Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@13:48:11 GMT

پیشنهاد یک متخصص قلب درباره ادامه طرح «مطب درخانه»

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۹۵۸۸۷

پیشنهاد یک متخصص قلب درباره ادامه طرح «مطب درخانه»

یک متخصص قلب و ریه با اشاره به اجرای طرح «مطب در خانه» گفت: طرحی دادم که سیم کارت‌هایی که در اختیار پزشکان قرار گرفته، برای بسیج جامعه پزشکی یا نظام پزشکی قم حفظ شود و این مجموعه‌ها به صورت دوره‌ای پاسخگوی مردم باشند و مردم را راهنمایی کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، در پی شیوع ویروس کرونا هر کس در حد توان خود وارد عمل شد تا بتواند به یاری مردم بشتابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از جمله فعالان در عرصه خدمت رسانی به مردم که در خط مقدم حضوری فعال داشتند پزشکان بودند و در کنار حضور بر بالین بیماران در بیمارستان‌ها با اجرای طرح «مطب در خانه» به ویزیت غیرحضوری مردم پرداختند.

در راستای اجرای این طرح که با هدف در خانه ماندن مردم و کاهش زنجیره انتقال صورت گرفت ۶۵ پزشک فوق تخصص، متخصص و چهار پزشک عمومی قمی به این طرح پیوستند و در ۲۸ تخصص مانند اعصاب و روان، دندانپزشکی، گوارش، غدد، ریه، قلب و عروق و زنان و زایمان پاسخگوی مردم در سراسر ایران و حتی خارج از کشور از طریق پیام رسان واتساپ در فضای مجازی بودند.

در راستای اجرای این طرح با دکتر سید فخرالدین حجازی متخصص قلب و عروق و عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی و از پزشکان فعال در این طرح به گفت‌وگو پرداختیم.

 

در مدتی که مردم درگیر کرونا هستند، شما چقدر در کنار آنان بودید؟

از ابتدای ورود این بیماری به کشور به طور تمام وقت بیمارستان شهید بهشتی در خدمت مردم بودم و به دلیل کمبود پزشک از ۱۵ اسفند به بیمارستان ولیعصر هم می‌روم و ۵ روز است که به این طرح پیوستم و روزانه ۲ تا ۳ ساعت پاسخگوی بیماران و همراهان آنان هستم.

 

چقدر می‌توان مشکلات بیماران را به این روش برطرف کرد؟

تا حد زیادی در خصوص راهنمایی و کم و زیاد کردن داروها می‌توان به بیماران کمک کرد. 

برخی به دلیل استرس دچار درد قفسه سینه شدند و گمان می‌کنند مبتلا شدند برخی حتی آزمایش‌ها و عکس‌های لازم را گرفتند و می‌خواهند نشان متخصص بدهند که تصاویر را می‌فرستند ما راهنمایی می‌کنیم که نگران نباشند، ورزش کنند و استرس نداشته باشند؛ برخی هم واقعا درد سینه به دلیل مشکل قلبی داشتند که آنان را به اورژانس ارجاع دادم.

 

از کدام شهرها با شما تماس گرفته‌اند؟

بیشتر از قم هستند اما از تهران، شیراز، اصفهان، خوزستان، لرستان و شمال کشور هم پیام داشتم.

 

هدف شما چه بود که داوطلبانه شرکت کردید؟

در این برهه از زمان که دسترسی به متخصص کمتر بود، پزشکان با تخصص‌های ضروری به این طرح پیوستند که مراجعه به مطب و بیمارستان‌ها را کم شود و اعتماد و آرامشی برای مردم بوجود آید .

کادر درمانی خوب عمل کردند و برخی از متخصصان به صورت داوطلبانه در بخش‌های مورد نیاز به عنوان پزشک عمومی خدمت کردند.

 

مشکل این طرح چه بوده است؟

برای برخی باید دارو تجویز یا در نسخه نوشته یا نسخه شان تکرار شود اما مجوز قانونی تلفنی یا واتساپی برای این کار نداریم.

 

به نظر شما آیا می‌توان این طرح را ادامه داد؟

در این برهه از زمان این طرح به صورت اورژانسی و جهادی انجام شد اما من طرحی دادم که سیم کارت‌هایی که در اختیار پزشکان قرار گرفته، برای بسیج جامعه پزشکی یا نظام پزشکی قم حفظ شود و این مجموعه‌ها به صورت دوره‌ای پاسخگوی مردم باشند و مردم را راهنمایی کنند.

