Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@20:29:36 GMT

بارش‌های بهاری در اصفهان افزایش می‌یابد

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۹۶۰۳۱

بارش‌های بهاری در اصفهان افزایش می‌یابد

بر اساس نقشه‌های اداره‌کل هواشناسی طی امروز و فردا چهارشنبه افزایش ابر، گاهی وزش باد به نسبت شدید در بیشتر مناطق استان و بارش‌های رگباری بهاری، گاهی همراه با رعد و برق در ساعت بعدازظهر و شب به ویژه در مناطق شرقی و شمالی پیش بینی می‌شود.

دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان یک تا ۲ درجه  کاهش خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره امورآزمایشگاه‌های اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان  روز سه‌شنبه در باره وضعیت کیفی هوای اصفهان به ایرنا اظهارداشت: میانگین شاخص کیفی هوای شهر اصفهان امروز تا ساعت ۱۱:۳۰ سه‌شنبه در ایستگاه‌های مراقبت دائم، طبق اعلام نرم افزار مرکز پایش این اداره کل با میانگین ۶۴ در وضعیت سالم ثبت شد.

بابک صادقیان افزود: وضعیت هوای شهر اصفهان امروز در میدان احمدآباد ۵۹ (AQI) سالم، خرازی ۵۷ سالم ، خیابان دانشگاه ۶۴ سالم و خیابان رودکی ۷۵ در وضعیت سالم ثبت شده است.

شاخص کیفی هوا (A Q I ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر منوکسید کربن- دی اکسیدگوگرد - ترکیبات نیتروژن دار- ازون  و ذرات معلق ( ذرات کوچکتر از ۱۰ میکرو متر و ذرات کوچکتر از ۲.۵ میکرو متر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف هستند  را تبدیل به یک عدد بدون واحد کرده و وضعیت آلودگی هوا را سطوح مختلف مطابق با جدول فوق نمایش می‌دهد.

کلان‌شهر اصفهان از یکم تا ۲۵ فروردین سال گذشته ۱۱ روز هوای پاک و ۱۳ روز هوای سالم  را تجربه کرد و روز ناسالمی نداشت در صورتی که در سال ۹۹ در همین مدت چهار روز هوای پاک، ۳ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و ۱۷ روز هوای سالم را سپری کرد.

کلان‌شهر اصفهان بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت دارد، روزانه بیش از ۸۰۰ هزار دستگاه خودرو در آن تردد می‌کنند و صنایع کوچک و بزرگ بسیاری آن را احاطه کرده است.

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست اصفهان سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست اصفهان سازمان هواشناسی سازمان حفاظت محیط زیست اصفهان سازمان هواشناسی شهر اصفهان روز هوای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۹۶۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناپایداری‌های جوی در بوشهر افزایش می‌یابد

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: با توجه به بررسی نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، سامانه بارشی که در چند روز گذشته در استان فعال بود، به‌تدریج در حال خروج از استان است، اما همچنان در ساعت‌هایی از امروز بعد از ظهر رشد ابر در ارتفاعات و مناطق شرقی استان و بارش پراکنده باران در این مناطق دور از انتظار نیست.

طلیعه محمدی از ورود سامانه بارشی جدیدی به استان در اواسط هفته خبر داد و افزود: برای روز دوشنبه و سه‌شنبه، افزایش ناپایداری‌ها در مناطق شمالی و مرکزی استان و بارش پراکنده باران، گاهی رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

وی جهت وزش باد را تا ظهر فردا متغیر، بیشتر شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت ۸ تا ۳۰، گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج دریا را ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر پیش‌بینی کرد.

به گفته این کارشناس هواشناسی استان بوشهر، فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۵:۳۰ دقیقه بامداد، جزر اول ساعت ۱۱:۲۰، مد دوم ساعت ۱۷:۰۵ و جزر دوم ساعت ۲۳:۳۰ دقیقه خواهد بود.

دیگر خبرها

  • دمای هوای آذربایجان‌غربی کاهش می‌یابد
  • دمای هوای کرمانشاه افزایش می‌یابد
  • تقویت سامانه بارشی در آذربایجان غربی/دمای هوا ۵ درجه کاهش می یابد
  • هوای ابری و بارش‌های بهاری فردا در ۲۳ استان
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • هوای زنجان این هفته ناپایدار خواهد بود
  • هوای کلانشهر اصفهان سالم است
  • هوای ۶ شهر اصفهان سالم است/ شاخص زرین‌شهر بر مدار نارنجی آلودگی
  • ناپایداری‌های جوی در بوشهر افزایش می‌یابد
  • پاکی هوا ارمغان وزش باد‌های بهاری