Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که مردم باید به صورت شفاف در جریان قرار گیرند که براساس گزارش دیوان محاسبات در بودجه ۹۷ عملکرد تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی چگونه بوده و برای متخلفین چه احکامی صادر شده است.

به گزارش ایسنا، مسعود پزشکیان در جریان جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و پس از قرائت گزارش دیوان محاسبات کشور در خصوص تفریغ بودجه سال ۹۷ کل کشور توسط رئیس دیوان محاسبات بیان کرد: نمایندگان چندین سوال در زمینه گزارش قرائت شده دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اول این که گزارش ارز ۴۲۰۰ تومانی باید به صورت شفاف همراه با جزئیات در اختیار نمایندگان قرار بگیرد که این پول‌ها در اختیار چه افرادی قرار گرفته و این که آیا با مبالغ دریافتی کالا وارد کشور شده است یا خیر.  در این خصوص باید به صورت شفاف نمایندگان و مردم در جریان قرار بگیرند. سوال بعدی این است که دیوان محاسبات به چه تعداد حکم قضایی برای متخلفان صادر کرده است و همچنین عده‌ای از نمایندگان می‌پرسند که درباره  ۱۸ میلیارد دلاری که به صرافی‌ها برای تنظیم بازار ارز تزریق شد نیز توضیحی ارائه شود.

عادل آذر در پاسخ به وی بیان کرد: هر ساله زمانی که گزارش تفریغ بودجه قرائت می‌شود بلافاصله به هیات حسابرسی فرستاده شده که پس از تنظیم به هیات عمومی فرستاده و پس از جمع آوری گزارش استان‌ها تخلفات لیست شده و به دادسرا ارائه می‌شود. در بودجه سال ۹۶ تاکنون ۳۳۹۸ بند تخلف در قالب ۹۷۱ پرونده از  هیات حسابرسی به دادسرا رفته است و از این تعداد ۶۸۵ دادخواست توسط دادستان که مدعی العموم است تنظیم شده است و از آن جا به هیات‌های مستشاری که ۱۲ نفر در قالب چهار هیات سه نفره است برای صدور رای فرستاده شده است.

وی در ادامه اظهار کرد: براساس بررسی‌ها تاکنون ۲۵ هزار و ۵۵ نفر در سطوح مختلف مدیریتی و مسئولیتی متخلف تشخیص داده شده و ۵۰۰ رای برای ۶۸۵ دادخواست توسط هیات مستشاری صادر شده است و در مجموع ۱۵۰۰ میلیارد تومان پول به خزانه کل کشور بازگردانده شده است.

رئیس دیوان محاسبات کل کشور در ادامه تصریح کرد: دیوان محاسبات که عملکرد دستگاه‌ها نظیر بانک مرکزی، وزارت صمت، گمرک می‌تواند ورود کند ولی به عنوان مثال در خصوص ارز ۴۲۰۰ تومانی نمی‌تواند به صرافی‌های خصوصی ورود کنند و این مسئولیت بر عهده قوه قضاییه است که جزئیات فرد به فرد و رقم به رقم به قوه قضاییه ارسال شده و در آن جا با جدیت دنبال می‌شود.

مسعود پزشکیان در ادامه در پاسخ به وی بیان کرد: در گزارش تفریغ بودجه سال ۹۷ در بخش  حسابرسی‌ عملکردها شما فرمودید که ۳۶۰ پرونده تخلف دستگاه اجرای وجود دارد که ۱۷۰۰ میلیارد تومان هزینه کرده است. باید با جدیت با این بخش‌ها برخورد شود. حقوق نجومی بگیران در مجموع ۱۱ میلیارد  است و  این همه سر و صدا به پا کرده  است. به این تخلف نیز باید با جدیت رسیدگی شود.

