Web Analytics Made Easy - Statcounter

گزارش یک اندیشکده که قرار است در هفته جاری منتشر شود از دولت آمریکا می‌خواهد با الگو گرفتن از حملات رژیم صهیونیستی به سوریه، به مقابله با ایران بپردازد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک اندیشکده آمریکایی با انتشار گزارشی ضمن اشاره به اقدامات نظامی مخفیانه رژیم صهیونیستی در سوریه، به دولت آمریکا پیشنهاد کرد استراتژی مشابهی را برای مقابله با ایران در نظر بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزنامه «واشنگتن‌پست» با پرداختن به این گزارش، که قرار است در این هفته منتشر شود، نوشت: «کارزار نظامی اعلام‌نشده اسرائیل علیه ایران در سوریه، می‌تواند الگویی برای ایالات متحده باشد که به سختی در تلاش است به شبکه تهران در خاورمیانه صدمه بزند».

این گزارش که توسط کارشناسان مسائل غرب آسیا در اندیشکده «مرکز امنیت آمریکای جدید» واقع در واشنگتن طراحی شده، نام کارزار رژیم صهیونیستی را «منطقه خاکستری» عنوان کرده و مدعی است این رژیم طی سال‌های اخیر تاکنون بیش از ۲۰۰ مرتبه حمله هوایی به اهداف گروه‌های مقاومت در سوریه انجام داده اما در عین حال از بروز درگیری قابل توجه اجتناب کرده است.

به نوشته واشنگتن‌پست، این گزارش ادعا می‌کند رویکرد مشابهی برای آمریکا می‌تواند از استراتژی کنونی این کشور مؤثرتر باشد؛ استراتژی که به گفته این گزارش یا بسیار منفعلانه بوده یا مانند ترور سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، بیش از حد روی آن تبلیغ شد.

«ایلان گلدنبرگ» که پیشتر در سمت مشاور مسائل غرب آسیا در پنتاگون و وزارت خارجه دولت پیشین آمریکا فعالیت کرده، به عنوان یکی از نگارندگان این گزارش مدعی است: «این استراتژی است که می‌تواند ایران را عقب براند، برخی اهداف آمریکا را محقق کرده و شدیداً احتمال وقوع جنگ تمام عیار را کاهش دهد».

نویسندگان این گزارش مدعی هستند استراتژی مشابه رویکرد موسوم به «جنگی در میان جنگ‌های» رژیم صهیونیستی در سوریه می‌تواند برای آمریکا مؤثرتر باشد.

واشنگتن‌پست در ادامه با ادعای اینکه رژیم صهیونیستی فقط در حملات سال ۲۰۱۸ به اهداف مقاومت در سوریه، بیش از دو هزار قطعه مهمات را استفاده کرده است، می‌نویسد: «کلید این راهکار، اقدامات اسرائیل برای حداقلی کردن تلفات ایران و در عین حال اجتناب از برعهده گرفتن مسئولیت این حملات است، که هر دوی آنها فشار بر ایران برای پاسخ دادن با قوه قهریه را کاهش داد».

در بخشی از این گزارش آمده است: «چیزی که اسرائیلی‌ها نشان دادند این است که گزینه نظامی را نباید به کلی کنار گذاشت. خطر هر عملیات را باید ارزیابی کرد اما قطعا فضایی برای مانور بین هیچ کاری نکردن و کشتن مهمترین رهبر نظامی ایران وجود دارد».

این توصیه‌های جدید به دولت آمریکا در حالی انجام شده که بر اساس برخی گزارش‌های اخیر، پنتاگون برای اجرای حملات جدیدی به اهداف مقاومت در عراق آماده می‌شود.

روزنامه «نیویورک تایمز» چندی پیش بر اساس اطلاعاتی که از چندین مقام وزارت دفاع آمریکا درباره یک بخشنامه محرمانه پنتاگون به دست آورده بود، گزارش داد وزارت دفاع به فرماندهی نظامیان خود در عراق دستور داده که برای افزایش درگیری‌ها و حمله احتمالی به گروه «کتائب حزب‌الله» در این کشور آماده شوند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی آمریکا سوریه ایران رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۹۷۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شلیک ۴۰ موشک به سرزمین های اشغالی طی یک روز

منابع خبری از شلیک ۴۰ موشک به سمت سرزمین های اشغالی از صبح امور تاکنون خبر دادند.

