Web Analytics Made Easy - Statcounter

کاهش ۷.۱۱ درصدی نسبت خسارت بیمه شخص ثالث، مبلغ ۵۶ درصد تراکنش‌ کارتخوان‌ها کمتر از ۲۵ هزار تومان، تسهیلات بانکی ۲۳ درصد افزایش یافت، جزییات عرضه سهام «شستا» در بورس اعلام شد، پرداخت وام ۱۲ درصدی حمایتی از اصناف برخی از اخبار اقتصادی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، مهمترین اخبار اقتصادی امروز سه شنبه ۲۶ فروردین ماه شبستان به شرح زیر است:

مبلغ ۵۶ درصد تراکنش‌ کارتخوان‌ها کمتر از ۲۵ هزار تومان

گزارش شبکه پرداخت  الکترونیک در اسفند ماه ۹۸ درباره دامنه مبلغی تراکنش‌های  ابزار کارتخوان فروشگاهی بر اساس دامنه مبلغی ابزار کارتخوان فروشگاهی با توجه به محاسبه کارمزد بانک پذیرنده در مبالغ کمتر از ۵۰ هزار ریال (پنج هزار تومان)، بین ۵۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۰۰۱ ریال تا ۲۵۰.۰۰۰ ریال (بیشتر از ۵ هزار تومان تا ۲۵ هزار تومان) و بالاتر از ۲۵۰.۰۰۰ (بیشتر از ۲۵ هزار تومان) تقسیم شده است.

دامنه مبلغی تراکنش دستگاه‌های کارتخوان/اختصاص بیشترین سهم تراکنش به مبالغ ۵ تا ۱۵ هزار تومان

در اسفند ماه سال جاری بالغ بر دو میلیارد و ۲۸۰ میلیون  و ۶۲۹ هزار تراکنش به ارزش ۲ هزار و ۶۱۶ میلیارد ریال در شبکه شاپرک انجام شده است که در سهم ابزارهای پذیرش شبکه پرداخت الکترونیک همچنان بیشترین سهم به دستگاه‌های کارتخوان با سهمی بالغ بر ۹۰.۹۷ درصد اختصاص پیدا کرده است؛ ابزار کارتخوان فروشگاهی با تعداد بیش از ۸ میلیون و ۳۳۹ هزار پایانه فعال تعداد ۲ میلیارد و ۷۴ میلیون و ۵۷۷ هزار تراکنش را به خود اختصاص داده است.

آمار اعلام شده از دامنه مبلغی تراکنش‌های شاپرکی نشان می‌دهد که بیشترین تراکنش با استفاده از دستگاه کارتخوان در اسفند ماه با سهم ۳۶.۶۹ درصدی دارای مبلغ بیشتر از ۵ هزار تومان تا ۱۵ هزار تومان بوده است؛ از سویی دیگر بالغ بر ۱۹.۸۷ درصد از تراکنش‌های کارتخوان‌ها در دامنه مبلغی کمتر از ۵ هزار تومان انجام شده که نشان از ادامه روند ضریب نفوذ گسترده کارتخوان برای خریدهای خرد و خرید شارژ دارد اما جالب توجه است که با افزایش مبلغ خریدها، میزان تراکنش‌های بازده مبلغی کمتر از پنج هزار تومان به صورت متوالی در سال ۹۸ رو به کاهش بوده تا جایی که از ۲۳ درصد در مرداد ماه  سال ۹۸ این میزان به ۱۹ درصد در اسفند ماه کاهش داشته است؛ تعداد تراکنش‌های کمتر از ۵ هزار تومان برابر با ۴۱۲ میلیون و ۲۷۹ هزار تراکنش بود، این در حالی است که تعداد تراکنش‌های بیشتر از ۵ هزار تومان تا ۲۵ هزار تومان بالغ بر ۷۶۱ میلیون و ۱۳۰ هزار تراکنش بوده است.

 

نسبت خسارت بیمه شخص ثالث ۷.۱۱ درصد کاهش یافت

میانگین نسبت خسارت پرداختی صنعت بیمه در ۱۱ ماهه ۱۳۹۸ با ۵.۵ واحد درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ برابر با ۵۵.۹ درصد بوده است. با این حساب، با وجود کاهش ۷.۱۱ درصدی نسبت خسارت رشته شخص ثالث در ۱۱ ماهه سال ۹۸ اما همچنان میانگین نسبت خسارت این رشته ۱۰.۱۴ درصد بالاتر از بازار بیمه کشور است.

 

براساس آمارهای منتشر شده از سوی بیمه مرکزی، شرکت‌های بیمه در ۱۱ ماهه نخست امسال ۱۷۹.۷۸۲.۳۷۵ میلیون ریال حق بیمه شخص ثالث و مازاد تولید کرده‌اند که این رقم رشدی ۴۱.۷۳ درصدی نسبت به ۱۱ ماهه سال ۹۷ نشان می‌دهد.

