Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ برخی از شواهد و اخبار نشان دهنده ساخته شدن ویروس کرونا در آزمایشگاه و بیولوژیک بودن این ویروس است اما چرا و با چه هدفی باید این بلای خانمان‌سوز وارد زندگی مردم دنیا شود؟ ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، کرونا، ویروسی که این روزها جهان را تحت تاثیر خود قرار داده و دنیایی را به قرنطینه کشیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ویروسی که اگر چه به مانند یک سرماخوردگی به نظر می‌رسد اما قدرت انتشار و واگیر بسیار بالایی دارد.

ظاهری ساده اما باطنی متفاوت از ویژگی‌های این بیماری است همچنین با وجود کم‌خطر بودن نسبت به آنفلوآنزاهای پیشین، بالابودن میزان مرگ و میر از خصوصیات عجیب این ویروس است.

در ابتدا برخی معتقد بودند که این ویروس نوعی متفاوت از گونه‌های مشابه خود است و احتمال ساخته شدن آن در آزمایشگاه را حدس زدند. حدسی که شاید این روزها قوت گرفته و شاید در مراحل تبدیل به یقین شده است.

پیشینه آزمایش‌های بیولوژیکی

آزمایش‌های شیمیایی و بیولوژیکی به دهه 40 میلادی باز می‌گردد؛ زمانی که برخی از کشورها به این آزمایش‌ها پرداخته بودند.گسترش آزمایش‌های شیمیایی و بیولوژیک از بعد از جنگ جهانی دوم و عصر حاضر، سبب افزایش بیماری‌های عفونی شده است. یکی از علل شیوع گسترده بیماری‌ها، آزمایش‌ها و استفاده از مواد بیولوژیک توسط برخی از کشورها است.

عمل "بیوتروریسم" می‌تواند از یک فریب ساده تا استفاده واقعی از این سلاح‌های بیولوژیکی متغیر باشد؛ از عوامل بیولوژیکی ممکن است برای یک ترور فردی و همچنین برای کشتن و هدف قرار دادن هزاران نفر استفاده شود. اگر محیط آلوده باشد، می‌تواند یک تهدید طولانی‌مدت برای جمعیت ایجاد شود.

اینگونه آزمایش‌های شیمیایی مدرن به دهه 40 میلادی بر می‌گردد؛ زمانی که کشورهایی مثل آلمان، آمریکا، ژاپن، انگلیس و شوروی شروع به ساخت آزمایشگاهای تحقیقاتی بیولوژیکی کردند.

پس از جنگ جهانی دوم، هنگامی که برخی کشورها در سراسر جهان به طرز چشمگیری به استخدام دانشمندانی پرداختند که به ساخت سلاح‌های کشنده بپردازند.

آیا کرونا ساخته دست انسان است؟

 اما ویروسی که همه مردم جهان را درگیر کرده توسط کدام کشور و با چه هدفی می تواند ساخته شده باشد؟ کدام کشور می تواند برای کینه و دشمنی حتی سلامتی  مردم خود را  به خطر بیاندازد؟ و هدفش از به وجود آوردن این بلای جان انسانی چیست؟

ایالات متحده در طول تاریخ خود از آغاز تاکنون از سلاح‌های ممنوعه استفاده کرده است. در جریان جنگ داخلی آمریکا، هر دو طرف از سلاح‌های شیمیایی از جمله گاز کلر استفاده می‌کردند. در جنگ جهانی اول و دوم ایالات متحده از سلاح‌های ممنوعه استفاده کرد، در تمامی جنگ‌های بعدی آمریکا نیز این مسئله صادق است. امروز ایالات متحده در نمایش‌های جنگی خود از سلاح‌های شیمیایی، بیولوژیکی و رادیولوژیکی استفاده می‌کند. آیا کووید19 در آمریکا ساخته شده است؟

همه کشورها در حال بررسی موضوع بیولوژیک هستند

سردار حسن عراقی‌زاده، رئیس اداره بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح درباره مسائل مطرح شده پیرامون اینکه ویروس کرونا یک اقدام بیولوژیک و دست ساز است، اظهار داشت: این موضوع مشکوک است نه اینکه به صورت قطعی کسی بتواند آن را مطرح کند؛ اما با توجه به قرائن به عنوان یک تردید و شک مطرح شده و همه کشورها در حال بررسی موضوع هستند. در مراکز علمی ایران نیز این موضوع در حال بررسی است، اما تأیید این خبر از لحاظ علمی و قطعی کار آسانی نیست.

ویروس کرونا جنگ بیولوژیکی آمریکا علیه برخی کشورها است

از نظر بسیاری از محققان و پژوهشگران، ساخت ویروس کرونا و چگونگی شیوع آن در دنیا اقدامی بیولوژیک بوده که پشت آن استکبار جهانی است. اقدامی که شاید اقتصاد برخی از کشورها از جمله چین را تحت تاثیر قرار دهد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در این خصوص اظهار داشت: به اعتقاد بنده شیوع ویروس کرونا همانطور که چینی‌ها اعلام کردند جنگ بیولوژیکی بود که آمریکایی‌ها علیه برخی کشورها به راه انداختن که امروز گریبانگیر خودشان شده است.

محمدمهدی زاهدی افزود: آمریکایی‌ها فکر می‌کردند کرونا اقتصاد چین را به زمین زده و برخی کشورها مانند کره‌شمالی، ایران و  کشورهای محور مقاومت را تحت تأثیر قرار می‌دهد که اینگونه نشد.

شواهدی مبنی بر دخالت انسان در ویروس کرونا

بیل گیتس سال‌ها قبل با نشان دادن تصویری شبیه ویروس کرونا گفته بود که جنگ آینده جنگ اتمی نیست، بلکه جنگ میکروبی است و از این طریق میلیون‌ها انسان کشته می‌شوند و مایکل جونز پژوهشگر آمریکایی می‌گوید کرونا یک سلاح بیولوژیک است و ایرانی‌ها حق‌دارند به پیشنهاد کمک آمریکا بدبین باشند.

مسئول کمیته بیوتروریسم مبارزه با کرونا در بسیج اساتید اصفهان در پاسخ به این سؤال که آیا کرونا محصول یک عملیات بیوتروریستی است، اظهار داشت: در مورد نقش قدرت‌ها در مسئله بیوتروریسم از جمله احتمالاً در ویروس کرونا، طبیعی است که آن‌ها هرگز اعلام نمی‌کنند که ما در حوادثی مثل کرونا نقش داشتیم اما از میان سخنان و بیان‌ها و موضع‌گیری‌های برخی از دانشمندان آن‌ها و بعضی از نماینده‌های کشورهایی مثل آمریکا و اروپا شواهدی مبنی بر دخالت این کشورها وجود دارد که  به برخی از آن‌ها اشاره می‌شود.

مجتبی جعفری تصریح کرد: برخی از مقامات رژیم صهیونیستی اعتراف کرده‌اند که کرونا سلاح بیولوژیک بوده و دیوید آیک دانشمند، از دانشمندان ایتالیایی شیوع کرونا را تصادفی نمی‌داند و حتی ژنرال کنت مکنزی از مبتلا شدن  برخی رهبران ارشد ایرانی به ویروس کرونا اظهار خوشحالی می‌کند و این را وسیله‌ای برای فشار به ایران تلقی می‌کند.

یک سوال

آمریکا چرا و با چه انگیزه ای باید ویروسی را در آزمایشگاه به وجود بیاورد که بیشتر از همه مردم خودش را درگیر سازد ؟ شواهد و اخبار امروزه نشان می دهد که آمریکا رتبه اول در ابتلا به  کرونا ویروس را به خود اختصاص داده است.

مسئول کمیته بیوتروریسم مبارزه با کرونا در بسیج اساتید اصفهان در پاسخ به این سؤال گفت: اولاً یکی از مشکلاتی که فعالیت‌های بیوتروریستی دارد همین غیرقابل‌کنترل بودن آن بوده و آمریکا هم از این مشکل مصون نمانده و تحت تأثیر این ویروس قرارگرفته است. و ثانیاً همان‌طور که در سخنان ارلیش آمده است سیاست کاهش جمعیت شامل آمریکا نیز می‌شود.

راه حل چیست؟

ایجاد مشکل از طرف کشورهای سلطه‌جو همیشه و همیشه در دنیا وجود داشته اما راه حل چیست؟ چگونه دولت‌ها و کشورها می‌توانند خود را در این گونه حوادث بیمه و قدرتمند سازند؟

رئیس کمیسیون آموزش مجلس با تاکید بر اینکه مقابله با ویروس کرونا امروز نیاز به تفکر، دانش و فناوری دارد که بازهم نقش این  موارد را  در جهان نشان می‌دهد، اظهار داشت: با توجه به پیشرفت علم و فناوری دیگر نمی‌توان با شعار با بیماری‌ها و ویروس‌های به مانند کرونا مبارزه کرد.

محمدمهدی زاهدی افزود: باید مجهز به علم و فناوری بود که در همین زمینه بنده اعتقاد دارم در سال جهش تولید باید در بحث علم و فناوری سرمایه گذاری بیشتری انجام شود.

مسئول کمیته بیوتروریسم مبارزه با کرونا در بسیج اساتید اصفهان گفت: یکی از اتفاقات مهم که این روزها به وقوع پیوست دستور صریح رهبر معظم انقلاب به سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص رزمایش دفاع بیولوژیک برای مقابله با بیوتروریسم بوده که می‌تواند نقطه عطفی برای حرکت‌های مؤثر در این زمینه باشد.

جعفری افزود: از کارهای انجام‌شده در این زمینه می‌توان به دستور تشکیل بانک اطلاعات هویت ژنتیک ایرانی‌ها توسط رئیس قوه قضائیه اشاره کرد که نتیجه آن از کشف و راه‌حل‌های درمان بیماری‌های ژنتیک مردم ایران است.