عادل آذر در ادامه در پاسخ به نائب رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: براساس قانون جمهوری اسلامی ایران در سال ۹۹ سقف پرداختی که محاسبه کرده‌ایم به بالای ۵۰ میلیون تومان می‌رسد فردا نگویید که عده‌ای نجومی گیر هستند یا در سال ۹۸ اگر در گزارش  تفریغ بودجه سقف پرداخت بالای ۳۲  میلیون بود تعجب نکنید چرا که براساس قوانین جمهوری اسلامی ایران این حقوق‌ها تنظیم شده و بدون در نظر گرفتن استثناها نظیر ماموریت و پاداش است. این حقوق‌ها نیز از مجلس دهم عبور کرده است ولی ما با جدیت با متخلفین برخورد می‌کنیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: گزارش ارز ۴۲۰۰ تومانی باید با جزئیات در اختیار نمایندگان قرار بگیرد و کمیسیون‌های تخصصی مجلس باید آن را دریافت کنند. از شما بابت ارائه این گزارش سپاسگزار هستم. ان‌شاءالله با صدور احکام با قاطعیت با متخلفین برخورد شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: قوه قضاييه دیوان محاسبات کشور مسعود پزشکیان تفریغ بودجه عادل آذر مجلس شورای اسلامی ارز ۴۲۰۰ تومانی دیوان محاسبات تفریغ بودجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۹۴۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب به‌موقع و صحیح اعتبارات و تسهیلات تکلیفی لرستان

به گزارش خبرگزاری مهر، مظفر جمالی نژاد در دیدار با استاندار لرستان ضمن تبیین اهداف و الزامات تحقق شعار شفافیت و انضباط مالی و سیاست‌های دیوان محاسبات، تحقق این شعار را برای امید و اعتماد آفرینی هرچه بیشتر در جامعه، نیازمند همراهی و اهتمام همه دستگاه‌های اجرایی دانست.

وی تصریح کرد: دیوان محاسبات استان با اتخاذ سیاست پیشگیرانه و تمرکز بر مهم بررسی و اقدام به‌موقع در چارچوب و حیطه اختیارات قانونی در دو سال اخیر با استفاده از تهیه تفریق زودهنگام، گزارشات نظارت بر خط ماهانه، تهیه گزارشات تحلیلی و آسیب‌شناسی، راه‌اندازی سامانه ۱۹۸، تقویت کنترل‌های داخلی، رصد و نظارت بر سامانه‌ها و بانک‌های اطلاعاتی دستگاه‌های اجرایی، بازدیدهای میدانی، برگزاری نشست‌ها و دوره‌های آموزشی و تخصصی تلاش کرده است تا اقدامات و فعالیت‌های حسابرسی خود را بر حل مشکلات و گره‌گشایی از نیاز مردم و کمک به پیشرفت و توسعه استان در همراهی با سایر حوزه‌ها قرار دهد که دراین‌خصوص نتایج و دستاوردهای خوبی را در تحقق منابع و مصارف بودجه، ارتقای شفافیت، جذب به‌موقع و صحیح اعتبارات و تسهیلات تکلیفی استان، برقراری انضباط مالی، ضابطه‌مند کردن به‌کارگیری نیروی انسانی و اجرای مصوبات به همراه داشته است.

ابوطالب شفقت استاندار استان نیز در این دیدار ضمن تقدیر و تشکر از سیاست‌های پیشگیرانه و تعاملی دیوان محاسبات در دوره جدید، گفت: تصمیم‌گیری مؤثر و نیز اجرای برنامه‌های کلان و راهبردی استان نیازمند اصلاح و بازنگری در فرایندها و نظام بودجه‌ریزی فعلی است که افزایش اختیارات استان‌ها بخشی از الزامات آن است و دیوان محاسبات در اجرا و تحقق این موضوع بسیار مؤثر است و می‌تواند کمک کند.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری ورود دیوان محاسبات را به حوزه شرکت‌های دولتی و شبه‌دولتی بسیار مهم دانستند و از ارسال گزارشات تحلیلی و نتایج نظارت برخط ماهانه برای کمک به تصمیم‌گیری بهتر و اقدام به‌موقع استقبال کرده و از زحمات این نهاد نظارتی تشکر کردند.

کد خبر 6095017

دیگر خبرها

  • جذب به‌موقع و صحیح اعتبارات و تسهیلات تکلیفی لرستان
  • بانک ها با تسهیلات مسکن چه می‌کنند؟
  • پیشنهادات مهم دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه ریزی کشور
  • رصد بانک‌ اطلاعاتی دستگاه‌های اجرایی لرستان
  • لزوم شفاف سازی در منابع و مصارف بودجه
  • بررسی عملکرد شرکت‌های دولتی با جدیت ادامه می‌یابد
  • پیشنهادات دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه‌ریزی کشور
  • پیشنهادات مهم دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه‌ریزی کشور
  • پیشنهادات مهم «دیوان محاسبات» برای اصلاح نظام بودجه‌ریزی کشور
  • پیشنهاد جدید برای دوچرخه سواری در تهران | عضو شورا : ۱۰ هزار دوچرخه رایگان در اختیار دانش آموزان قرار گیرد