Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادگاهی در لوکزامبورگ با تأیید اظهارات مقامات کشورمان تأکید کرد که مراجع قضایی این کشور با درخواست واشنگتن برای انتقال دارایی‌های مسدود شده ایران به آمریکا جهت پرداخت به خانواده‌های قربانیان حملات یازدهم سپتامبر مخالفت کرده‌اند.

قدس آنلاین: به گزارش خبرگزاری فرانسه، دادگاهی در لوکزامبورگ با صدور بیانیه ای اظهارات مقامات ایران را مبنی بر اینکه مراجع قضایی لوکزامبورگ با انتقال یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار از دارایی‌های مسدود شده ایران به خانواده های قربانیان حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ مخالفت کرده‌اند، مورد تائید قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه تصریح شده است که این دادگاه درخواست قدیمی آمریکا برای انتقال یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار از دارایی های ایران به خانواده های قربانیان حملات یازدهم سپتامبر را متوقف کرده است.

همچنین در این بیانیه آمده است که یک دادگاه تجدید نظر در تاریخ ۱ آوریل تقاضای توقیف (دارایی های ایران) از سوی آمریکا را "غیرقابل قبول" دانسته زیرا نوع حساب مورد نظر طبق قوانین ملی لوکزامبورگ "غیر قابل توقیف" است.

اکنون بر اساس این حکم، دارایی های ایران در حسابی نگهداری می شود که در اختیار یک شرکت خدمات مالی در لوکزامبورگ به نام کلییراستریم است که در مالکیت دویچه بورس آلمان قرار دارد.

این دارایی بلوکه شده در واقع بخشی از اموال بانک مرکزی ایران است که در سال ۲۰۱۷ در پی شکایت تعدادی از خانواده های قربانیان حملات یازدهم سپتامبر مسدود شد.

حسن روحانی رئیس جمهوری ایران نیز روز یک شنبه اعلام کرد که تهران در یک پرونده حقوقی در لوکزامبورگ در رابطه با ۱.۶ میلیارد دلار از دارایی‌های خود که از مدت‌ها پیش به درخواست آمریکا در لوکزامبورگ توقیف شده بود، پیروز شده است.

دادگاهی در نیویورک در سال ۲۰۱۲ پس از بررسی شکایت خانواده های بعضی از خانواده های قربانیان حملات ۱۱ سپتامبر، با این ادعا که ایران امکان تردد آزادانه اعضای القاعده را در خاک خود فراهم کرده بود تهران را به پرداخت هفت میلیارد دلار غرامت به خانواده قربانیان محکوم کرد.

به گزارش ایسنا، مقامات ایران این ادعاهای واهی را قویا رد کرده و تاکید دارند که حکم صادر شده برای پرداخت غرامت نیز بی اساس است.

انتهای پیام

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: لوکزامبورگ دادگاه لوکزامبورگ خانواده های قربانیان حملات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۹۷۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آشکار شدن ماهیت واقعی دولتمردان آمریکا در برخورد خشن با جنبش اعتراضی دانشجویان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، حجت‌الاسلام محمدی گفت: برخورد خشن اخیر در آمریکا و برخی کشور‌های اروپایی در پی برگزاری اعتراضات دانشگاهیان در محکومیت کشتار فلسطینیان در غزه بار دیگر رویکرد دوگانه و ماهیت واقعی دولتمردان آمریکا در موضوع حقوق بشر را به جهانیان نشان داد.   وی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهر یزد با تبیین سخنان اخیر رهبر انقلاب در خصوص قضایای دانشگاه‌های آمریکا، افزود: امروز شاهد بی‌ثباتی کشور‌های اروپایی و آمریکایی هستیم به طوری که در این کشور‌های مدعی حقوق بشر شاهد رفتار‌های وحشیانه در برابر دانشجویانی هستیم که تنها فریاد دادخواهی مردم فلسطین و توقف جنگ در سرزمین‌های اشغالی را دارند.   خطیب جمعه یزد ایران قوی امروز را قابل‌قیاس با ایران ۸۰ سال پیش ندانست و گفت: عملیات وعده صادق جایگاه ایران را در برابر دیدگان کشور‌های جهان تغییر داد به طوری که درهمین اواخر بیش از ۷۰ کشور جهان برای گسترش ارتباطات اقتصادی و تجاری به ایران آمدند و امروز شاهد ثبات جمهوری اسلامی در جهان هستیم و این همان نتیجه قیام الهی است.   حجت الاسلام محمدی همچنین با تسلیت سالروز شهادت رئیس مذهب تشیع، امام صادق (ع) به بیان ویژگی‌ها و ابعاد شخصیتی این امام همام اشاره و بر بهره گیری از راه و منش صادق آل عبا تاکید کرد.

دیگر خبرها

  • پیروزی فوتسالیست‌های قم برابر فولاد هرمزگان
  • آشکار شدن ماهیت واقعی دولتمردان آمریکا در برخورد خشن با جنبش اعتراضی دانشجویان
  • امام جمعه کرج: این واداده‌ها چرا در برابر کتک زدن دانشجویان آمریکا سکوت کردند؟
  • اندونزی و عربستان سعودی با مصادره دارایی‌های روسیه مخالفت کردند
  • یک جو وحشتناک در انتظار پرسپولیس
  • هوملس: با قلب خود بازی خواهیم کرد
  • پیروزی نفس‌گیر دورتموند برابر PSG در شب فرصت‌های سوخته
  • ادامه واکنش‌های جهانی علیه حمله داعش به نمازگزاران در هرات
  • تداوم ناکامی جود بلینگام برابر بایرن مونیخ: بدون حتی یک پیروزی!
  • اعتراف تل‌آویو به شکست پاتریوت آمریکا در برابر موشک ایرانی