به گزارش ایسنا، منابع صهیونیستی گزارش دادند که از صبح امورز-دوشنبه- تا این لحظه تقریبا ۴۰ فروند موشک از جنوب لبنان به سمت شمال سرزمین‌های اشغالی شلیک شد.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی با تایید این خبر گزارش داد که ۱۵ موشک دقایقی پیش به منطقه الجلیل غربی شلیک شد.

این منابع همچنین از به صدا درآمدن آژیرهای خطر در منطقه اشغالی الجلیل خبر دادند.

ساعاتی پیش منابع خبری از شلیک سه فروند موشک به سمت پایگاه صهیونیستی رویسات العلم در منطقه اشغالی کفرشوبا لبنان خبر دادند.

در پی آن حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد که در راستای حمایت از مردم غزه و مقاومت فلسطین ساعت ۲:۱۵ دقیقه تجمع نظامیان دشمن در پایگاه رویسات‌العلم را هدف قرار دادیم.

از سوی دیگر، مناطقی در جنوب لبنان هدف حملات توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی از داخل الجلیل علیا قرار گرفت.

خبرنگار الجزیره گزارش داد که منطقه کفرشوبا و کفرحمام در جنوب لبنان هدف حملات توپخانه‌ای قرار گرفتند.

صبح امروز نیز گردان‌های شهید عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد: گردان‌های القسام از جنوب لبنان مقر تیپ ۷۶۹ شرقی اردوگاه «جیبور» در شمال فلسطین اشغالی را با موج حمله راکتی متمرکز بمباران کرد.

القسام افزود که این حمله در پاسخ به کشتارهای دشمن صهیونیستی در غزه و کرانه باختری صورت گرفته است.

شبکه المیادین در این باره گزارش داد که مواضعی در منطقه «الجلیل علیا» در شمال سرزمین‌های اشغالی هدف مستقیم حمله از خاک لبنان قرار گرفتند.

نوار مرزی لبنان و شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین طی روزهای اخیر شاهد تشدید تنش بوده است و هم‌زمان مقامات رژیم صهیونیستی به انجام حملات گسترده به لبنان تهدید کرده‌اند.

این درگیری‌ها در پی حملات رژیم صهیونیستی به غیرنظامیان در خاک لبنان و در مقابل حملات موشکی شدید حزب‌الله به مواضع و پایگاه‌های ارتش رژیم صهیونیستی تشدید شد.

یک روز پس از آغاز تجاوزات رژیم اشغالگر به نوار غزه از هفتم اکتبر، حزب‌الله لبنان اولین طرف در محور مقاومت بود که با انجام حملاتی به شمال فلسطین اشغالی، رسما به عملیات فلسطینی طوفان الاقصی ملحق شد و پس از آن مرزهای لبنان و سرزمین‌های اشغالی فلسطین به‌صورت روزانه و تقریبا ۲۴ ساعته صحنه تبادل آتش میان حزب‌الله لبنان و ارتش رژیم صهیونیستی شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شبکه آمریکایی‌: بایدن به دنبال اعطای پناهندگی به برخی از آوارگان فلسطینی است
  • دروغگویی BBC برای خون‌شویی
  • خرمشاد: مقاومت مردم غزه نخبگان آمریکا و غرب را بیدار کرد
  • شگرد جدید صهیونیست‌ها برای کودک‌کشی در غزه
  • طوفان الاقصی| حمله ارتش یمن به دو ناوشکن آمریکایی و یک کشتی اسرائیلی 
  • روز ۲۰۷ طوفان‌الاقصی|تداوم حملات هوایی اسرائیل به غزه
  • حمله راکتی مقاومت فلسطین به شهرک‌های صهیونیست نشین اطراف غزه
  • شلیک ۴۰ موشک به سرزمین های اشغالی طی یک روز
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • دانشجویان ایران هم‌صدا با دانشجویان آمریکایی و اروپایی حامی فلسطین