Web Analytics Made Easy - Statcounter

بین الملل تابناک: روز دوشنبه برنی سندرز از نامزدی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۰ حمایت کرد و بدین ترتیب بایدن رقیب نهایی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شد. سناتور چپگرای دموکراتها که بتازگی از ادامه رقابت درون حزبی انصراف داده روز دوشنبه با تاکید بر اختلاف نظرهایش با معاون پیشین باراک اوباما، اولویت امروز را «اتحاد» با هدف شکست دونالد ترامپ دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برنی سندرز که در این روزهای بحران کرونا در یک نشست آنلاین با جو بایدن شرکت کرده بود دونالد ترامپ را "خطرناک‌ترین" رئیس‌جمهوری تاریخ معاصر آمریکا خواند و گفت: "امروز من از همه آمریکایی‌ها می‌خواهم - از همه رای‌دهندگان دموکرات می‌خواهم، از هر رای‌دهنده مستقل می‌خواهم، از بسیاری از جمهوری‌خواهان می‌خواهم - تا در این کارزار متحد شوند و از نامزدی شما -جو بایدن- که من آن را تایید می‌کنم حمایت کنند."

برنی سندرز پس از کناره‌گیری از نامزدی انتخابات ریاست‌جمهوری هم وعده داده بود با جو بایدن همکاری کند تا دونالد ترامپ را در انتخابات پیش رو شکست دهند.

سناتورچپ‌گرای ایالت ورمونت انتخابات مقدماتی دموکرات‌ها را در فوریه گذشته با موفقیت شروع کرد با این حال پیروزی‌های جو بایدن، رقیب اصلی او از رای‌گیری سه‌شنبه بزرگ شروع شد و باعث شد تا معاون باراک اوباما از برنی سندرز پیش بیافتد. مسئله ای که خشنودی عیان دونالد ترامپ را نیز در پی داشت.

جو بایدن که اختلافش با برنی ساندرز در مناظرات درون حزبی خاصه در مورد بیمه همگانی آمریکاییها مشهود بود با تاکید بر اینکه کشورش نیازمند رییس جمهوری است که در این دوران همه گیری ویروس کرونا به کارشناسان سلامت همگانی گوش فرا دهد خطاب به طرفداران سناتور سندرز در یک پیام توییتری گفت: « من شما را دیدم و حرفهای شما را شنیدم و ضرورت کاری را که باید در کشور انجام دهیم درک می کنم. امیدوارم که در این کارزار بما بپیوندید. نه تنها استقبال می کنیم که به حمایت شما در این راستا نیازداریم.»

چرا سندرز کنار رفت!؟

 عوامل تعیین کننده تصمیم اخیر سندرز این بود که در سه شنبه بزرگ سوم مارس که انتخابات در ایالات کثیری برگزار شد، سندرز از جو بایدن عقب افتاد و نمایندگان (دلیگت های) بایدن اضافه شد.

در مرحله بعد، در انتخابات سه شنبه بزرگ دوم در ۱۷ مارس، از ۱۴ ایالت، تعداد ۱۰ ایالت به طرف بایدن رفت و فاصله بین بایدن و سندرز بیشتر شد. هرچند نظرسنجی ها پیروزی سندرز را در ایالات مهم میشیگان و تگزاس (با دلیگت های کثیر) را پیش بینی می کردند، ولی این میسر نشد. 

عامل غیرپیش بینی شده دیگر که بر کمپین سندرز تاثیر داشت، حمله واگیر کرونا به جامعه امریکا بود و از آنجا که دولت امریکا دو ماه وقت داشت که به مدیریت آن بپردازد، امریکا آمادگی مقابله با این پاندومی را نداشت. این ناکارآمدی دولتمردان و اضطراب جمعی مردم باعث شد که توجه در حوزه عمومی به کلی به خطر کووید-۱۹ جلب شود. اخبار، رسانه ها و به طور کل بحث رایج در ذهنیت جامعه فقط و فقط با اوضاع مربوط به کرونا درگیر بود.

در این تحول و شرایط جدید، کمپین رقابت انتخاباتی حزب دموکرات به کلی به فراموشی سپرده شد. در این شرایط، سندرز نمی توانست که به کنش و کمپین خود ادامه دهد. مضاعف بر اینکه، واگیر کرونا به طور کل ماهیت رقابت انتخاباتی در کشور را تغییر داد، بدین گونه که اختلاف بر رئوس تفاوت سیاست های داخلی حزب دموکرات نبود، بلکه موضوع اصلی این بود که آیا دولت جمهوریخواه ترامپ به خوبی مقابله با کرونا را مدیریت کرده، یا خیر. به عبارت دیگر در این شرایط جدید، امتیاز رویکرد مردمی سندرز موضوعیت خود را از دست داد. 

از سوی دیگر، باید به بسیج حزب دموکرات برای کنار زدن سندرز اشاره کرد. به گونه ای که، چند روز بعد از اینکه برنی سندرز کناره گیری خود را به طور رسمی اعلان کرد، روزنامه نیویورک تایمز (۹ آوریل، صفحه ۲۲) اذعان داشت که در اواخر ماه فوریه دست اندرکاران حزب دموکرات بسیج شدند که جلوی سندرز را بگیرند. قبل از روز سوم مارس کاندیدا های مختلف به نفع بایدن کناره گیری کردند قطعا این اقدام علیه کمپین سندرز بود. 

در سال ۲۰۱۶ نیز کمیته ملی حزب دموکرات به نفع هیلاری کلینتون علیه سندرز اقداماتی در پشت پرده انجام داده بود. به همین جهت بعد از انتخابات ۲۰۱۶، خانم واثرمن، رییس کمیته ملی حزب و نماینده کنگره از فلوریدا، از ریاست کمیته ملی به طور بی سر و صدا کناره گیری کرد. در مرحله بعدی، تلاش جو بایدن و تشکیلات حزب آن خواهد بود که به نحوی هواداران سندرز را جلب کنند که از کمپین بایدن حمایت شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ویروس کرونا حسن انوشه جهش تولید شبکه اجتماعی شاد فیلم خروج اوپک پلاس آمریکا سندرز بایدن اتحاد ترامپ کناره گیری انتخابات ریاست جمهوری ویروس کرونا حسن انوشه جهش تولید شبکه اجتماعی شاد فیلم خروج اوپک پلاس دونالد ترامپ حزب دموکرات برنی سندرز کناره گیری جو بایدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۹۷۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشاگری روح الامینی درباره اشتباه انتخاباتی شانا در انتخابات ۱۱ اسفند /شهادت می دهم یزدی خواه به لیست ائتلاف تعهد داده بود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، عبدالحسین روح‌الامینی معاون استان های شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در بخشی از مصاحبه خود در برنامه سپهر سیاست خبرگزاری فارس درباره انتخابات در شهر ری گفت: ماجرای ری تلخ بود. در شهر ری اقبال مجمع با آقای یزدی خواه بود که عملکردی مثبتی داشت.

وی ادامه داد: ما یک تصمیم جمعی داشتیم که عده ای موافق بودند و عده ای هم مخالف، اما به هرحال تصمیم جمع بود و آن اشتراک صفر بود. یعنی اگر کسی به این لیست آمد، به لیست های دیگر نرود. این بحثی بود که در انتخابات سال ۱۳۹۸ به صورت جدی پای آن وایستادیم. در انتخابات شوراها هم بحث بده و بستان و لیست مشترک با شورای وحدت بود که دوباره اشتراک صفر شد و لیست انتلاف برنده شد.

روح الامینی تصریح کرد: در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم لیست شورای ائتلاف ۱۶ نفره است و منعی ندارد که افراد وارد لیست های دیگر شوند. اما در دور اول انتخابات که تنوع لیست بود و چند هزار کاندیدا وجود داشت، تصمیم جمع این بود که فرد باید اردوگاهش را مشخص کند.

وی افزود: آقای یزدی خواه به این تصمیم احترام گذاشت. من خودم واسطه بودم و شهادت می دهم که وی با سربرگ و مهر و امضای خود نوشت که من متعلق به لیست ائتلاف هستم و با بقیه کاری ندارم. اما متاسفانه در ائتلاف این پذیرفته نشد که این اشتباه ائتلاف بود و مردم ری به آن واکنش نشان داده و یزدی خواه را انتخاب کردند و نام وی در لیست های دیگر رفت.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900133

دیگر خبرها

  • سندرز: متهم کردن اسرائیل به کشتار فلسطینیان یهودی‌ستیزی نیست بلکه تبیین حقیقت است
  • ضبط مناظره‌های انتخاباتی در صدا و سیمای اصفهان
  • زمان برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد
  • حمایت از فلسطین؛ خواسته اصلی دانشجویان معترض آمریکایی
  • زمان اعلام لیست انتخاباتی شانا برای دور دوم انتخابات مجلس
  • توصیه های انتخاباتی استاندار/تنور انتخابات را گرم نگه داریم
  • افشاگری روح الامینی درباره اشتباه انتخاباتی شانا در انتخابات ۱۱ اسفند /شهادت می دهم یزدی خواه به لیست ائتلاف تعهد داده بود
  • توضیحات معتمدی درباره جلسه با ورزشکاران شانس المپیکی
  • استقرار شعب ویژه برای رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم انتخابات مجلس
  • آغاز ضبط مناظره‌های تبلیغاتی ۴ نامزد دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی