Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-30@07:40:50 GMT

ایجاد بازار روز هنر و صنایع دستی در مشگین‌شهر

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۹۷۵۹۱

ایجاد بازار روز هنر و صنایع دستی در مشگین‌شهر

ایمانعلی ایمانی روز سه‌شنبه در جلسه هم‌اندیشی صنایع دستی، بافته‌های داری و تابلوفرش در مشگین‌شهر اظهارداشت: با توجه به شعار سال ۹۹ مبنی بر جهش تولید باید در راستای تحقق این شعار برنامه‌ریزی اساسی انجام شده و اقدامات با جدیت انجام شود.

او با اشاره به ظرفیت‌های تاریخی و جغرافیایی در منطقه افزود: بهره‌برداری اقتصادی از صنعت و هنر صنایع دستی، فرش و دستبافته‌ها می‌تواند در راستای تحقق شعار سال در این حوزه موثر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: این بازار روز با مشارکت دستگاه‌های مربوطه از جمله ادارات صمت و میراث فرهنگی شهرستان به مرحله اجرا در خواهد آمد.

او نظارت بر شناسایی و گردآوری آثار باارزش و برگزیده صنایع دستی و فرش دوران معاصر و نمایش این آثار توسط دستگاه‌های مربوطه را از هدف‌گذاری‌های سال جاری ذکر کرد و افزود: در این زمینه برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری‌های اساسی انجام شده تا این مهم محقق شود.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مشگین‌شهر همچنین به تحقیق و بررسی مستمر جامعه آماری و جمع‌آوری اطلاعات لازم از صنعت صنایع دستی و فرش دستباف اشاره کرد و گفت: از جمله برنامه‌های پ‍یش رو در راستای رونق تولید صنایع دستی استفاده از ظرفیت صنعتگران و جلب مشارکت آنها در برگزاری همایش‌ها و جشنواره‌های صنایع دستی و فرش دستبافت است که این مهم هدف‌گذاری شده است.

ایمانی ساماندهی فعالان در حوزه صنایع دستی و فرش دستباف در راستای برخورداری واجدان شرایط از بیمه را از برنامه‌های مهم سال جاری دانست.

او گفت: این امر توسط ادارات صمت و میراث فرهنگی شهرستان مشگین‌شهر پیگیری می‌شود تا بیمه اجتماعی قالیبافان، بافندگان فرش و شاغلان صنایع دستی شناسه‌دار (کددار) محقق شود.

وی بیان‌کرد: در مورد راه‌اندازی نمایشگاه دایمی فرش و صنایع دستی پ‍یگیری‌های اساسی از سوی کارگروه فرش و صنایع دستی در محل فرمانداری انجام و در این زمینه اقدامات لازم انجام می‌شود.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مشگین‌شهر از تلاش برای صدور گواهی اصالت بررسی آثار صنایع دستی و هنرهای سنتی و ثبت در فهرست آثار ملی و جهانی خبر داد و افزود: این موضوع توسط ادارات صمت و میراث فرهنگی شهرستان ‍پیگیری خواهد شد.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا استفاده از ظرفیت جامعه صنایع دستی صنعت گردشگری و صنایع دستی بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی صنایع دستی و فرش میراث فرهنگی صنایع دستی مشگین شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۹۷۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری خراسان رضوی در نمایشگاه صادراتی تهران

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (اکسپو ۲۰۲۴ تهران)، با معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری «اقتصاد زیارت» و «گوهرسنگ‌ها» شرکت کرده است.   مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: این نمایشگاه با حضور تمامی صنایع کشور از جمله ساختمان، پتروشیمی، داروسازی، کشاورزی، گردشگری و نیز فعالان اقتصادی کشور از ۸ تا ۱۲ اردیبهشت در محل نمایشگاه دائمی تهران در حال برگزاری است.   سید جواد موسوی ادامه داد: این اداره کل در نمایشگاه تهران به معرفی قابلیت‌ها و طرفیت‌های گردشگری و تدوین سند زنجیره ارزش گردشگری و اقتصاد زیارت پرداخته است.   وی تصریح کرد: معرفی زنجیره‌های ارزش بخش‌های مختلف اقتصادی کشور با همت وزارت کشور و در سالن ۴۱ برگزار شده است.   وزیر کشور، استاندار خراسان رضوی و معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از غرفه خراسان رضوی در اکسپو ۲۰۲۴ تهران، بازدید کردند و مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی در این بازدیدها، ظرفیت‌های زنجیره‌های ارزش گردشگری و گوهر سنگ‌ها را برای بازدیدکنندگان تشریح کرد.

دیگر خبرها

  • مسجد جامع ارومیه قابلیت جهانی شدن را دارد
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری خراسان رضوی در نمایشگاه صادراتی تهران
  • دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت
  • اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری
  • لزوم استفاده از شیوه‌های نوین در جذب گردشگر
  • لزوم ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی در فارس
  • ‌کرمان‌ میزبان سومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی
  • ارگ کریم خانی میزبان صنایع دستی وهنر‌های سنتی فارس شد
  • کاروانسرای ینگی‌امام به بخش خصوصی واگذار می‌شود