Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مازندران در راستای کنترل و مبارزه با شیوع ویروس کرونا، دستگاه بی‌خطر ساز زباله‌های عفونی بیمارستانی توسط محققان پارک علم و فناوری مازندران طراحی و ساخته شد، این دستگا برای امحاء زباله‌های عفونی و خطرناک بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها، موسسات درمانی، آزمایشگاه‌ها و مراکز بانک خون کاربرد دارد.

مجتبی نوایی مدیرعامل شرکت دانش بنیان خزر الکتریک مازندران در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: دستگاه بی‌خطر ساز مدل پست شریدر با استریلایزر افقی استوانه‌ای از جنس استنلس استیل ۳۰۴ با استفاده از بخار مرکزی بیمارستان، مجهز به سیستم پری وکیوم، مجهز به شیرهای اتوماتیک بابت تزریق و تخلیه بخار، تخلیه آب و وکیوم اولیه همراه با سیستم مانیتورینگ HMIتوسط محققان این شرکت دانش بنیان تولید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: امکان انتخاب سیکل‌های B&D استریل ۱۲۱ و ۱۳۴C با کارکرد کاملا اتوماتیک و سیستم پنوماتیک جهت آب‌بندی کامل رینگ‌های دور درب شارژ و دشارژ مجهز به شریدر با دو عدد گیربکس ۷/۵KW مدل (KhdGL۲۱۸۰ ) زباله ها ابتدا وارد قسمت استریلایزر می‌شوند، پس از گذشت چند ثانیه از شروع فرایند استریل شدن، ابتدا شیر برقی پشت سیل‌های دور درب باز شده و عمل آب‌بندی سیل‌ها توسط هوای فشرده انجام می‌شود.

مدیر عامل شرکت دانش بنیان خزر الکتریک مازندران گفت: از دستگاه بی‌خطر ساز ضایعات بیمارستانی جهت بی‌خطر سازی انواع زباله‌های عفونی شامل خون و ضایعات پاتولوژیک شامل ضایعات حاصل از زخم‌ها،بافت‌ها و اندام‌های خارج شده ازبیماران، باند و پنبه آلوده به ترشحات زخم و چرک حاصل از زخم‌ها، سرنگ‌های آلوده، تیغ و سایر ابزارهای تیز آلوده، سفتی باکس، ظروف پلاستیکی یکبار مصرف آلوده به مواد بیولوژیک، شیمیایی و رادیواکتیو استفاده می‌شود.

نوایی خاطرنشان کرد: قدرت بالای شریدر جهت خرد کردن زباله‌های عفونی بیمارستانی و آزمایشگاهی، نصب و راه‌اندازی توسط کارشناسان ایرانی با ده سال خدمات پس از فروش، عدم نیاز به تامین قطعات از خارج کشور به دلیل اختراعی بودن تکنولوژی ساخت و عدم ایجاد آلودگی‌های صوتی و محیطی از جمله مزایی دستگاه بی‌خطر ساز زباله‌های عفونی بیمارستانی است.

وی در پایان یادآور شد: با توجه به قیمت پایین و ظرفیت بالا دستگاه بی‌خطر ساز زباله‌های عفونی بیمارستانی که در مقایسه با دستگاه‌های خارجی تولید شد، از خروج ارز از کشور جلوگیری می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی توليد پارک علم و فناوری مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۹۴۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش تصویری | تشییع شهید گمنام در پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت

دیگر خبرها

  • گزارش تصویری | تشییع شهید گمنام در پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت
  • پاکسازی زباله‌های فضایی با کمک فناوری ژاپنی
  • باید ضمانت نامه‌های بانکی شرکت‌های دانش بنیان تسهیل شود/بودجه اندک در مقایسه با دانشگاه‌ها
  • توافق‌نامه‌ای برای حمایت از صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان
  • نخستین گجت 6G با ۲۰ برابر سرعت 5G تولید شد
  • تپش دانش بومی در قلب خودروی ایرانی
  • تفکیک زباله از مبدأ یک ضرورت است
  • ارائه تکنولوژی‌های بومی در بخش کشاورزی/ رفع مشکل صادرات با آفت‌کش زیست‌سازگار
  • رفع مشکل صادرات با تولید آفت‌کش زیست‌سازگار
  • رفع مشکل صادرات با تولید آفتکش زیست سازگار