Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، شهرام پیشه ور، مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی همدان گفت: مبارزه با سن غلات در استان از ۱۶ از شهرستان نهاوند  آغاطز شده است و تا کنون  در اراضی گندم آبی استان هزار و  ۱۴۱ هکتار و در اراضی گندم دیم هزار و  ۱۴۱ هکتار  در اراضی جو آبی ۴۹۳ هکتار آبی و ۹۵۴ هکتار جو دیمسم پاشی شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: هم اکنون با توجه به بارش‌های خوب اخیر در استان و نامناسب بودن اراضی کشاورزی برای تردد ماشین آلات کشاورزی و ادوات سم پاشی از یک سو و تکمیل نشده ریزش‌های سن مادر در مناطق مختلف استان از سوی دیگر مبارزه به صورت مقطعی در حال انجام است.

 پیشه ور گفت: از کشاورزان محترم استان درخواست می‌کنم با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی در شهرستان‌ها برای مبارزه بهتر و کامل‌تر با سن غلات از مشاوره کارشناسان استفاده کنند.

 مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی همدان ادامه داد: کشاورزان باید سموم مورد نیاز خود را فقط از فروشگاه‌های مجاز تهیه نمایند، قبل از انجام عملیات  سمپاشی باید سمپاش‌های خود را کالیبره و تنظیم نمایند و در زمان بارندگی و وزش باد از انجام عملیات سمپاشی خودداری کنند.

پیشه ور با بیان اینکه کشاورزان هنگام انجام عملیات سمپاشی نکات ایمنی و بهداشتی را رعایت کنند  گفت: در صورت انجام  ندادن مبارزه به موقع و کامل با این آفات محصول تولیدی کشاورزان با آفت عملکرد از نظر کیفی و کمی مواجه خواهد شد و درآمد روستاییان به شدت کاهش خواهد یافت.

انتهای پیام/ا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سن مادر غلات سازمان جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۹۶۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گندم‌کاران مبارزه با آفت سن گندم را انجام دهند

رسول سعیدیان معاون فنی جهادکشاورزی مهاباد گفت: گندم‌کاران این شهرستان با مساعد شدن شرایط آب و هوا، مبارزه با  آفت سن و علف‌های‌هرز را در مزارع خود انجام دهند.

وی اضافه کرد: کشاورزان باید هنگام مبارزه با علف‌های‌هرز به مرحله رشد گیاه و علف‌هرز توجه داشته باشند و با هماهنگی و مشورت کارشناسان جهادکشاورزی از سموم مناسب و موثر متناسب با نوع علف‌های‌هرز استفاده کنند.

معاون فنی جهادکشاورزی مهاباد گفت: با فرارسیدن زمان مبارزه علیه پوره‌سن نیز عملیات سم‌پاشی در مزارع این شهرستان با همکاری جهادکشاورزی انجام می‌شود.

سعیدیان افزود: ارائه راهکار‌هایی برای کاهش مقاومت علف‌های‌هرز به علف‌کش‌ها، معرفی سموم جدید به کشاورزان و جمع‌آوری بذر علف‌های‌هرز مشکوک به مقاومت از خدمات کارشناسان کشاورزی است.

وی به کشاورزان توصیه کرد با مراجعه به مراکز جهادکشاورزی دهستان‌ها و دریافت راهنمایی‌های فنی لازم نسبت به خرید سموم موردنیاز خود از فروشگاه‌های مجاز اقدام کرده و مزارع خود را علیه این آفت سم‌پاشی کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • مبارزه با بیماری زنگ زرد غلات در ۲۶۱ هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی
  • آغاز برداشت گندم در شهرستان دهلران
  • مبارزه با  بیماری زنگ زرد غلات در ۲۶۱ هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی
  • گندم‌کاران مبارزه با آفت سن گندم را انجام دهند
  • مبارزه علیه سن مادر در ۲۸ هزار هکتار از اراضی شهرستان همدان
  • هشدار به کشاورزان، برای مبارزه با آفات علیه سن گندم
  • ۲۴۵ هزار هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی سم‌پاشی شد
  • ۲۴۵ هزار هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی سمپاشی شد
  • عوامل خسارت‌زای زنگ زرد گندم و سن غلات مزارع فارس مدیریت می‌شوند
  • مدیریت عوامل خسارت‌زا زنگ زرد گندم و سن غلات در فارس