Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@03:13:14 GMT

۳ واحد صنعتی چهارمحال و بختیاری به سمت تولید الکل رفتند

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۹۶۰۳۲

۳ واحد صنعتی چهارمحال و بختیاری به سمت تولید الکل رفتند

سجاد رستمی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: یکی از این واحدها ، مجموعه تولید خمیرمایه است که ظرفیت تولید ۴ هزار لیتر الکل در روز را دارد، ولی در حال حاضر روزانه یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار لیتر الکل تولید می‌کند.

وی افزود: ۲ واحد دیگر نیز در حال اخذ تائیدیه از دانشگاه علوم پزشکی برای شروع تولید الکل هستند و زیرساخت‌های تولید الکل را دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری بیان کرد: این ۲ واحد تولیدی که در شهرک صنعتی بروجن و سامان قرار دارند هر کدام ظرفیت تولید روزانه ۲ هزار لیتر الکل را دارند.

رستمی خاطر نشان کرد: البته برای شروع کار، حجم تولیدی کمتر از این مقدار است، چون بحث تجربه تولید وجود دارد و این دو واحد با مرور و به تدریج ظرفیت تولید خود را افزایش می‌دهند.

وی تصریح کرد: در صورت رسیدن ظرفیت این ۳ واحد به حد مطلوب در مجموع روزانه ۸ هزار لیتر الکل در استان تولید می‌شود.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا یا کووید ۱۹ به بیشتر کشورهای جهان سرایت کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

همزمان با شیوع ویروس کرونا در کشور، مصرف الکل برای ضدعفونی سطوح و دست‌ها و لباس‌ها از اسفندماه ۹۸ گسترش یافت و حتی در روزهایی نیز الکل ضدعفونی در داورخانه‌ها به سختی یافت می‌شد.

برچسب‌ها ویروس کرونا بروجن وزارت صنعت معدن و تجارت چهارمحال وبختیاری اردل سامان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا بروجن وزارت صنعت معدن و تجارت چهارمحال وبختیاری اردل سامان ویروس کرونا بروجن وزارت صنعت معدن و تجارت چهارمحال وبختیاری اردل سامان هزار لیتر الکل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۹۶۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۲۵ درصدی تولید لوازم خانگی در چهارمحال و بختیاری

فضل‌الله رحمتی  با اشاره به وجود ۳۰ محصول صادرات محور اظهارداشت: خوراک آبزیان، شیرخشک، اسکیم (پودر پایه شیر خشک نوزاد)، پودر بستنی، چربی‌های گیاهی، کاشی، سرامیک، لوله موکت، کفپوش از نمد، سیمان، کیلنکر، سنگ ساختمانی، چینی بهداشتی، ورق گالوانیزه، کابل شبکه، سیلندر گاز، محصولات فولادی و ادوات کشاورزی از جمله محصولات صادراتی چهارمحال و بختیاری به شمار می‌رود.

وی یکی از مشکلات چهارمحال و بختیاری را نبود خط ریلی عنوان کرد و اظهار داشت: با توجه به فاصله جغرافیایی این استان با مرز‌های کشور و بالابودن هزینه حمل و نقل، امید می‌رود با همت مسوولان این زیرساخت مهم و اساسی در بخش اقتصادی در استان فراهم شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری یکی دیگر از مشکلات این استان را فعال نبودن منطقه ویژه اقتصادی عنوان کرد و گفت: فعالیت منطقه ویژه اقتصادی کمک مهمی به صادرات محصولات استان می‌کند.

رحمتی در خصوص اهمیت حضور در نمایشگاه‌های مختلف اظهار داشت: سال گذشته چهارمحال و بختیاری با هدف شناخت مقاصد صادراتی، معرفی گروه‌های کالایی، تنوع بخشی به بازار‌های صادراتی در پنجمین نمایشگاه ایران اکسپو حضور یافت و نتیجه این حضور جهش صادراتی در استان بود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با اشاره به حضور این استان در ششمین نمایشگاه "ایران اکسپو" گفت: تلاش می‌شود در این دوره از نمایشگاه ایران اکسپو که با حضور ۲ هزار شرکت تجاری برگزاری می‌شود مشتریان و هدف‌های جدید صادراتی برای محصولات این استان شناسایی شود.

رحمتی با اشاره به حضور ۴۱ شرکت تولیدی در چهارمحال و بختیاری تولید کننده محصولات صادراتی و موفق به گرفتن استاندارد‌های جهانی در ۶ گروه کالایی شده‌اند، افزود: براساس برنامه‌ریزی انجام شده میز توانمندی‌های صادراتی را در غرفه زنجیره ارزش استان در اختیار گرفته شده که بتوانیم از این طریق توانمندی صادراتی استان را به بازرگانان و شرکت‌کنندگان حاضر در این نمایشگاه از ۸۰ کشور دنیا ارائه شود.

وی ادامه داد: ۶ واحد و شرکت تولیدی برای حضور در نمایشگاه "ایران اکسپو" به صورت مستقیم دارای غرفه‌های مجزا هستند.

رحمتی یادآور شد: افزون بر این ۲۰ محصولی که امکان افزایش تولید در صورت وجود بازار صادراتی دارند انتخاب شده که در غرفه ارائه توانمندی‌های صادراتی به صورت مستقیم با ۲ هزار نفری که از ۸۰ کشور دنیا در این نمایشگاه حضور دارند وارد مذاکره می‌شویم.

بیشتر بخوانید

رفع موانع تولید ۱۵ واحد تولیدی و صنعتی در چهارمحال و بختیاری

وی تاکید کرد: حضور در نمایشگاه ایران اکسپو موجب معرفی محصولات استان، ایجاد مشتری‌های جدید، افزایش مقاصد صادراتی و تنوع بخشی به گروه‌های کالایی می‌شود.

رحمتی با بیان اینکه نمایشگاه ایران اکسپو در ۲ بخش حاکمیتی و خصوصی برگزار می‌شود، گفت: در بخش حاکمیتی در غرفه ۴۱ همه استان‌ها دارای غرفه هستند و هر غرفه دارای سه بخش شامل زنجیره‌های ارزش استان، فرصت‌های سرمایه‌گذاری و ظرفیت‌های صادراتی است که اداره کل صمت استان مسئولیت جایگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری را برعهده دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • رشد ۲۵ درصدی تولید لوازم خانگی در چهارمحال و بختیاری
  • ۶۰ هزار هکتار از دیمزارهای چهارمحال و بختیاری زیر کشت رفت
  • ظرفیت گروه‌های جهادی در نوسازی مدارس استفاده شود
  • جهش تولید در ۶۰ هزار هکتار اراضی دیم چهارمحال و بختیاری
  • ضرورت پاسداشت زبان فارسی در انتخاب نام واحد‌های صنفی
  • ۴۰۹ متقاضی واحد صنفی در چهارمحال و بختیاری پاسدار زبان فارسی شدند
  • بررسی و رفع مشکلات ۱۷ طرح تولیدی و صنعتی چهارمحال و بختیاری
  • جریمه نقدی یک میلیاردی برای واحد تولیدی متخلف
  • یک میلیارد و یکصد میلیون ریال جریمه نقدی برای واحد تولیدی متخلف
  • رفع موانع تولید در ۱۷ طرح صنعتی چهارمحال و بختیاری