Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله عبادی با تأکید بر اینکه وظیفه نماینده مجلس اشراف و نظارت بر حسن اجرای قانون است، گفت: جامعه‌ی ما منتظر بهره‌برداری از یک مجلسی است که قوانین موازی را از سر راه بردارد و قوانین مورد نیاز را تدوین کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، آیت الله «سید علیرضا عبادی» امروز (۲۶ فروردین) در دیدار با منتخب مردم شهرستان های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی ضمن عرض تبریک به مناسبت اعیاد شعبانیه اظهار کرد: بنده آشنایی ویژه ای با مردم عزیز نهبندان و سربیشه داشته ام، و اگر شرایط امروز اجازه نمی دهد بتوانم شخصا در بین آنها حضور پیدا کنم، اما در این جلسه تجدید عهدی با دوستان عزیز خود پیدا کردم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه جامعه ی ما به دلیل سلطه سیستم های حکومتی در طول تاریخ و در قرون اخیر به خاطر سلطه های بیگانه در انزوا قرار داشته است، افزود: همچنین از روز اول انقلاب که مردم ما به دنبال استقلال و آزادی و آرمان های دینی خود بوده‌اند، سلطه گران بین المللی و جهان خواران عالم این را بر نمی تابیدند، لذا ما در کنار انزوا و کمی تجربه، 40 سال با برخوردهای مختلف آنها جنگیده و آنها را در همه  ی جبهه ها به رسوایی کشانده ایم.


 
آیت الله عبادی تصریح کرد: وضعیت طبیعی این است که ما نشیب و فراز داشته باشیم چرا که ما هم باید کمبودهای تجربه را به دست آوریم و هم باید در جبهه های مختلف، دشمن را دفع کنیم، اما در 40 سال اول انقلاب علی‌رغم تمامی سختی ها و مشکلات سرافراز بیرون آمده ایم.

 

وی بیان کرد: خلقت انسان به گونه ای است که در سختی ها بیشتر رشد پیدا می کند، لذا در عین حالی که ما همواره رفاه را برای جامعه طلب می کنیم اما خاصیت طبیعی رفاه این است که رکود ایجاد می کند.

 

امام جمعه بیرجند ادامه داد: امیدواریم با توجه به تجربه 40 ساله ای که داریم در گام دوم انقلاب کمتر شاهد آزمون خطا باشیم و فریب رفاه را نخوریم.

 

آیت الله عبادی با بیان اینکه باید اهدافمان را در دوردست‌ها برابر آرمان های اسلام و انقلاب که به سمت کمال مطلق است در نظر بگیریم و از آنچه که اکنون پیش می آید، درس بگیریم، گفت: لذا با توجه به نسل جوان امروز ما برای آینده‌ای بسیار نزدیک فراز خوبی را پیش بینی می کنیم که امیدواریم این فراز فرود و نشیب نداشته باشد.

 

وی با اشاره به اینکه صحنه ی امروز همان صحنه ی دفاع مقدس است، گفت: در صحنه های مختلف از اول انقلاب تا به امروز، افرادی بوده اند که علی‌رغم قرار گرفتن در فراز و نشیب ها، اما هیچوقت به فکر رفاه خودشان نبودند که سمبل های این موضوع بسیار زیاد هستند اما به عنوان مثال می توان به یکی از آنها یعنی سپهبد شهید سردار حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: سپهبد شهید سردار حاج قاسم سلیمانی به فراز و نشیب‌ها کاری نداشت و خودش را درگیر یک سری امور خیالاتی، منافع شخصی، جمع اموال و سوء استفاده های سیاسی نکرد، چون اهداف دراز مدت داشت و به سمت کمال انسانی پیش می رفت.

 

آیت الله عبادی بیان کرد: باید در گام دوم انقلاب اهداف دراز مدتی را که خداوند متعال در دین به عنوان آرمان انسانی برای ما تعیین فرموده در نظر بگیریم و از پای ننشینیم و برای خودمان به سراغ رفاه نرویم.

 

وی افزود: انقلاب ما که اسلام ما است نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد، باید جامعه ی بشری را نجات دهد لذا در آن بحث حزب و گروه و فامیل مطرح نیست.

 

امام جمعه بیرجند اظهار کرد: اگر آرمان های مقدس دراز مدت تعقیب گردد، دیگر نشیب و فرودی نخواهیم داشت، بلکه تمامش فراز خواهد بود.

 

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه مجلس عصاره ی جامعه است، تصریح کرد: با حسن تشخیص و انتخاب مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی، گام بزرگی در جهت تحقق اهداف های انقلاب برداشته شد، لذا امیدواریم به اینگونه این گام تعقیب گردد، که فرود و نشیب نداشته باشد.

 

وی بیان کرد: خوشبختانه در این استان هنگامی که با منتخبان مردم در مجلس یازدهم چه به صورت جمع و چه به صورت جداگانه می نشینیم و سخنان آنها را می شنویم، می بینیم که آرمان ها بسیار گویا است.
 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: جامعه ی ما منتظر بهره‌برداری از یک مجلسی است که قوانین موازی را از سر راه بردارد و قوانین مورد نیاز را نیز تدوین کند و بیش از آن به مسئله ی نظارت بر قانون اشراف داشته باشد.

 

آیت الله عبادی تأکید کرد: از مجلس آینده هم در قانون گذاری و هم در نظارت بر حسن اجرای قانون توقع داریم که قانون اجرا شود و قوای سه گانه بتوانند وظیفه ی خود را انجام دهند تا بعد از انواع و اقسام مشکلاتی که جامعه ی ما در طی این مدت تحمل کرده است به اهداف اصلی اسلام و انقلابمان، عملا نزدیک شویم.

 

وی در پایان گفت: امیدواریم که مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه و نیروی اجرایی، برای آینده ای نزدیک کمر همت را چنان ببندند که همه ی آن ارزش ها، زحمت ها و تلاش ها در زندگی روزمره ی مردم دیده شود.

 

 

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی قوانین مجلس شورای اسلامی خراسان جنوبی آیت الله عبادی جامعه ی ما آرمان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۹۷۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاه اسلام به جامعه کارگری همراه با رأفت و احترام است

حسین بامیری در گفت وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: همانطور که نبی مکرم اسلام (ص) کار و کوشش را همانند جهاد در راه خدا مقدس دانسته و کارگر را به مجاهد فی سبیل‌الله تشبیه می‌نماید و همان اجر و پاداش را برای او متذکر می‌گردد.

وی تصریح کرد: آیین مقدس اسلام کار مفید و سازنده را عبادت تلقی نمود و رشد تعالی انسان را تنها در سایه کار و کوشش می‌داند، در دین مبین اسلام نیل به مدارج عالیه کمال و راه رسیدن به مراتب پیشرفت، صرفاً در سایه کار و تلاش آگاهانه براساس معیارهای الهی بوده، و به همین جهت اسلام با عبادت تلقی کردن کار و کوشش، انسان‌ها را توصیه به رعایت آداب و شرایط عبادت در انجام کارهای مختلف کرده است.

بامیری بیان داشت: نگاهی که دین مبین اسلام به جامعه کارگری دارد نگاه رأفت همراه با احترام است، جامعه‌ی کارگری ما یک جامعه‌ی وفادار به کشور و وفادار به نظام بوده، ما چه در شکل گیری انقلاب و چه بعد از انقلاب و چه در ۸ سال دفاع مقدس شاهد از خود گذشتگی از این عزیزان بوده ایم و به دفعات زیادی این عزیزان مقابل دشمنان این نظام صف آرایی کرده جانانه از این نظام انقلاب دفاع کردند.

وی با اشاره به خلأهای موجود در قوانین مربوط به قانون کار در کشور بیان داشت: اگر شجاعت و از خود گذشتگی این قشر زحمت کش و بی ادعا نبود، اکنون شاهد این همه پیشرفت در تمامی حوزه ها نبوده ایم، متاسفانه قوانینی که فعلاً در کشور در خصوص قوانین مربوط به قانون کار می‌باشد، خلأهایی مشاهده می‌شود و در برخی موارد نیز قوانینی که وضع شده است به درستی اجرا نشده که این کار باعث بوجود امدن نارضایتی‌هایی شده که اکثراً هم به حق بوده است.

بامیری در پایان خاطر نشان کرد: بسیار ضرورت دارد که در قوانین وضع شده در رابطه با کار بازنگری صورت پذیرد و قطعاً این امر در کمیسیون‌ها و فراکسیون‌های مربوطه با جدیت پیگیری خواهد شد.

کد خبر 6092778

دیگر خبرها

  • قوانین کارگر وجود دارد اما اجرا نمی‌شود 
  • غدیر، اصل و اصول مهندسی دین خداست
  • موارد تسری مزایا و امتیازات قوانین ایثارگران مشخص شد
  • نگاه اسلام به جامعه کارگری همراه با رأفت و احترام است
  • آمریکا: ۵ واحد نظامی اسرائیل مرتکب نقض قوانین شده‌اند
  • لزوم ترویج روحیه غیرت و جوانمردی ورزشکاران باستانی در جامعه
  • مجلس بعدی باید ریل‌گذاری درستی برای دولت ایجاد کنند
  • تقاضای بررسی لایحه توسعه سواحل مکران اعلام وصول شد
  • بررسی نقض در اجرای قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی در مجلس
  • اجرای ناقص و ناتمام قوانین یکی از اشکال‌های قانون‌گذاری است