 

سهم این رشته از کل حق بیمه تولیدی ۵۲۸.۸۹۸.۷۳۲ میلیون ریالی صنعت بیمه در مدت زمان گزارش، ۳۳.۹۹ درصد (حدود ۴۰ درصد) بوده است. این آمارها نشان می‌دهند که شرکت‌های بیمه در ۱۱ ماهه نخست سال گذشته ۲۰ میلیون و ۶۸۴ هزار و ۴۵۱ فقره بیمه‌نامه شخص ثالث فروخته‌اند که این میزان ۳۲.۲۱ درصد از کل تعداد بیمه‌نامه‌های فروخته شده این صنعت بوده است. نرخ رشد تعداد بیمه‌نامه‌های فروخته شده نیز ۵.۴۰ درصد عنوان شده است.

 

تسهیلات بانکی ۲۳ درصد افزایش یافت

گزارش بانک مرکزی از وضعیت کل مانده سپرده‌ها و تسهیلات ریالی و ارزی بانک‌ها و موسسات اعتباری در پایان آذر ماه سال ۱۳۹۸ حاکی از آن است که مانده کل سپرده‌ها بالغ بر ۲۴۷۱۶.۹ هزار میلیارد ریال شده که نسبت به مقطع مشابه سال قبل ۵۲۳۴.۸ هزار میلیارد ریال (۲۶.۹ درصد) و نسبت به پایان سال قبل معادل ۴۰۴۳.۵ هزار میلیارد ریال (۱۹.۶ درصد) افزایش نشان می‌دهد.

بیشترین مبلغ سپرده‌ها مربوط به استان تهران با مانده ۱۳۲۹۵.۴ هزار میلیارد ریال و کمترین مبلغ مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد معادل ۶۵.۴ هزار میلیارد ریال است.

مانده کل تسهیلات بالغ بر ۱۷۴۰۹.۲ هزار میلیارد ریال است که نسبت به مقطع مشابه سال قبل ۳۲۵۳.۷ هزار میلیارد ریال (۲۳ درصد) و نسبت به پایان سال قبل ۲۳۱۹ هزار میلیارد ریال (۱۵.۴ درصد) افزایش داشته است. بیشترین مبلغ تسهیلات مربوط به استان تهران با مانده ۱۱۱۶۴.۵ هزار میلیارد ریال و کم‌ترین مبلغ مربوط به استان کهگیلویه و بویر احمد معادل ۶۲.۸ هزار میلیارد ریال است.

 

جزییات عرضه سهام «شستا» در بورس اعلام شد

معاون بازار بورس تهران اعلام کرد: تعداد ۸ میلیارد سهم معادل ۱۰ درصد از سهام شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی به عنوان پانصد و سی و هفتمین شرکت پذیرفته شده برای اولین بار پس از پذیرش و درج نام شرکت در فهرست شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران در بخش «هلدینگ چند رشته ای صنعتی»، گروه و طبقه «شرکت های صنعتی چند رشته ای» در فهرست نرخ‌های بازار دوم و در نماد «شستا» به شیوه ثبت سفارش جهت کشف قیمت عرضه می شود.

جزییات عرضه سهام شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی «شستا»

 

 

پرداخت وام ۱۲ درصدی حمایتی از اصناف

«سعید زرندی» شب گذشته (دوشنبه 25 فروردین) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما درباره اقدامات وزارت صنعت، معدن و تجارت در حمایت از اصناف در شرایط کرونایی کشور به وام ۱۲ درصدی حمایتی از اصناف اشاره کرد و گفت: دولت متناسب با شرایط موجود بررسی هایی انجام داده و مقرر شد حمایت ها در قالب ۱۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار انجام گیرد.

 

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ۷۵ هزار میلیارد تومان از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار مربوط به اصناف می شود، گفت: ۷۰ درصد این پرداخت ها در راستای حفظ نیرو و ۳۰ درصد مابقی به منظور تامین سرمایه در گردش واحدهای صنفی انجام می شود.

 

وی درباره روند پرداخت و بازپرداخت این وام ها گفت: با توجه به حجم بالای درخواست ها  پرداخت این وام بادوره تنفس ۴ ماهه و بازپرداخت ۲۴ ماهه منطقی است.

 

اصناف مشمول جرایم تاخیر حق بیمه نمی شوند

«محمد محمدی» شب گذشته (دوشنبه 25 فروردین) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما به ارائه توضیحاتی درباره ساختار بیمه ای کشور و به ویژه بیمه اصناف در شرایز کرونایی پرداخت و گفت: اصناف مشمول جرایم تاخیر حق بیمه نمی شوند و اکنون ۱۰ درصد حق بیمه‌ای را پرداخت می‌کنند.

