Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، ساجد قدوسیان تهیه‌کننده و سردبیر «صبح جمعه با شما» درباره وضعیت ضبط این برنامه پس از تعطیلات نوروز اظهار کرد: ضبط برنامه همچنان ادامه دارد، ولی به دلیل شیوع ویروس کرونا بدون تماشاگر انجام می‌شود. همچنین گروه تولید و بازیگران تقسیم شده اند تا همزمان با هم سر ضبط حضور نداشته باشند و ازدحام ایجاد نشود و در هر ضبط حداکثر ۱۰ نفر حضور دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موسیقی برنامه نیز به شکل جداگانه ضبط می‌شود تا مشکلی پیش نیاید.

او در ادامه درباره ضبط و افزوده شدن آیتم‌های جدید به برنامه نیز گفت:در فصل جدید برنامه رضا بنفشه‌خواه، مهران رجبی و محمد یگانه به جمع ما پیوستند و شخصیت‌های جدیدی به برنامه اضافه خواهد شد. از جمله جناب سرهنگ بنفشه که رضا بنفشه‌خواه ایفاگر این نقش خواهد بود. او یک سرهنگ بازنشسته است که علیرغم اخلاق نظامی که دارد اما نکته‌سنج و شوخ‌طبع است و نقشی است که به او نیز نزدیک است.

وی افزود:آقای رجبی در ایام عید همراه ما بودند، اما از آنجایی که ضبط برنامه همراه شده است با ضبط سریالی که او در آن به ایفای نقش می‌پردازد و هماهنگی و برنامه‌ریزی برای حضور همزمان در هردو کار مشکل بود، فعلاً دست نگه داشته‌ایم تا فرصت مناسبی به وجود آید. محمد یگانه نیز در ایام عید ما را همراهی کرد، ولی فعلاً به دلیل شیوع کرونا در جمع ما حضور ندارد. 

این تهیه‌کننده رادیو درباره روند شکل‌گیری شخصیت‌ها توضیح داد: معمولاً روند طراحی کردن نقش برای دوستان به این شکل است که من به همراه بازیگر و نویسندگان، نقش را بر اساس توانایی‌های موجود خود بازیگر طراحی می‌کنیم. برای این شخصیت‌ها نیز اتود‌هایی زده‌ایم، اما هنوز شناسنامه ندارند و کامل نشده‌اند.

قدوسیان همچنین به استقبال خوب مردم از برنامه در ایام نوروز اشاره کرد و افزود: برنامه امسال حتی نسبت به سال‌های گذشته بیشتر مورد استقبال واقع شد و مخاطبان ما را تا ۲۰ فروردین همراهی کردند. به‌گونه‌ای که درخواست داشتیم که جمعه‌ها نیز برنامه به شکل زنده روی آنتن برود که این کار در شرایط فعلی بسیار سخت است. با توجه به این که به دلیل افزایش رسانه‌ها عمدتاً رادیو،رسانه داخل ماشین شده است، امیدوار بودم مردم در خانه، رادیو را بشنوند و خوشبختانه این اتفاق هم افتاد و اکثر افرادی که با ما تماس داشتند در خانه‌هایشان مخاطب ما بودند و در قرنطینه ما را همراهی کردند.

او همچنین در پاسخ به این سؤال که «صبح جمعه با شما» به دلیل نقد‌هایی که در قالب طنز بیان می‌کرد سالیان سال مورد توجه مخاطبان واقع شده است، آیا همچنان این روند ادامه خواهد داشت یا خیر، گفت: علت ماندگاری برنامه ما بحث نقد آن است و یکی از دلایلی که مخاطبان نیز از این برنامه استقبال کردند همین است. ضمن این که اگر طنز، نقد به همراه نداشته باشد، طنز نیست. برنامه ما در واقع یک کمدی انتقادی است و این در موسیقی، نمایش و آیتم‌های برنامه دیده می‌شود. بخش عمده برنامه برگرفته از اخبار روز اقتصادی، سیاسی و اجتماعی است که دستمایه نمایش شده است و حرف دل مردم را از این طریق می‌زنیم. بیش از ۷۰ درصد برنامه به لحاظ سوژه‌یابی از پیامک‌هایی که خود مردم برای ما می‌فرستند استخراج شده است. رسالت ما ابتدا رساندن صدای مخاطب به گوش مسئولان و سپس خنده آوردن به لب مخاطبان است.