وی بیان کرد: هم‌چنین کارهای خوب دیگری که انجام‌شده در این زمینه می‌توان به نامه چهار پژوهشکده به رئیس‌جمهور اشاره کرد که در این نامه پژوهشکده شهید صدر و پژوهشکده تمدن توحیدی و اندیشکده سیاست‌گذاری دولت اسلامی و دفتر مطالعات آمریکای دانشگاه امام صادق (ع) به نکات مهمی در این زمینه اشاره ‌کرده‌اند.

وی مسئول کمیته بیوتروریسم مبارزه با کرونا در بسیج اساتید اصفهان خاطرنشان کرد: توسعه ابداعات و اختراعات پیشگیرانه برای حوادث آینده، جذب هیئت علمی متخصص و تأسیس رشته‌های مرتبط با آن‌ها در دانشگاه‌ها و توسعه همکاری منطقه‌ای و بین‌المللی با سایر کشورها در زمینه بیوتروریسم و البته هم‌افزایی با موسسه‌های موجود نظیر پژوهشکده مجازی بیوتکنولوژی بسیج جامعه پزشکی و الگوگیری از این نمونه‌های موفق در این زمینه است.

بیولوژیک بودن«کرونا» درحال بررسی استنامه عاملی به سازمان ملل درباره بازنگری در کنوانسیونهای مرتبط با سلاح های بیولوژیکرزمایش مقابله با تهدیدات بیولوژیکی در خراسان جنوبی آغاز شد + تصاویر

به گزارش تسنیم، امروز ساختن ویروسی در آزمایشگاه و فردا و فرداها هزاران موضوع دیگر ممکن است که در دنیا توسط کشورهای استعمارگر به وجود آید که حتما همه آنها غیر قابل پیش‌بینی هستند اما کشوری می‌تواند از این مصیبت‌های انسانی به سلامت بیرون بیاید که علم و توانایی بیشتری داشته باشد. شاید و حتما با  اهمیت دادن به نخبگان و حفظ آنان در کشور می‌توان هر لحظه آماده مبارزه با کرونا گونه‌هایی دیگر در کشورمان باشیم.

انتهای پیام/162/ش

R41346/P1377/S6,51/CT7 واژه های کاربردی مرتبط ویروس کرونا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا ویروس کرونا ویروس کرونا برخی کشورها آزمایش ها بیماری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۹۴۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کره‌شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشری در جهان را در آمریکا داریم

سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی در واکنش به گزارش وضعیت حقوق بشری وزارت خارجه آمریکا درباره این کشور گفت: بدترین وضعیت حقوق بشری را در جهان در ایالات متحده داریم که با سرکوب سیستماتیک، رویارویی قومی و مذهبی در آنجا ادامه دارد.

به گزارش ایسنا، سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی در بیانیه‌ای که در رسانه دولتی این کشور منتشر شد، گفته است: «وزارت امور خارجه کره شمالی انتشار گزارش حقوق بشر توسط وزارت امور خارجه آمریکا بر اساس دروغ، جعل، تعصب و خصومت را قاطعانه محکوم و رد می‌کند و آن را اقدامات مداخله جویانه واشنگتن در امور داخلی کره شمالی می‌داند.»

به نقل از خبرگزاری تاس، در ادامه این بیانیه همچنین آمده است: «آیا در ایالات متحده نقض جدی حقوق بشر از جمله سرکوب سیستماتیک مردم خود، رویارویی قومی و مذهبی و جنایات مختلف خشونت آمیز را شاهد نیستیم؟»

وی همچنین به ادعای مقام‌های آمریکایی درباره ضرورت نفوذ اطلاعاتی در کره اشاره کرد و ادامه داد: این نمایش یک دسیسه سیاسی بسیار بدخواهانه و یک چالش سیاسی خطرناک است که هدف آن تخریب نظام ما از درون است. واکنش پیونگ یانگ به این اقدامات هیچ محدودیتی ندارد.»

۲۳ آوریل سال جاری میلادی، وزارت امور خارجه آمریکا گزارشی درباره وضعیت حقوق بشر در جهان منتشر کرد که نارضایتی تعدادی از کشورها از جمله مجارستان، ویتنام، مکزیک، پاکستان و ترکیه را برانگیخت.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز خاطرنشان کرد که این گزارش صرفا نمایش استانداردهای دوگانه نیست، بلکه یک تبعیض نژادی آشکار است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • مسی توقف ناپذیر؛ تاریخ سازی لئو در آمریکا و جهان
  • کدام کشورهای جهان از سال ۲۰۱۰ غمگین تر شده‌اند؟ (+ اینفوگرافی)
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • کره شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم
  • کره شمالی : بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم
  • کره‌شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشری در جهان را در آمریکا داریم
  • بلینکن بار دیگر به سرزمین‌های اشغالی سفر می‌کند
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد