Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-07@04:01:03 GMT

اجرای طرح حمایتی از مستاجران املاک شهرداری

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۹۵۵۲۰

اجرای طرح حمایتی از مستاجران املاک شهرداری

شهردار بیرجند گفت: طبق تصمیم‌گیری شورای شهر شهرداری بیرجند از مستأجران املاک خود که کسب و کارشان به علت شیوع کرونا تعطیل و یا آسیب دیده در حوزه دریافت اجاره بهاء حمایت می‌کند.

به گزارش ایمنا، محمد علی جاوید اظهار کرد: بخشش یا تخفیف اجاره بها املاک در مالکیت شهرداری بیرجندی از جمله مواردی است که اهالی رسانه از ابتدای شیوع ویروس کرونا همواره پیگیر آن بوده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در شهرداری بیرجند املاک چندانی در اجازه اشخاص برای واگذاری به صورت اجاره وجود ندارد، عنوان کرد: تنها در دو بازارچه چند مغازه تحت مالکیت شهرداری در اجاره اشخاص برای کسب و کار است.

شهردار بیرجند ادامه‌ داد: برای مسئولان شهرداری مشخص نیست به طور دقیق موضوع روند ابتلاء به کرونا و تأثیرگذاری اقتصادی آن تا چه زمانی ادامه خواهد داشت که این مسئله نیز حائز اهمیت است.

جاوید گفت: با توجه به همه این مسائل موضوع در جلسه شورای شهر بیرجند مطرح و تصمیم گرفته شد شهرداری بیرجند از صاحبان اصنافی که در املاک در مالکیت شهرداری کسب و کار داشته و آسیب دیده‌اند حتماً حمایت کند.

وی اضافه کرد: این حمایت در تخفیف یا بخشش اجاره بها به این دسته از اصناف بر اساس میزان آسیب اقتصادی وارده به آنها انجام خواهد شد که میزان دقیق آن پس از پایان این همه‌گیری کرونا در استان مشخص خواهد شد، زیرا در هر حال آسیب اقتصادی به اصناف تا آن زمان ادامه داد.

شهردار بیرجند یادآور شد: امیدواریم هر چه زودتر با شکست کرونا همه کسب و کارها به روال سابق خود برگردند.

منبع: مهر

کد خبر 418788

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهاي ايران کرونا در ایران مدیریت شهری شهرداری شهر شهروند حقوق شهروندی مشارکت شهروندان فرهنگ شهروندی شهرداری بیرجند اصناف بازاریان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شهرداری بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۹۵۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم ثبت قرارداد اجاره مسکن در سامانه خودنویس

به گزارش خبرگزاری صداوسیما آبادان، معاون اداره کل راه و شهرسازی استان خوزستان گفت: با هدف رصد و نظارت بر بازار مسکن، ثبت همه معاملات املاک و مستغلات اعم از خرید، فروش، پیش‌خرید، پیش‌فروش، رهن و اجاره مسکن در سامانه معاملات املاک و مستغلات کشور انجام می‌شود.
سامانه خودنویس جهت رفاه حال مردم و بمنظور نظارت و کنترل قیمت مسکن ایجاد شده است تا مردم بتوانند به صورت رایگان قرارداد‌های ملکی خود را ایجاد و ثبت کنند.
 محمد جامع می‌گوید: از ابتدای سال جاری تمامی قرارداد‌های اجاره برای دریافت کد رهگیری رایگان باید در سامانه خودنویس به آدرس https://khodnevis.mrud.ir/ ثبت شوند.
دریافت شناسه رهگیری در این سامانه علاوه بر مشاوران املاک برای مردم نیز امکانپذیر است.

دیگر خبرها

  • سیر تا پیاز طرح ساماندهی بازار زمین و مسکن
  • خبر مهم برای مستاجران افغانستانی
  • پایانی بر اجاره بهای بی‌حساب و کتاب مسکن
  • لزوم ثبت قرارداد اجاره مسکن در سامانه خودنویس
  • ثبت بیش از ۲۵۵ هزار قرارداد اجاره در سامانه خودنویس
  • تبدیل اسناد مالکیت دفترچه‌ای به سندتک‌ برگی در زابل
  • ثبت ۲۵۵ هزار تقاضا در سامانه خودنویس طی ۱۱ ماه
  • لزوم ثبت قرارداد ‌اجاره‌ مسکن در سامانه خودنویس
  • ثبت ۲۵۵ هزار قرارداد اجاره در سامانه «خودنویس»
  • اجاره این خانه‌ها به دلار است؛ مستاجران خانه‌های دلاری چه کسانی هستند؟