 

توصیه و راهکار شما به مردم درخصوص کاهش کرونا چیست؟

نخستین بحث شکستن زنجیره کرونا است که اگر شکسته نشود قصه کرونا برخلاف تصور مردم که گمان می کنند یک یا دو ماه است به نظرم حداقل یک تا یک سال ونیم طول بکشد.

مردم باید این فرهنگ را داشته باشند که اگر سختگیری‌های عمومی هم کاهش پیدا کرد، خودشان به غیر از مواقع ضروری از منزل خارج نشوند و رفت و آمدها به حداقل برسد.

 

اینکه می‌گویند این ویروس با گرما کاهش پیدا می‌کند، اشتباه است؟

این سخن نادرست بوده و بدون پشتوانه مطرح شد؛ مردم تا می‌توانند باید کارهایشان را به صورت مجازی و یا به حد ضرورت انجام دهند و تا سفر نروند.

کرونا فرصت خوبی است برای گسترش خدمات مجازی که در کشورهای پیشرفته دنیا انجام شده و مدیران شهری باید برای حداقل یک سال برنامه ریزی کنند که بیشتر کارها به صورت مجازی انجام شود زیرا به عنوان مثال خریدهای الکترونیک کمک زیادی به کاهش زنجیره انتقال می‌کند.

انتهای پیام/2258

منبع: فارس

کلیدواژه: قلب پزشکان فضای مجازی قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۹۵۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه روند رفع نواقص خط ۳ مترو تهران

تین نیوز

در ادامه اقدامات مربوط به رفع نواقص خط ۳ مترو تهران، امسال نیز بخش دیگری از تاسیسات، دسترسی ها و ورودی های جدید این خط تکمیل و در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت تا کیفیت ارائه خدمات در ایستگاههای خط ۳ ارتقاء یابد.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از شهر، آزاد اکبری  مجری خط ۳ مترو تهران در خصوص برنامه های سال جاری جهت رفع حداکثری نواقص خط مذکور گفت: امسال هم مثل دو سال گذشته، سعی خواهیم داشت نقص های موجود در خط ۳ را به حداقل ممکن برسانیم و اگر منابع مالی لازم به موقع تامین شود، اتفاق های خوبی رخ خواهد داد.

در این راستا با اولویت بندی صورت گرفته، قصد داریم ورودی دوم ایستگاه سهروردی و همچنین دسترسی دوم ایستگاه میرزای شیرازی را امسال راه اندازی کنیم. تکمیل و بهره برداری از سامانه تهویه RS ایستگاه شهید زین الدین به همراه هواساز ایستگاه هروی را نیز در دستور کار داریم و در صورت امکان، سیستم زهکش محدوده ایستگاه قدوسی را احداث خواهیم کرد.

مجری خط ۳ مترو تهران در ادامه صحبت های خود گفت: در دو سال اخیر، ۱۲ مورد از نواقص خط ۳ برطرف شده است و اگر منابع مالی متناظر با کارهای باقی مانده این خط تامین شود، می توان تا سال ۱۴۰۴ کل نقص های موجود را برطرف کرد و پرونده آن را بست.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • بیمه فعالان سرود پیگیری می‌شود/چند پیشنهاد به موسیقی فارس
  • مقاومت فلسطین: تنها در صورت تغییرات اساسی پیشنهاد اسرائیل پذیرفته می‌شود
  • چرا آمار خودکشی پزشکان بالا رفته؟ / این طبقه مانند گذشته نزد مردم محترم نیست
  • بیشتر شکایات مردم از پزشکان زیبایی است
  • رشته‌های عفونی و خون متقاضی کمتری دارند/ شاهد گسترش مصرف سیگار هستیم
  • ادامه روند رفع نواقص خط ۳ مترو تهران
  • ‌ویزیت پزشکان‌ در کرمانشاه چند؟
  • رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی: فقط ۱۰ درصد پزشکان از شغل خود راضی هستند
  • مسوولان برای درمان سراغ پزشکان معروف می روند
  • برد نصف رئال درخانه سوسیداد؛ ۴ امتیاز تا قهرمانی