Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-05@23:58:55 GMT

تهران آماده تقویت همکاری‌های فرهنگی با دوشنبه است

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۹۵۰۴۰

به گزارش ایلنا، محمد تقی صابری سفیر ایران در دوشنبه با «زلفیه دولت‌زاده» وزیر فرهنگ جمهوری تاجیکستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

صابری در این دیدار  انتصاب دولت‌زاده را به عنوان وزیر فرهنگ جمهوری تاجیکستان تبریک گفت و با اشاره به اراده مقامات عالیه دو کشور بر گسترش روابط میان دو ملت هم دین، هم زبان و هم فرهنگ و نیز تحولات مثبت یک ساله اخیر در روابط ایران و تاجیکستان، آمادگی تهران در توسعه و تقویت مناسبات در همه زمینه‌ها از جمله همکاری‌های فرهنگی دو کشور را اعلام کرد که مورد استقبال وزیر فرهنگ تاجیکستان قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اشتراکات فراوان دو کشور ایران و تاجیکستان در عرصه‌های مختلف به ویژه در حوزه فرهنگی، ظرفیت بسیار خوبی برای تقویت و توسعه همکاری‌ها فی‌مابین وجود دارد و جمهوری اسلامی ایران برای توسعه همکاری و مناسبات با جمهوری تاجیکستان، هیچ محدودیتی ندارد.

سفیر کشورمان در تاجیکستان با اشاره به حمایت‌های ایران از تاجیکستان در عرصه بین‌المللی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران از پیشنهاد جمهوری تاجیکستان برای ثبت گرامی داشت پنج هزار و پانصدمین سالگرد تاسیس شهر باستانی سرزم در فهرست بزرگداشت های یونسکو برای دوره ۲۰۲۱-۲۰۲۰ حمایت کرد و آمادگی دارد در آینده نیز درخصوص ثبت میراث فرهنگی مشترک دو کشور در مجامع بین‌المللی اقدام کند. 

سفیر ایران در تاجیکستان، برگزاری هفته فرهنگی، سفر هیات‌های فرهنگی و هنری جهت شرکت در نمایشگاه‌های کتاب دو کشور و نیز دیدار از مراکز فرهنگی، هنری و تاریخی ایران و تاجیکستان، برگزاری مشترک نمایشگاه‌های جهت معرفی دستاوردها و فعالیت‌های علمی و فرهنگی و هنری، معرفی آثار ممتاز و برجسته ادبیات تاجیک و ایران و تجلیل از مناسبت‌های ملی دو کشور از جمله برگزاری روزهای جهانی حافظ، رودکی، فردوسی، سعدی و مولوی، برگزاری جشنواره موسیقی با حضور خوانندگان صاحب نام ایرانی و تاجیکی را ار جمله‌ زمینه‌های همکاری در توسعه و تقویت مناسبات فرهنگی دو کشور برشمرد.

وی برگزاری سمینارهای علمی، ادبی و فرهنگی در موضوعات مورد علاقه در مجامع علمی و فرهنگی دو کشور، از جمله اجرای برنامه‌های مشترک علمی و فرهنگی تاکید کرد.

در این دیدار، وزیر فرهنگ تاجیکستان ضمن خوشامدگویی به سفیر ایران تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران اولین کشوری بود که در سال ۱۹۹۲ استقلال تاجیکستان را به رسمیت شمرد. ما اشتراکات فرهنگی فراوانی داریم که می‌تواند برای گسترش روابط دو کشور در زمینه‌های مختلف اثرگذار باشد.

دولت‌زاده با بیان اینکه ایران و تاجیکستان در طول سال‌های گذشته همکاری‌های فرهنگی متنوعی داشته و هیات‌های فراوانی از هر دو کشور در مناسبت‌های فرهنگی یکدیگر از جمله نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شرکت می‌کردند، خاطرنشان کرد: با توجه به اراده مقامات دو کشور ایران و تاجیکستان، امیدوارم شاهد گسترش روابط دو کشور در زمینه فرهنگ باشیم.

