Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه امروز تمام دغدغه نیروهای مسلح کشورمان ارائه خدمات به بیماران کرونایی است، گفت: آمادگی داریم که تجارب خود در مقابله با کرونا را در اختیار دیگر کشورها قرار دهیم.

به گزارش مشرق، امیر «کیومرث حیدری» فرمانده نیروی زمینی ارتش در نشست خبری که صبح امروز (سه‌شنبه) به مناسبت ۲۹ فروردین روز ارتش و بزرگداشت حماسه‌آفرینی‌های نیروی زمینی محوری برگزار شد، با اشاره به اینکه در ماه فروردین و اوایل اردیبهشت سالروز شهادت جمعی از شهدای مدافع حرم نیروی زمینی است، اظهار داشت: روز ۲۱ فروردین سالروز شهادت چهار شهید مدافع حرم نیروی زمینی در کشور سوریه است؛ همچنین سوم اردیبهشت سالروز شهادت اولین شهید ترور ارتش، شهید سپهبد «قرنی» است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: گزارش فرماندهان ارتش به رییس قوه قضاییه درباره مقابله با کرونا

وی ادامه داد: روز ۲۹ فروردین روز قهرمانی‌های نیروی زمینی است و قهرمانی‌های این نیرو در تاریخ ماندگار است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش عنوان کرد: دفاع از استقلال و تمامیت ارضی از وظایف نیروهای مسلح است و نیروی زمینی در سه مقطع مشخص تاریخی توانسته با ولایتمداری و ولایت‌محوری با حضور خودش این مأموریت را جامه عمل بپوشاند.

امیر حیدری افزود: نیروی زمینی در روزهای نخست پیروزی انقلاب اسلامی است با شکل‌گیری منسجم به مقابله با گروهک‌های ضد انقلاب پرداخت. نیروی زمینی را می‌توان مولود انقلاب دانست و با عنایت حضرت امام (ره)، ارتش و نیروی زمینی تولدی دوباره داشت.

وی خاطرنشان کرد: در مقطع دفاع مقدس، نیروی زمینی توانست ولایتمداری خود را نشان دهد؛ این نیرو در ماه‌های اول جنگ با ایستادگی و مقاومت اجازه نداد که دشمن پیشروی کند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: نیروی زمینی پس از دفاع مقدس در مرزها باقی ماند و جلوی نیروهای ضد انقلاب ایستاد و امروز اگر روستاییان در مرزها مشغول کشاورزی هستند و مشعل‌های نفتی روشن است، به یُمن حضور نیروی زمینی است.

امیر حیدری در ادامه با اشاره به تفاوت‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران با ارتش آمریکا عنوان کرد: سه تفاوت بین ارتش ایران و ارتش آمریکا وجود دارد؛ تفاوت اول در ماهیت این ارتش‌هاست. ارتش ایران نیروهایی هستند که بر اساس تعالیم الهی به وجود آمده و اداره می‌شوند و آیا ارتش آمریکا این‌گونه است.

وی با بیان اینکه سلسله‌مراتب امروز ارتش ایران توسط نایب امام زمان (عج) فرماندهی می‌شوند، افزود: امروز در رأس نیروهای مسلح نایب امام زمان (عج) حضور دارد و این سلسله‌مراتب، الهی است؛ این در حالی که در رأس نیروهای آمریکایی کسی حضور دارد که به رذالت معرف است.

فرمانده نزاجا در خصوص تفاوت سوم گفت: مأموریت ما دفاع از استقلال و تمامیت ارضی کشور است و قصد تعدی به هیچ کشوری را نداریم. مأموریت ما دفاع از مظلومان دنیاست؛ در مقابل، مأموریت ارتش آمریکا نیز حضور در خلیج فارس و دخالت در مسائل منطقه است.

امیر حیدری با بیان امروز ارتش آمریکا چشم دیدن استقلال دیدن کشورهای دیگر را ندارد، اظهار داشت: امروز تمام دغدغه نیروهای مسلح کشورمان ارائه خدمات به بیماران کرونایی است؛ اما همّ و غم نیروهای مسلح آمریکا چه چیزی است.

وی با بیان اینکه امروز سربازخانه‌های ما امن‌ترین مکان‌ها هستند، افزود: ما آمادگی داریم که تجارب خود در مقابله با کرونا را در اختیار دیگر کشورها قرار دهیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش افزود: امروز بزرگترین کارکرد ارتش آمریکا راهزنی دریایی و هوایی است و این کشور محموله ماسک‌هایی را که متعلق به دیگر کشورهاست، به سرقت می‌برد.

منبع: دفاع پرس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا مدافعان سلامت سال جهش تولید نزاجا ویروس کرونا امیر حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش مقابله با کرونا نیروهای مسلح ارتش آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۹۴۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمانده نیروی دریایی ارتش: از نخبگانی که در قطب جنوب حضور پیدا کنند، حمایت می کنیم /دولت به دنبال حضور دائمی در قطب جنوب است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امیردریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به پیشرفت شگرف نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: در ۴۵ سال بعد از انقلاب اسلامی که کشور در همه ابعاد در شرایط تحریمی و توطئه دشمنان قرار داشته است، انقلاب اسلامی در نقطه شروع خود حتی سیم‌خواردار هم نداشت.

وی در گفتگویی که با خبرگزاری دانشجو داشته، افزود : اما انقلاب از داشته‌های خود که مردم و جوانان نخبه بود بهره برد و امروز نه تنها در منطقه خاورمیانه، بلکه در جهان حرف اول را می‌زند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: هدف اصلی ایجاد پایگاه در قطب جنوب مطالعات علمی است، یعنی جامعه علمی و نخبگانی کشور در آن حضور پیدا خواهند کرد، در همه کشورهای دنیا که پایگاه در قطب جنوب دارند ارتش‌ها صرفاً پشتیبان کننده است.

امیردریادار ایرانی تاکید کرد: ما آمادگی کامل برای پشتیبانی نخبگان و بخش‌های علمی کشور برای حضور در قطب جنوب را داریم، بر این اساس دولت در حال آماده سازی برای حضور دائمی در قطب جنوب است.

27211

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899837

دیگر خبرها

  • تدریس برترین دانش‌های نظامی در نیروی زمینی ارتش
  • امروز بازدارندگی و قدرت تهاجمی نیروهای مسلح برای همگان آشکار است
  • حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • سیرسکی: اوضاع اوکراین وخیم است
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش: از نخبگانی که در قطب جنوب حضور پیدا کنند، حمایت می کنیم /دولت به دنبال حضور دائمی در قطب جنوب است
  • اعطای بازوبند پهلوانی به فرمانده ناوگروه ۸۶ ارتش
  • بازوبند پهلوانی به فرمانده ناوگروه ۸۶ ارتش اعطا شد
  • امیردریادار ایرانی: ایران برای حضور دائمی در قطب جنوب آمادگی دارد/ حرف اول را در جهان می‌زنیم + فیلم
  • امیردریادار ایرانی : آمادگی کامل ایران برای حضور دائمی در قطب جنوب/ حرف اول را در جهان می‌زنیم + فیلم
  • عکسی دیده نشده از رهبر انقلاب در سال های دور /برادر محسن هم بود