 GMT

تاریخچه «چُغازَنبیل» را به زبان طنز در رادیو صبا بشنوید

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۹۴۳۱۰

تاریخچه «چُغازَنبیل» را به زبان طنز در رادیو صبا بشنوید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی رادیو صبا، «سمسارستان» برنامه ای در قالب طنز است که به تاریخچه اشیاء، اماکن و رویدادها می پردازد. این برنامه روز چهارشنبه ۲۷ فروردین ماه قصد دارد مخاطبان را با تاریخچه «چغازنبیل» سمبل هنر و معماری ایلامی آشنا کند.

این سازه در سال ۱۹۷۹ میلادی اولین اثر تاریخی از ایران بود که در فهرست میراث جهانی یونسکو جای گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جامعه بین‌المللی برای آن ارزش استثنایی و جهانی قائل است.

«سمسارستان» برنامه ای است به نویسندگی و تهیه‎کنندگی نسیم السادات صباغان که روزهای زوج ساعت ۱۷:۳۰ به مدت ۱۵ دقیقه روی موج اف ام ردیف ۱۰۵,۵ مگاهرتز از رادیو صبا پخش می شود.

کد خبر 4900120 نیوشا روزبان

منبع: مهر

کلیدواژه: رادیو صبا چغازنبیل برنامه رادیویی ویروس کرونا تئاتر ایران موسیقی ایرانی رادیو نمایش سازمان صداوسیما فیلم خروج سینمای مستند فیلم کوتاه رادیو درگذشت چهره ها شبکه یک سیما برنامه تلویزیونی سریال پایتخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۹۴۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسعود اسکویی، گوینده پیشکسوت رادیو درگذشت

شادروان مسعود اسکویی، گوینده و مجری کارشناس پیشکسوت شبکه رادیویی ورزش که چندی پیش به دلیل شکستگی ناحیه لگن و پا در بیمارستان بستری بود، دار فانی را وداع گفت.

دوستداران ورزش از نسل قدیم، گزارش‌های مسعود اسکویی پیشکسوت رسانه‌های ورزشی را در برنامه «ورزش از نگاه دو» تلویزیون از جمله فوتبال به یاد دارند. وی از سال ۶۰ به بعد به رادیو رفت و مسابقات ورزشی را گزارش می‌کرد.

استاد اسکویی قدیمی‌ترین مجری کارشناس و گوینده ورزشی صدا و سیما بود که دوره تهیه کنندگی برنامه‌های تلویزیونی را در تلویزیون آلمان گذراند و یکسال در شهر‌های زونه گورگ و ماینس با تلویزیون همکاری کرد.

یکی از شاخصه‌های او در اجرا، ارائه گزارش مسابقات ورزشی بدون داشتن نگاه جانبدارانه بود. او همیشه در مصاحبه هایش با اهالی رسانه به ریشه اش در ایران و عشق به کارش تاکید می‌کرد و همین عشق به مردم باعث شد با اینکه حال مساعدی نداشت، اما سال تحویل پشت میکروفن رادیو نشست تا شنوندگان رادیو ورزش بخش‌هایی از برنامه سال تحویل را با اجرای او بشنوند.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • یادبود مسعود اسکویی در شبکه نسیم
  • پیمان جبلی: دوست داشتیم خبرهای خوش المپیک را از زبان او بشنویم
  • این گزارشگر تا آخر عمر گاف نداد!
  • این گزارشگر تاکنون گاف نداده است!
  • درگذشت صدای جوان رادیو
  • مسعود اسکویی درگذشت + سوابق
  • مسعود اسکویی، گوینده پیشکسوت رادیو درگذشت
  • روز عشق ۱۴۰۳ + تاریخچه و پوستر Global Love Day
  • ببینید | حرف‌های این متخصص را بشنوید تا دیگر ته‌دیگ نخورید!
  • برنامه‌های امروز رادیو ارومیه یازدهم اردیبهشت