وی ابراز امیدواری کرد روابط و مناسبات فی مابین دو کشور بهبود و روز به روز توسعه یافته و میان دو ملت و کشور ایران و تاجیکستان فاصله و دوری نباشد.

 وزیر فرهنگ تاجیکستان همچنین در این دیدار آمادگی کشورش را برای توسعه مناسبات فرهنگی و همکاری‌های فی‌مابین در موضوعات مطرح شده اعلام کرد. 

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: سفیر ایران در تاجیکستان ایران و تاجیکستان جمهوری تاجیکستان وزیر فرهنگ دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۹۵۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید یک تفاهم بزرگ رسانه‌ای میان ایران و عراق اتفاق بیفتد

فرشاد مهدی‌پور گفت: ایران و عراق مبارزه ارزشمندی در نبرد با تروریسم داشتند و امنیت امروز مرهون خون شهیدان دو کشوری بوده که بهم آمیخته است.

به گزارش ایسنا، فرشاد مهدی‌پور، رییس هیات ایرانی در دیدار با استاندار کربلا با بیان اینکه دو کشور ایران و عراق در حوزه فرهنگ و ارتباطات سابقه درخشانی دارند و همکاری آن‌ها بی‌نظیر است، گفت: مساله مهم در حوزه فرهنگ میان دو کشور مساله اربعین است که باید یک تصویرسازی جهانی صورت بگیرد. باید تلاش کنیم عشق به امام حسین در جهان هر روز گسترش یابد. خوب نیست و دور از شآن است که دو کشور منتظر روایت رسانه‌ای دیگران باشند. هستند کسانی که دشمنانه می‌خواهند روابط استراتژیک دو کشور را برهم بزنند.

وی ادامه داد: موضوع دیگر این است که ایران و عراق مبارزه ارزشمندی در نبرد با تروریسم داشتند. امنیت امروز مرهون خون شهیدان دو کشوری است که بهم آمیخته است.

همچنین در این دیدار نصیف الخطابی استاندار کربلا، گفت: دو کشور ایران و عراق یک دشمن مشترک دارند و آن هجمه فرهنگی علیه فرهنگ اسلامی است.

وی افزود: دو مشکل بزرگ داریم؛ اول جنگ نرم و تهاجم فرهنگی و مشکل دوم القای ناامیدی برای دو کشور است و می خواهند القا کنند که ایران و عراق نمی توانند پیشرفت کنند. برای همین نیازمند تعاملات و همکاری‌های رسانه‌ای هستیم. زیارت اربعین بهترین راه مقابله با هجمه‌های دشمن است.

استاندار کربلا عنوان کرد: هر پیشرفتی که در این دو کشور اتفاق می‌افتد باید بازتاب جهانی داشته باشد. دشمنان حتی از داخل می‌خواهند به روابط دو کشور ضربه بزنند.

وی در خاتمه عنوان کرد: حتما باید یک تفاهم بزرگ رسانه‌ای میان دو کشور اتفاق بیفتد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تصویب اولویت‌های اساسی در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی گیلان
  • دومین قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه آماده حرکت است؛ عبور از ایران مشروط به همکاری راه‌آهن
  • گسترش همکاری‌ها با کشور همسایه کمکی به دیپلماسی فرهنگی است
  • ساخت فیلم تاریخی جدید در ایران
  • دومین قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه آماده حرکت است / عبور از ایران مشروط به همکاری راه‌آهن
  • تماس تلفنی پوتین و امامعلی رحمان
  • باید یک تفاهم بزرگ رسانه‌ای میان ایران و عراق اتفاق بیفتد
  • آیا حذف زبان فارسی در افغانستان ممکن است؟
  • توافق ایران و امارات برای تقویت همکاری‌های تجاری
  • ایمانی پور به ارمنستان سفر کرد