Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهیه‌کننده برنامه رادیویی "صبح جمعه با شما" با اشاره به اینکه رادیو همواره رسانه بحران بوده و رسالت خودش را در هر شرایطی دنبال می‌کند از ادامه ضبط این برنامه در شرایط سخت شیوع بیماری کرونا خبر داد. ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۷ فرهنگی رادیو و تلویزیون نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، برنامه زنده "صبح عید با شما" ویژه‌برنامه گروه "صبح جمعه با شما" که در ایام نوروز از رادیو ایران پخش می‌شد، تا 20 فروردین روی آنتن رفت و حالا قرار است "صبح جمعه با شما" طبق روال گذشته، جمعه‌ها روی آنتن برود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ساجد قدوسیان تهیه‌کننده و سردبیر این برنامه درباره وضعیت ضبط این برنامه پس از تعطیلات نوروز، بیان کرد: ضبط برنامه همچنان ادامه دارد اما به دلیل شیوع ویروس کرونا، از حضور تماشاگران معذوریم. همچنین گروه تولید و بازیگران تقسیم شده‌اند تا همزمان با هم سر ضبط حضور نداشته باشند و ازدحام ایجاد نشود و در هر ضبط حداکثر 10 نفر حضور دارند. موسیقی برنامه نیز به شکل جداگانه ضبط می‌شود تا مشکلی پیش نیاید.

او در ادامه درباره ضبط و افزوده شدن آیتم‌های جدید به برنامه نیز گفت: در فصل جدید برنامه، رضا بنفشه‌خواه، مهران رجبی و محمد یگانه به جمع ما پیوستند و شخصیت‌های جدیدی به برنامه اضافه خواهد شد. ازجمله جناب سرهنگ بنفشه که رضا بنفشه‌خواه ایفاگر این نقش خواهد بود. او  سرهنگ بازنشسته‌ای است که با وجود اخلاق نظامی‌ای که دارد، اما نکته‌سنج و شوخ‌طبع است و نقشی است که به خود رضا بنفشه‌خواه نیز نزدیک است.

تهیه‌کننده "صبح جمعه با شما" تأکید کرد: مهران رجبی در ایام عید همراه ما بودند، اما از آنجایی که ضبط برنامه همراه شده با ضبط سریالی که او در آن به ایفای نقش می‌پردازد و هماهنگی و برنامه‌ریزی برای حضور همزمان در هر دو کار مشکل بود، فعلاً دست نگه داشته‌ایم تا فرصت مناسبی به وجود آید. محمد یگانه نیز در ایام عید ما را همراهی کرد اما فعلاً به دلیل شیوع کرونا در جمع ما حضور ندارد. خانم حجت و آقای صباغی که عضو ثابت گروه بودند نیز در ایام نوروز همراه ما نبودند و این شرایط در روزگار فعلی کاملاً طبیعی است و امیدوارم هرچه زودتر شرایط عادی شود و ما بتوانیم با همراهی همه دوستان برنامه را تولید کنیم.

این تهیه‌کننده رادیو درباره روند شکل‌گیری شخصیت‌ها توضیح داد: معمولاً روند طراحی کردن نقش برای دوستان به این شکل است که من به همراه بازیگر و نویسندگان، نقش را بر اساس توانایی‌های موجود خود بازیگر طراحی می‌کنیم. برای این شخصیت‌ها نیز اتودهایی زده‌ایم، اما هنوز شناسنامه ندارند و کامل نشده‌اند.

قدوسیان همچنین به استقبال خوب مردم از برنامه در ایام نوروز اشاره کرد و افزود: برنامه امسال حتی نسبت به سال‌های گذشته بیشتر مورد استقبال واقع شد و مخاطبان ما را تا 20 فروردین همراهی کردند. به‌گونه‌ای که درخواست داشتیم که جمعه‌ها نیز برنامه به شکل زنده به روی آنتن برود که این کار در شرایط فعلی بسیار سخت است. با توجه به این که به دلیل افزایش رسانه‌ها عمدتاً رادیو رسانه داخل ماشین شده است، امیدوار بودم مردم در خانه رادیو را بشنوند و خوشبختانه این اتفاق هم افتاد و اکثر افرادی که با ما تماس داشتند در خانه‌هایشان مخاطب ما بودند و در قرنطینه ما را همراهی کردند.

او همچنین در پاسخ به این سؤال که "صبح جمعه با شما" به دلیل نقدهایی که در قالب طنز بیان می‌کرد سالیان سال مورد توجه مخاطبان واقع شده است، آیا همچنان این روند ادامه خواهد داشت یا خیر، گفت: علت ماندگاری برنامه ما بحث نقد آن است و یکی از دلایلی که مخاطبان نیز از این برنامه استقبال کردند همین است. ضمن این که اگر طنز، نقد به همراه نداشته باشد طنز نیست. برنامه ما در واقع کمدی انتقادی است و این در موسیقی، نمایش و آیتم‌های برنامه دیده می‌شود. بخش عمده برنامه برگرفته از اخبار روز اقتصادی، سیاسی و اجتماعی است که دستمایه نمایش شده است و حرف دل مردم را از این طریق می‌زنیم. بیش از 70 درصد برنامه به لحاظ سوژه‌یابی از پیامک‌هایی که خود مردم برای ما می‌فرستند استخراج شده است. رسالت ما ابتدا رساندن صدای مخاطب به گوش مسئولین و سپس خنده به لب مخاطبان آوردن است.

سردبیر برنامه "صبح جمعه با شما" در ادامه درباره تجربه جدیدی که در فضای تولید با توجه به شیوع کرونا پشت سر گذاشتند، نیز بیان کرد: تجربه عجیب و سختی بود. امیدوارم که پس از اتمام کرونا دیگر تکرار نشود. ما چنین تجربه‌ای تاکنون نداشتیم و در ابتدای راه برایمان سخت بود به‌طور مثال ما تا بعدازظهر روز 27 اسفند در حالی که یک روز تا به روی آنتن رفتن برنامه زمان داشتیم هنوز نمی‌دانستیم کدام بازیگران باید حضور داشته باشند و دچار مشکل بودیم و استرس و دلهره زیادی وجود داشت. این دلهره‌ها باعث شد تا روزهای بحرانی و متفاوتی را تجربه کنیم. اما به هر حال سعی می‌کنیم نکات بهداشتی را رعایت کنیم، در ایام نوروز سعی کردیم از تعداد نفرات کمتری استفاده کنیم و خودم تقریباً بیشتر کارها را بر عهده گرفتم تا اتفاقی برای هیچ‌یک از همکاران نیفتد.

رادیو فرهنگ 22 ساله شدماجرای طنز سه دوست قدیمی در رادیو نمایش/ پخش روزانه با بازیگران نام‌آشناجزئیات جشنواره رادیو و تلویزیون‌ ABU مشخص شد

وی در پایان خاطرنشان کرد: تجربه‌ای نو بود که دوست ندارم تکرار شود و امیدوارم به‌زودی تمام شود چون ضبط، تولید و پخش برنامه‌ای که حداقل با 50 نفر تولید می‌شد و حالا به نصف رسیده و تقسیم افراد در دو بخش بسیار زمان‌بر است، در درازمدت روی کیفیت برنامه نیز اثر خواهد گذاشت. به هر حال تجربه عجیبی است، اما رادیو همواره رسانه بحران بوده است و رسالت خودش را در این شرایط نشان می‌دهد.

انتهای پیام/

R1515/P/S4,1430/CT12 واژه های کاربردی مرتبط ویروس کرونا بازیگران سینما و تلویزیون ایران رسانه ملی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا بازیگران سینما و تلویزیون ایران رسانه ملی ویروس کرونا بازیگران سینما و تلویزیون ایران رسانه ملی رادیو صبح جمعه با شما ایام نوروز تهیه کننده روی آنتن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۹۶۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصحاب رسانه برای رضای خدا و خدمتگزاری به مردم قلم بزنند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، نماینده ولی فقیه در لرستان در نشست صمیمی با اصحاب رسانه گفت: فعالان رسانه‌ای که خداوند به آنها دانایی و توانایی داده است باید زبان گویای مردم باشند، دغدغه و مشکلات را به گوش مسوولان برسانند و با انتشار مطالب واقعی، از نشر اخبار بدون پایه و تشویش و ناامیدی اذهان عمومی، اجتناب کنند.
حجت الاسلام و المسلمین سید احمد رضا شاهرخی افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، نظامی مردمی است و برگزاری پرشور انتخابات در کشور ما، گواه این مطلب است، اصحاب رسانه هم باید در جهت رضای خدا و خدمتگزاری مردم قدم بردارند.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان، اطلاع‌رسانی درست، نقد منصفانه و تبادل آرا را از مهمترین وظایف اصحاب رسانه خواند و افزود: مطبوعاتی که بر پایه اطلاع‌رسانی صحیح قلم می‌زند، در رشد و کمال ملت تأثیرگذار هستند.
حجت الاسلام و المسلمین شاهرخی در لرستان در ادامه به برنامه‌های دفاتر امامان جمعه در کشور اشاره کرد و گفت: هر امام جمعه و هر نماینده ولی فقیهی برنامه‌های مدونی دارد که به صورت ماهانه به مدیریت شورای سیاست گذاری ائمه امام جمعه ارسال می‌شود، که هر کدام از این برنامه‌ها نیاز به طراحی و اطلاع رسانی به مردم دارد. 
این دیدار با هدف ایجاد صمیمیت بیشتر اصحاب رسانه با یکدیگر و نماینده ولی فقیه انجام شد تا در آینده همه فعالان رسانه در استان با همدلی، در جهت توسعه و رونق اقتصادی و جهش تولید در استان تلاش کنند.
در این دیدار اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی، دغدغه‌های روز و مطالبات خود را با نماینده ولی فقیه در لرستان در میان گذاشتند.

دیگر خبرها

  • اصحاب رسانه برای رضای خدا و خدمتگزاری به مردم قلم بزنند
  • ورود سامانه بارشی فعال به خوزستان
  • خاطره شنیدنی مجری خاص برنامه مشاعره از ملاقاتش با رهی معیری | ویدئو
  • کارگردان مشهور ایرانی: تلویزیون نمی‌بینم!
  • بارسا ۴-۲ والنسیا: بازگشت قدرتمندانه تیم ژاوی
  • برنامه‌های امروز رادیو ارومیه یازدهم اردیبهشت
  • برگزاری ره‌آورد فناورانه حمل‌ونقل شهری در دانشگاه صنعتی اصفهان
  • ویژه برنامه تحویل سال رادیو ایران بالاترین امتیاز را کسب کرد
  • عضو کنست صهیونیستی: هیچ چیز مهمتر از بازگشت اسرا نیست
  • بارش‌ ها ادامه دارد | کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته