Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-03@04:00:00 GMT

بهترین راهکار برای کاهش وزن

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۹۴۳۴۳

بهترین راهکار برای کاهش وزن

محمد گله‌داری در خصوص راهکار مناسب برای کاهش و کنترل وزن، اظهارکرد: رژیم کم کالری باعث کاهش وزن می‌شود و این کاهش وزن نیز نسبتا سریع اتفاق می‌افتد، ولی این نوع رژیم ایراداتی دارد؛ یکی این که باعث می‌شود از تمام ذخایر چربی بدن ما به یک میزان برداشته شود و آن‌هایی که دارای چربی موضعی هستند، خیلی انتظارشان با این نوع رژیم برآورده نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: ایراد دیگر رژیم کم کالری این است که در این نوع رژیم، فرد نمی‌تواند انتخاب کند که فقط چربی هایش بسوزند، بلکه هم چربی‌ها و هم بافت عضلانی که بافت مهمی در بدن یک فرد است، با هم کاهش پیدا می‌کنند و تقریبا ۲۰ تا ۳۰ درصد از بافت عضلانی فرد کم خواهد شد. حتی ممکن است پس از پایان رژیم، باتوجه به این که بافت عضلانی در حالت استراحت انرژی زیادی مصرف می‌کند، وزنِ کم شده، خیلی سریع برگردد. به همین دلیل افرادی که تنها از رژیم کم کالری برای کاهش وزن استفاده می‌کنند، وزن آن‌ها در یک بازه زمانی به حالت قبل برمی گردد و حتی دچار اضافه وزن بیشتر هم می‌شوند.

این استاد دانشگاه بیان کرد: افرادی که رژیم کم کالری دارند تا حدی وزن آن‌ها کم می‌شود، ولی از یک حدی به بعد، دچار ایست وزنی می‌شوند، زیرا بدن یک نقطه تنظیم دارد و این نقطه برای این است که ذخایر انرژی اش را حفظ کند، ولی وقتی افراد فقط از رژیم کم کالری استفاده می‌کنند، این مهم باعث می‌شود که تا حدی که نقطه تنظیم بدن شان اجازه می‌دهد، پیش بروند و بعد از آن نیز باتوجه به این که بدن فرد برای نگهداشت ذخایر انرژی خود حریص است، دیگر به فرد اجازه کاهش وزن نمی‌دهد.

وی با اشاره به انجام فعالیت ورزشی بدون رژیم و به منظور کاهش وزن، عنوان کرد: اگر صرفا فقط ورزش را به عنوان کاهش وزن انتخاب کنیم، این نیز راهکار خوبی نیست، زیرا ورزش به تنهایی کالری زیادی را نمی‌سوزاند. پس افرادی که تنها ورزش را برای کاهش وزن انتخاب می‌کنند باید بدانند که ورزش به تنهایی کارایی لازم را ندارد. البته قطعا ورزش مزایایی دارد و وقتی فرد ورزش می‌کند، کیفیت عضلات و بافت‌های غیر چربی بدن او بهبود پیدا می‌کنند و این مهم هم باعث می‌شود که متابولیسم بدن او کمی بالاتر از حالت استراحت باشد و هم این که ورزش فرم بدنی را بهتر می‌کند.

گله داری گفت: نباید بدن را در شرایطی قرار داد که احساس قحطی کند، زیرا وقتی بدن با کمبود کالری مواجه می‌شود، متابولیسم خود را به شدت پایین می‌آورد و در واقع اقتصادی می‌شود و در این شرایط نیز برابر کاهش وزن مقاومت نشان می‌دهد. پس باید خیال بدن را از این که به اندازه کافی انرژی و منابع غذایی دریافت می‌کند، راحت کنیم.

وی ادامه داد: پس باید ماشین متابولیسم بدن را راه بیندازیم؛ یعنی به بدن کالری برسانیم و بعد با ورزش، میزان سوختن مواد غذایی را زیاد کنیم. پس برای کاهش وزن باید یک رژیم کنترل شده با کالری متعادل و همراه با فعالیت ورزشی داشته باشیم و این بازگردش انرژی است.

مدیرگروه کارشناسی ارشد فیزیولوژی دانشگاه آزاد اهواز با اشاره به رژیم‌هایی به نام رژیم‌های متناوب، گفت: این نوع رژیم یعنی هم از رژیم کم کالری و هم رژیمی با کالری بالا استفاده کنیم، به صورتی که بدن به یک نوع رژیم عادت نکند. بهترین راهکار برای کاهش وزن نیز ترکیب ورزش و رژیم‌های متناوب است و در این صورت چرخش انرژی به صورت مرتب در بدن وجود دارد و بدن نسبت به از دست دادن ذخایر خود مقاومت نشان نمی‌دهد و فرد نیز به راحتی می‌تواند وزن کم کند.

وی در پایان عنوان کرد: ورزش باعث می‌شود که چربی‌های ناحیه شکم و پهلو، بیشتر از چربی‌های دیگر نواحی بدن بسوزند و به همین دلیل افرادی که به دنبال کم کردن چربی‌های موضعی ناحیه شکم هستند، بهتر است از ترکیب ورزش نسبتا شدید و رژیم کم کالری استفاده کنند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: تناسب اندام لاغری کاهش وزن پارسی خبر رژیم کم کالری برای کاهش وزن نوع رژیم برای کاهش باعث می شود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۹۴۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوشیدن این چای فشارتان را تنظیم می‌کند

چای سبز از جوانه و گلبرگ‌های تازه چای به دست می‌آید؛ در فرآیند تولید این چای اکسایش بسیار کم صورت می‌گیرد؛ چای سبز انواع مختلفی همچون چینی و ژاپنی دارد.

به گزارش همشهری، در این مطلب برخی از خواص این گیاه را بیان می‌کنیم.

کاهش وزن با چای سبز

پلی فنول‌های چای سبز فعالیت آمیلاز موجود در بزاق (آنزیم تجزیه کننده قندها) را مهار می‌کند بنابراین این چای نقش موثری در کاهش وزن دارد.

جلوگیری از پوسیدگی دندان با چای سبز

عصاره برگ چای سبز خواص ضد میکروبی دارد و از ایجاد پلاک و پوسیدگی دندان جلوگیری می‌کند.

محافظت از قلب در برابر آسیب‌های مختلف با چای سبز

دانشمندان ماده‌ای شیمیایی را در چای سبز شناسایی کردند که در حفاظت از قلب در برابر آسیب‌های مختلف موثر است.

کارشناسان موسسه بهداشت کودکان انگلیس در مطالعه روی ترکیبات چای سبز موفق به شناسایی ماده‌ای شیمیایی به نام «اپی‌گالوکاتچین گالات» شدند که می‌تواند مرگ سلول‌ها را پس از حمله قلبی کاهش دهد؛ این ماده همچنین روند بهبود سلول‌های قلبی را سرعت می‌بخشد.

کاهش تری‌گلیسیرید خون با چای سبز

کاتچین موجود در چای سبز، فعالیت آنزیم لیپاز (آنزیم مسئول هضم چربی‌ها) در لوزالمعده را مهار می‌کند بنابراین شکستن چربی با سرعت بسیار کمی صورت می‌گیرد و چربی خون آهسته افزایش پیدا می‌کند.

جلوگیری از بروز فشارخون بالا با چای سبز

مصرف نیم تا ۲ و نیم فنجان چای سبز در روز احتمال بروز پُرفشاری خون را تا ۴۶ درصد کاهش می‌دهد.

جلوگیری از عوارض دیابت با چای سبز

چای سبز از عوارض ناشی از دیابت مانند آب مروارید و بیماری‌های کلیوی نیز جلوگیری می‌کند.

چای سبز به علت داشتن کافئین، از جذب مواد معدنی به ویژه آهن جلوگیری می‌کند.

زنان باردار و شیرده، مبتلایان به ناراحتی اعصاب و افرادی که تپش قلب نامنظم دارند نباید در مصرف آن زیاده‌روی کنند.

مصرف این چای همچون چای سیاه به همراه غذا، جذب روی، آهن و کلسیم را کاهش می‌دهد.

افراط در مصرف چای سبز باعث دفع زیاد آب از بدن و یبوست می‌شود.

افرادی که فشار چشم بالا دارند نباید از چای سبز استفاده همچنین مبتلایان به میگرن نیز باید در مصرف آن احتیاط کنند.

استفاده از چای سبز در اشخاصی که از دارو‌های ضد انعقاد مانند وارفارین استفاده یا افرادی که آسپرین مصرف می‌کنند نیز ممنوع هست.

دیگر خبرها

  • چرا روند کاهش وزن به نقطه «ثابت» می‌رسد؟
  • حد کم کردن وزن کجاست؟ نگاهی به شیوه‌های مرسوم در کاهش و تثبیت وزن
  • نوشیدن این چای فشارتان را تنظیم می‌کند
  • با سریع ترین روش های کاهش وزن آشنا شوید
  • کبد چرب و دردسرهایش
  • میوه‌هایی که به فرایند کاهش وزن کمک می‌کند
  • تمرینات ورزشی برای مبارزه با کبد چرب
  • کالری مصرفی نیمی از ایرانیان در سال ۱۴۰۱ کمتر از استاندارد بوده است
  • هشدار مرکز پژوهش‌های مجلس درباره سبد غذایی خانوار
  • کالری مصرفی 50 درصد ایرانیان زیر استاندارد