Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، گفت: جمعی از نمایندگان در قالب ماده 234 آیین نامه داخلی مجلس از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به خاطر تضییع حقوق کارگران در جریان تعیین حقوق و دستمزد آنها برای سال 99 در شورای عالی کار شکایت کردند.

وی افزود: متن این شکایت تقدیم هیأت رئیسه مجلس شد و هیأت رئیسه نیز دستور رسیدگی فوری به این شکایت را صادر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بر اساس ماده 234 آیین نامه داخلی مجلس حداقل 10 نفر از نمایندگان می‌توانند درخواست رسیدگی به موضوعی را داشته باشند که پس از جمع بندی و تصویب آن در کمیسیون تخصصی و صحن مجلس، موضوع برای رسیدگی قضایی به دستگاه قضا ارسال می‌شود.

متن کامل شکایت نمایندگان از وزیر کار به شرح زیر است:

سلام علیکم

به علت این که آقای شریعتمداری وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی در تعیین حداقل مزد کارگران برای سال 99 رعایت شئونات کارگران را برابر دو بند ذیل ماده 41 قانون کار ننموده و قانون را ناقص اجرا کرده و باعث نگرانی‌هایی در جامعه شریف کارگری گردیده، تقاضای اعمال ماده 234 قانون آیین‌نامه مجلس شورای اسلامی را خواستاریم.

اسامی امضاء کنندگان:

حسینعلی حاجی دلیگانی هادی قوامی سید مهدی مقدسی صدیف بدری سمیه محمودی احد آزادیخواه عباس پاپی زاده سید جواد حسینی کیا علی ابراهیمی محمد قسیم عثمانی حسینعلی شهریاری احمد مرادی علیرضا سلیمی اصغر مسعودی سکینه الماسی محمد رضا صباغیان سید جواد ساداتی نژاد قاسم میرازیی نیکو محمدرضا ملکشاهی راد بهروز بنیادی محمد حسین فرهنگی ذبیح الله نیکفر سید محمد جواد ابطحی علی اکبر کریمی محمدرضا پورابراهیمی محمدرضا منصوری حسن بهرام نیا

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۹۷۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاف سردرگم تعیین دستمزد کارگری (پادکست)

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در آستانه روز کارگر، شرایط معیشت این قشر زحمتکش حالا به یکی از مهمترین مسائل روز جامعه تبدیل شده است.

اما کلاف سردرگم دستمزد به جایی رسیده است که علی دهقان‌کیا، فعال کارگری در گفت‌وگو با خبرنگار آنا گفت: ما تنها درخواستی که از دولت داریم این است که به قانون عمل کند. نارضایتی کارگران از عدم عمل به قانون نشات می‌گیرد. در سال جاری شورای عالی کار مصوبه‌ای داشت که در آن حداقل حقوق را ۳۵ درصد و دیگر سطوح را ۲۲ درصد به اضافه ۶۹۷ هزار تومان افزایش یافت.  

وی ادامه داد: عنوان می‌کنند که افزایش حقوق کارگران موجب تورم خواهد شد، اما در سال ۱۴۰۱ که حداقل دستمزد ۵۷ درصد افزایش پیدا کرد، تورم در آن سال ۴۶.۳ درصد شد که از این طریق سفره کارگران ۱۰ درصد ترمیم شد؛ اما در سال ۱۴۰۲ که حداقل دستمزد ۲۷ درصد افزایش یافت، ما حدود ۴۳ درصد تورم داشتیم. پس می‌توان نتیجه گرفت که دستمزد ارتباطی با تورم ندارد.  

این پیچیدگی‌ها باعث شد که ما در پادکست دستمزد به بررسی این دغدغه اقتصادی - اجتماعی بپردازیم. با اولین قسمت از این پادکست با عنوان "معمای تعیین دستمزد کارگری" همراه باشید.

دانلود صوت اصلی کد صوت

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کلاف سردرگم تعیین دستمزد کارگری (پادکست)
  • نمایندگان قزوین پیگیر افزایش حقوق کارگران باشند
  • تنگنای معیشتی کارگران در سال ۱۴۰۳/ جامعه کارگری مخالف ورود مجلس به موضوع تعیین مزد است
  • پیش‌نویس لایحه حمایت جامع از نخبگان ایرانی با ۵۵ ماده تدوین شد/ اعلام آمادگی نمایندگان خانه ملت برای حمایت از نخبگان
  • دیوان‌عدالت، رای به ابطال مصوبه افزایش حقوق کارگران می‌دهد؟/ میرغفاری: مزد ۱۴۰۳ مشروعیت خود را بین جامعه کارگری از دست داده است
  • مجلس با اصلاح موادی از لایحه برنامه هفتم موافقت کرد
  • دولت با شیوه سه جانبه‌گرایی تعیین حقوق کارگران موافق است
  • تعیین اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • وزیر کار: تعیین دستمزد توسط مجلس گلایه‌ها را کاهش می‌دهد
  • جدول هفتم بودجه ۱۴۰۳ مربوط به حقوق و مزایا رد شد