 

مشاور معاونت بیمه‌ای تامین اجتماعی با بیان اینکه کارفرما اگر توان پرداخت نداشته باشد؛ می‌توانند درخواست کنند تا تسهیلاتی در نظر گرفته شود، گفت: کارگروه دائمی در خدمت اصناف هستند و اگر مشکلی هم باشد مثل ناتوانی در پرداخت یا بیکاری ما همکاری خواهیم کرد.

 

در ادامه این برنامه خبری «ایرج حریرچی»، معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه فاصله گذاری هوشمند در شهرستان‌ها اجرا شده است به ارائه توضیحاتی درباره زمان بازگشایی پاساژها پرداخت و گفت: پاساژ‌ها از تراکم بیشتری برخوردار هستند و احتمال وجود افراد کرونایی در این‌ها بیشتر است.

 

سر رسید پرداخت مالیات بر ارزش افزوده ۳۱ اردیبهشت است

«محمود علیزاده» شب گذشته (دوشنبه 25 فروردین) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما درباره روند اخذ مالیات در شرایط کرونایی کنونی به ارائه توضیحاتی پرداخت و با اشاره به اینکه سر رسید پرداخت مالیات بر ارزش افزوده ۳۱ اردیبهشت است، گفت: اصناف موظف هستند تا ۳۱ فروردین اظهارنامه خود را اعلام کنند اما پرداخت اردیبهشت است.

 

معاون سازمان امورمالیاتی کشور با بیان اینکه این تصمیم در حال اجراست، تاکید کرد: سررسید پرداخت ۳۱ اردیبهشت است.

 

وی با اشاره به اینکه کل فرایند‌های مالیاتی بر اساس قانون است، ادامه داد: فراگیر شدن این نیازمند مجوز قانونی است.

 

علیزاده با تاکید بر این نکته که ما مکلف به اجرای تصمیمات ستاد مقابله با کرونا هستیم، گفت: در بندی از پیشنهاد ما درخواست اهمال شده است اما آنچه امکان داشته انجام شده و جایی کم گذاشته نشده است.

 

معاون سازمان امورمالیاتی کشور خاطرنشان کرد: اگر پیشنهادی وجود دارد باید مطابق قانون باشد، اما اگر در ستاد کرونا مصوب شود؛ امکان اجرایی دارد./

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی خبرگزاری شبستان اخبار هزار میلیارد ریال ۵ هزار تومان مربوط به استان ۲۵ هزار تومان اسفند ماه هزار تراکنش دامنه مبلغی نسبت خسارت ۱۱ ماهه شخص ثالث حق بیمه سال قبل ۲۳ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۹۷۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل هیئت ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: هیئت ویژه مرکب از چند دستگاه اجرایی ظرف مدت یک هفته آینده با هدف نظارت بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن تشکیل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا آذربایجان‌غربی، رسول عطایی امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ در جلسه شورای تأمین مسکن آذربایجان‌غربی با اشاره به تشکیل هیأت ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن اظهار کرد: نمایندگان استانداری، راه و شهرسازی، بانک مسکن، بانک ملی به عنوان رئیس شورای هماهنگی بانک‌های دولتی در استان، اداره اقتصاد و دارایی و بنیاد مسکن در این هیأت ویژه حضور خواهند داشت.

وی افزود: بررسی عملکرد بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن از مهمترین اهداف تشکیل هیأت ویژه نظارت است.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: در بخش مسکن حمایتی بانک‌های عامل کمتر از ۳۰ درصد عملکرد در پرداخت دارند و این رقم باید ظرف ۲ ماه آن ده به بالای ۵۰ درصد برسد.

عطایی ادامه داد: بانک‌های عامل مکلف شدند نسبت به عقد قرارداد مشارکت مدنی برای طرح‌های دارای پروانه ساخت اقدام کنند.

وی تصریح کرد: عملکرد بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات بانکی در طرح خود مالکی شهری ۲۹ درصد و در بخش روستایی نیز ۵۰ درصد است.

عطایی عنوان کرد: بانک‌های عامل باید ظرف ۲ ماه آینده نسبت به تعیین و تکلیف کل پرونده‌های ارجاع داده شده اقدام کنند و درصد مشارکت را به بالای ۶۰ درصد برسانند.

کد خبر 748499

دیگر خبرها

  • تشکیل هیئت ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن
  • سقف تراکنش‌ خرید از کارت‌های بانکی افزایش یافت
  • ۵۵ درصد از واحد‌های فرسوده در بافت‌های تاریخی قرار دارند
  • پرداخت ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان
  • پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج در کشور
  • پرداخت ۹۰۷ میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی به جامعه ایثارگری
  • پرداخت ۹۰۷ میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی به جامعه ایثارگری آذربایجان غربی
  • پرداخت ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه
  • پول رسید، پرسپولیسی‌ها خندیدند
  • پرداخت ۹۰۷ میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی به جامعه ایثارگری آذربایجان‌غربی