سردبیر برنامه «صبح جمعه با شما» در ادامه درباره تجربه جدیدی که در فضای تولید با توجه به شیوع کرونا پشت سر گذاشتند، نیز بیان کرد: تجربه عجیب و سختی بود. امیدوارم که پس از پایان کرونا دیگر تکرار نشود. ما چنین تجربه‌ای تاکنون نداشتیم و در ابتدای راه برایمان سخت بود به‌طور مثال ما تا بعدازظهر روز ۲۷ اسفند در حالی که یک روز به روی آنتن رفتن برنامه زمان داشتیم هنوز نمی‌دانستیم کدام بازیگران باید حضور داشته باشند و دچار مشکل بودیم و استرس و دلهره زیادی وجود داشت. این دلهره‌ها باعث شد تا روز‌های بحرانی و متفاوتی را تجربه کنیم. اما به هر حال سعی می‌کنیم نکات بهداشتی را رعایت کنیم، در ایام نوروز سعی کردیم از تعداد نفرات کمتری استفاده کنیم و خودم تقریباً بیشتر کار‌ها را بر عهده گرفتم تا اتفاقی برای هیچیک از همکاران نیفتد.

قدوسیان گفت: تجربه‌ای نو بود که دوست ندارم تکرار شود و امیدوارم به‌زودی تمام شود، چون ضبط، تولید و پخش برنامه‌ای که حداقل با ۵۰ نفر تولید می‌شد و حالا به نصف رسیده و تقسیم افراد در دو بخش بسیار زمان‌بر است و در درازمدت روی کیفیت برنامه نیز اثر خواهد گذاشت. به هر حال تجربه عجیبی است، اما رادیو همواره رسانه بحران بوده و رسالت خودش را در این شرایط انجام می‌دهد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صبح جمعه با شما رادیو ایران رضا بنفشه خواه صبح جمعه با شما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۹۶۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک گردشگر ترکیه ای با چاقو یک نظامی اسرائیلی را در قدس زخمی کرد

به گزارش جماران به نقل از الجزیره، رادیو ارتش اسرائیل اعلام کرد که یک گردشگر ترکیه ای یک نظامی اسرائیلی را در شهر«قدس» زخمی کرد.

رادیو ارتش اسرائیل تأکید کرد که نظامی اسرائیلی در نزدیکی منطقه «باب الساهره» در بخش قدیمی قدس اشغالی زخمی شده است و مهاجم شهروند ترکیه است.

المیادین نیز گزارش داد که نیروهای اشغالگر به این گردشگر جوان ترکیه ای تیراندازی کرده و او را به شهادت رساندند.


 

دیگر خبرها

  • اصحاب رسانه برای رضای خدا و خدمتگزاری به مردم قلم بزنند
  • ورود سامانه بارشی فعال به خوزستان
  • خاطره شنیدنی مجری خاص برنامه مشاعره از ملاقاتش با رهی معیری | ویدئو
  • یک گردشگر ترکیه ای با چاقو یک نظامی اسرائیلی را در قدس زخمی کرد
  • کارگردان مشهور ایرانی: تلویزیون نمی‌بینم!
  • برنامه‌های امروز رادیو ارومیه یازدهم اردیبهشت
  • برگزاری ره‌آورد فناورانه حمل‌ونقل شهری در دانشگاه صنعتی اصفهان
  • ویژه برنامه تحویل سال رادیو ایران بالاترین امتیاز را کسب کرد
  • اولین دستگاه رادیو تراپی وارد کهگیلویه و بویراحمد شد
  • بارش‌ ها ادامه دارد | کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته